T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: piesen efter 19. Februar 2009 kl: 20:32:11
-
hej alle.
stod og skulle ha en ny knast i min ny indkøbte t3,så bestildte en ved hovwaudi,problemet er ny at den ikke passer da der er alt for stor mellemrum mellem knast og ventil og det kan ikke justeres væk.kan man se på topstykket hva knast jeg skal ha.
-
Hej og velkommen på T3NETTET.
Hvorfor skifte en knast ?
Da det som regel er topstykket der revner, tror jeg du kan få dusinvis af brugte knaster for ganske få knaster :wink: herinde.
Hvordan fandt du T3NETTET, hvilken bil har du, kan du lokkes til at oprette en tråd i MIN BIL med billeder og det hele.
Endnu engang velkommen til, der skal komme nogle svar med mere uddybende knasterfaringer.
Kurt
-
takker.
problemet var at en af justerings brikkerne var røget ud af koppen så knasten ser ikke helt pæn ud :D
det er en van årg.86.
billeder kommer.
så faktisk linket ved hovwdiaudi
-
Tør man antage du hedder petersen med det profilnavn. :wink:
(kender du nogen Salvesen på de kanter?)
Du må undersøge om du kan få Hovwdi til at tage den retur og så oprette en købs annonce herinde. Der burde være masser af knaster.
Kurt
-
Det lyder godt nok mærkeligt! Alle 1,6 og 1,9 dieselknaster passer sammen.
-
det gør jeg nemlig :D .
min ex kæreste hedder salversen.
har snakket med dem og ville gerne tage den retur og ville se om det er en fejl på den.
er der et støbe mærke på top så man kan se hva det er for et og hvornår det er fra,ved den fik ny blok i 2002.
-
hej jarl.
hmm ok.mon ik bare jeg skulle stjæle den fra konens golf 3 1,9 så :D .
-
takker.
nej kunne godt være det ville være en dårlig ide :lol:
-
Hvis det er en dårlig ide at nuppe knasten - og fair nok - hvad med så bare at bytte om på motorerne?
-
Jeg har en fabriks ny liggende til en 1,6.
-
Hvad hed hendes forældre ? (kunne nemt være familie :) )
Kan du ikke tage et par billeder af toppen med knast ?
Har du haft toppen taget af motoren?
@mølle.: Det har han da også selv :wink:
@Jarl.: Hvordan med sauger og 1,7
Kurt
-
hej mølle
hva skal den koste
-
hej kurt.
hendes forældre har været skilt i mange år,moderen hedder dorte og faren hedder jens jørgen.
nej har ikke haft toppen af,da jeg håbede jeg kunne undgå det.
prøver lige om jeg ka ffå taget et par billeder senere idag.
-
hej kurt.
hendes forældre har været skilt i mange år,moderen hedder dorte og faren hedder jens jørgen.
nej har ikke haft toppen af,da jeg håbede jeg kunne undgå det.
prøver lige om jeg ka ffå taget et par billeder senere idag.
-
Jeg har også nogle brugte til at ligge
du er vel kommen til at ringe til mig
-
hej mølle
hva skal den koste
500 incl. fragt
-
hej alle.tak for hurtige besvarelse og hjælp,fandt udaf at jeg har en arbejdskolega der har et par motore til at stå som jeg bare kan tage fra,så ser lige om der er noget der kan bruges.men tillader mig da lige at skrive igen hvis/når jeg får brug for det
-
Du skriver da alligevel, nu går vi alle og undrer os over din lavbenede knast. Altså til motoren.
Har du noteret der er stort T3 træf 2 weekend i Maj.
Kurt
-
var det brun der hader en til at ligge
-
hej kurt.ja skal nok skrive hva jeg finder udaf.ja træffet er noteret og regner med at komme,tror også at der kommer et par biler mere hvis ellers de er klar med deres.
hej bohøj.ja brun hade men det bliver vist ghost jeg skal ud ok kigge ved
-
stadig problemer.
så har jeg haft den gamle knast i igen,og det viste sig at den sgu har næsten samme afstand mellem knast og ventil,så provede at indkøbe nye kopper og de tykkeste justerskiver,kunne da også hente ca 0,2-0,3 mm bare på de nye iforhold til de gamle men det er sgu stadig ikke helt nok for udstødningventil måler nu 0,8 og ind 0,5.
nogle der har en ide om hvader så kan være galt.
næste skridt er vel at hive toppen af og se.
-
Kan det være en golf motor med hydr. løftere, som har givet op?????
-
hej mølle.
kan ikke finde motorkode på blokken,kun et nummer.
den er blevet skiftet i 2001 men en fra vege moteren gennem carl christensen a.k i glostrup.
toppen er jo med mekaniske løftere.
-
Men Knasten kan den være kommet fra en med hydraliske lyftere.
Måske der er en forklaring der.
eller er toppen oprindelig beregnet til hydraliske løftere. (er der to kanaler i siden ind mod dyserne)
Hilsen Poul
-
hej poot
er de da ikke ens.
så skulle både den gamle og den nye jo være forkerte.
må lige se på det med toppen imorgen.
-
Men Knasten kan den være kommet fra en med hydraliske lyftere.
Måske der er en forklaring der.
eller er toppen oprindelig beregnet til hydraliske løftere. (er der to kanaler i siden ind mod dyserne)
Hilsen Poul
Jeg har intet belæg for hypotesen, men hvis det er sådan, at der i forb. med motorskift er kommet en motor i beregnet til hydr. løftere, og der så er blevet mikset imellem topstykker, ventiler, ventilløftere mv., så kan der vel godt være kommet fx. ventiler til hydr. løftere (de må jo være kortere) over i en opsætning med mek. løft??? Rent tankespin, men...
-
Nu kender jeg ikke historien, men jeg kommer lige med et vildt gæt:
Dine ventiler er beregnet til hydroløftere, men du har sat mekaniske løftere i. Ventiler (og deres ventilfjedre) til hydrotopstykker er kortere end ventiler til mekaniske topstrykker. Derfor sidder løfterne aaaalt for lavt i topstykket og selv den mest aggressive knastaksel vil ikke kunne aktivere dem ordentligt.
ALLE 4 cylindrede VW/Audi kammerdiesel knastaksler kan fungere fint med et hvilket som helst 4 cylindret VW/Audi kammerdiesel topstykke. Der er frit valg mellem CS/KY/JX/!Y/AAZ/JP/JR/CY/RA/SB/..... knastaksler, og de vil alle fungere fint. Den eneste, der skiller sig lidt ud fra flokken er KY-knasten, der løfter lidt skarpere, men det har intet med denne snak at gøre.
Det var bare et vildt gæt. Har jeg ret?
-
Ahhh - slået med få sekunder af Mølle... :cry:
-
takker for svarende.
ok.må se på toppen imorgen og se med de oliekanaler.
hvis de er til hyd.ventiler,kan jeg så bare sætte det i,eller ???
-
Er blokken til hydrotop?
Er toppen faktisk en hydrotop?
Er ventilerne til hydrotop?
Hvis ja, til det hele, så kommer det til at fungere fint med hydroløftere.
Hvis nej til det hele, så kommer det til at fungere fint med mekaniske løftere.
Hvis ja til noget og nej til noget andet, så kommer det aldrig til at fungere.
-
så fik jeg taget toppen af,kan ikke se der er noget galt med den,så måske den har fået ventiler i til en hydrotop.
er der nogle der har længden de to slags ventiler,til hydro og mekaniske.
-
Ja.
Mekaniske topstykker:
Indsugningsventiler : 104,8 mm
Udstødningsventiler : 104,6 mm
Hydrotopstykker:
Indsugningsventiler : 95 mm
Udstødningsventiler: 95,6 mm
-
takker jarl
-
så fik jeg taget ventilerne ud,hmmmm de måler sgu det jarl skrev.
ind : 104,8 mm
ud : 104,6 mm
så nu er jeg ved jeg sgu ikke hva mere det kan være :(
hvis der er nogle der har nogle gode forslag så kom endelig med dem.
-
Prøv lige at tage nogle billeder af hele svineriet - topstykke nedefra og oppefra, ventiler, ventilfjedre, ventilløftere, knast.
-
hej jarl
håber du kan se noget udfra billederne.
-
Umiddelbart ser det fornuftigt ud, bortset fra, at jeg aldrig har set en dieselknast med blå markering.
Prøv at dreje knasten rundt, og se, om der er et "W" præget ind i den. Prøv også lige at måle knasterne med en skydelære - både ved løftet og på tværs af løftet. Tag også lige et længdemål på ventilfjedrene.
-
så er der lige lidt mål.
den store fjeder måler ca 40 mm,og den lille ca 34 mm.
den nye knasten fra hovwdiaudi har kun præget "v" og "lg" og målene er 38 mm og 47 mm til ud.ventil og 38 mm og 46 ind.ventil
den gamle org.knast med præget "w" har samme mål.
-
Har du ikke glemt at sætte hætter på de indsprøjtningsdyser.... men du skiller dem måske lige og renser inden de skal spritze igen... :wink: i hvert fald en god måde at få en dyse-hænger på hvis de samler skidt et par dage.
-
nye dyser er indkøbt :)