T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: Borre efter 22. Februar 2009 kl: 17:31:24
-
Jrg har fået et problem med gearskiftet på min syncro. Det har udviklet sig til en regulær "fiskedam"!!!
Jeg konstaterede i første omgang, at der var for stor vandring aksialt på skifterstangen i bilens længderetning. Kuglen på geararmen/vælgeren hopper simpelthen ud af "koppen" i yderstillingerne.
Efter en kort konferrence med vor "ukendte" ven i Vejen kom han ind på, at fejlen kunne ligge foran i skifterkulissen!
Ved undersøgelse af skifterkulissen fandt jeg at den lodrette vandring på selve gearstangen var alt for stor: ca. 20 mm længere end der er nødvendig for at komme under blokeringen til gelande- og bakgear.
I sagens natur skal den længere arm i forenden af bilen give større vandring ved gearvælgeren.
Nu er spørgsmålet, inden jeg splitter skidtet ad, om eller hvor der sidder et stop for den lodrette vandring?
Jeg synes ikke jeg kan se at noget af neylonbøsningen skulle være "skudt ud". Det ser faktisk bare ud til, at gearstangen har ubegrænset vandring lodret.
Er der mon nogen der har erfaring med dette problem?
Venligst
Søren
-
Der sidder en lille ring med en pinol skrue på gear stangen
det kan være den der er gået løs
Der er en lille undersænkning i gear stangen som skruen
skal passe i
du er til at ringe
-
Tak for den meget flotte illustration. Pinolskruen er på plads, og er den ring ikke kun der for at holde tention på fjederen?
-
Tak for den meget flotte illustration. Pinolskruen er på plads, og er den ring ikke kun der for at holde tention på fjederen?
jo.. + at holde hele gearstangen oppe på plads. Hvis du løsner pinolskruen er næste stop, når gearknoppen når ned og røre fjederen. og det er måske det den er på vej til??
-
Nej det er den ikke
Den er også med til at besteme
vandring op og ned på Gearstangen
hvis du tager den af så kan du få Gearstangen
neden ud