T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Rabundus efter 21. Februar 2009 kl: 19:23:05
-
Jeg har flyttet en 1,6 turbo fra en militær doka over i min caravelle der tidligere havde en suge 1,6 inden skiftet gik motoren perfekt ingen mis lyd ingen røg start med det samme o.s.v. nu efter skiftet med gearkasse og alt. Underkomprssion. ??? det vælter op med olie fra oliepinden og blokeres der her vælter det ud ved baglejet hvad har jeg gjort galt ud over at have skiftet en brugt motor der virkede meget sund . Råd udbedes inden jeg river den ud igen (hulk) meget arbejde og også penge.
-
Den skal, som Kloning skriver, kunne komme af med underkompressionen op via oliefællen i topdækslet. Tag slangen af der, og se, om der kommer noget ud. Hiv evt. hele oliefællen af, eller tjek om der er knæk på slangen..
Det er vel ikke sådan at du har ombygget TD-en til D?? dvs. fjernet turboen og bygget Sauger indsugning på???
-
nej Jeg har simpelthen taget motor med gearkasse o.s.v ud af en doka fra værløse flyveplads og sat hele molevitten ind i min caravelle camper ( det brune punktum) fra 82. da jeg kikkede på den gamle motor og prøvekørte den virkede alt bare perfekt . Ingen røg, startede med det samme (minusgrader) super maskine. Ingen ide om KM men den lød sund og der var IKKE tryk på olie pinde!! men nu- pisser olien ud alle steder og maskinen har ikke været vendt rundt.? så jeg er jo af gode grunde modtagelig for råd da det ikke er bare sjov at skifte motor - men detved i jo alle og hvor er det dog en fantastik bag up man får. tusind tak
-
Filtre, manifold og udstødning er alle TD ??
Kurt
-
ja alt er blevet siddende mvh kleberg
-
Fra det paranoide hjørne:
Du prøvekørte motor selv, og pillede selv motor ud - uden afbrydelse?
Eller prøvekørte du motor i doke'en, for så senere at hente "den" på en palle?
Det _er_ den samme motor, den er ikke blevet forbytte?
Hvis du selv tog motor ud og i - brugte du kran - kan wire/kæde/reb have klemt noget et sted?
Med gode hilsner
Jens Jakob
-
imorgen eller eventuelt mandag tjekker jeg de ny forslag. men hvis der er andre der har haft samme oplevelser hører jeg gerne. :cry: :cry: :cry: lige nu er humøret i bund !er der nogen der mangler reservedel er der en doka at plukke fra jeg har selv tager dører men eller bare skriv så river jeg resten af!
-
Muligvis dumt spørgsmål - men du har vel ikke bare hældt ny olie på for at være god ved den --- uden at tappe det gamle af først. Ja ja jeg ved det, men det er set før.
Ellers hælder jeg helt klart til en slang/rør - oliefælde som foreslået
-
ja alt er blevet siddende mvh kleberg
Så skal du skifte luftfilteret og udstødningen. :lol: :lol: :lol:
Kurt
-
ja alt er blevet siddende mvh kleberg
Så skal du skifte luftfilteret og udstødningen. :lol: :lol: :lol:
Kurt
Øhhhhhhhhhh - jeg er nysgerrig - hvordan vil det løse problemet
Fortæl, fortæl.
JJ
-
Det har intet med problemet at gøre. Men nu du har ødelagt joken, må jeg fortælle at luftfilter og udstødning sidder på karossen, så hvis alt blev siddende. :wink: . Det starter jo tidligere i tråden.
Kan en klemt eller for lille udstødning give øget underkompression ?
Alt i alt et beskedent forsøg på analysearbejde.
Kurt
-
Det har intet med problemet at gøre. Men nu du har ødelagt joken, må jeg fortælle at luftfilter og udstødning sidder på karossen, så hvis alt blev siddende. :wink: . Det starter jo tidligere i tråden.
Kan en klemt eller for lille udstødning give øget underkompression ?
Alt i alt et beskedent forsøg på analysearbejde.
Kurt
Nej altså Kurt... faktum er, at udstødningen sidder fast på motoren... og når ukorrekte oplysninger danner grundlag for en morsomhed,,,... så forstår vi det jo ikke???? vel??? :lol: :oops: :lol:
-
Ja Ja det var en hård dag igår.
Det er vel kun backmobilen den sidder fast på motorophænget. Undskyld mange gange.
Bortset fra det, så skal der noget slid til før motoren begynder at te sig sådan.
[size=18]Tag en masse billeder rundt om motoren og smid herind.[/size]
Kurt
-
Hvor længe har motoren stået stille? Prøvede du den ordentligt (længere køretur med driftvarm motor) før den blev skiftet? Hvordan starter den nu?
-
bilen er afmeldt 8.december 2008 jeg kunne ikke afprøve den kørende men jeg havde den startet i en halv time med op og nedgasninger os. og da jeg kørte den til værksted ca 30 km ingen problemer jeg har haft maskinen startet 2 gange og den sprang villigt igan andedn gang var det minus 5 C. og kun forvarmeeer så msprang den igang. Jeg synes den er mere modvillig nu men det kan være at forvarmern ikke er monteret rigtig.
Et lille sidesprin hvodan trækker jeg ledninger til efterkøleren for det var der jo ikke på den gamle sugemotor ??
-
Et lille sidesprin hvodan trækker jeg ledninger til efterkøleren for det var der jo ikke på den gamle sugemotor ??[/quote]
Jeg ville nok foreslå at du fik fat i et komplet ledningsnet til en TD. Det er let at få fat i. Så har du det hele.
-
Et lille sidesprin hvodan trækker jeg ledninger til efterkøleren for det var der jo ikke på den gamle sugemotor ??
Pumpen skal have en +ledning direkte fra batteriet med en sikring på, og en stelledning fra føleren på vandstudsen.
Et andet lille sidespring : kan en vacumpumpe fylde rå mængder luft ned i krumtaphuset, hvis slangen til den f.eks ikke er monteret eller er knækket. :?: :roll:
Tony
-
Et andet lille sidespring : kan en vacumpumpe fylde rå mængder luft ned i krumtaphuset, hvis slangen til den f.eks ikke er monteret eller er knækket. :?: :roll:
Tony
Ja! God pointe Tony.
-
Om motorn blåser olja ur oljestickan måste det vara vevhusventilationen det är något galet med.
Jag har haft motorer fiat ducato som har varit så slut så dom blåser olja ur vevhusventilationen men inte ur oljestickan.
Hålet till vevhusventilationen är större än oljestickans o luft brukar villa ta den lättaste vägen ut.
När jag lekte med trimmade rallybilar förstorade vi vevhusventilationen för att undvika övertryck i motorn.
-
Et andet lille sidespring : kan en vacumpumpe fylde rå mængder luft ned i krumtaphuset, hvis slangen til den f.eks ikke er monteret eller er knækket. :?: :roll:
Tony
Ja! God pointe Tony.
Hvis det er vacumpumpen der er synderen vil det så ikke kunne mærkes på bremsekraften??
-
Jo, det vil kunne mærkes.
Min mistanke til slangen, kommer ud fra at motoren er nymonteret og sikkert opstartet indendørs, og jeg regnede derfor ikke med at han har været ude at køre med olien sprøjtende ud af motoren, inden problemet blev opdaget.... :shock: .. så har det ihvertfald svinet voldsomt..
Tony
-
tak alle ja så tror jeg problemet er ved at være løst dels var oliepinden knækket ? hvor skaffes der en ny og toppen af olie udluftning har været af og ja så må jeg være ærlig havde ikke tømt for olie inden skift så noget var løbet ud i udstødningen ved at motor var blevet holdt på skrå ved isætning. Nu har den kørt i 1 time uden mislyd og oliespild - men pye den oplevelse kunne jeg gerne have været foruden efter alt det arbejde og pesetas når så olien bare vælter ud i hovedet på en som på en MB 1619 der har gået en mille km ja så bliver man kold over hele kroppen og bliver trist i de øverste 20 cm. tak for hjælpen. oliepinden er stadig uløst :D :D :D :lol:
-
.. :? .. syn´s nu ikke det lyder så rart at olien kan finde vej ud i udstødningen...... :shock:
Tony