T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Carsten efter 25. Februar 2009 kl: 22:11:06
-
Hej,
Vi flytter til Schweiz i en tre års periode fra sommer og jeg vil i den forbindelse skifte vores Syncro ud med en mere Autobahn egnet udgave da vi jo nok skal hjem til familie og venner i diverse anledninger. Vi vil ikke have en T4/T5 da vi er super glade for T3 modellen. I CH kan man importere biler ret billigt - man betaler ca 10% afgift af købsprisen i udlandet. Så jeg regner med at vi køber en i Tyskland. Og her starter balladen....det skal være en Diesel, og jeg vil helst undgå tdi'erne da jeg syntes det er sjovt selv at skrue bare lidt på den...nu kender jeg efterhånden samtlige biler på www.mobile.de og er fra tid til anden stødt på en JX'er monteret med et forlænget 5. gear (og oliekøler) - er der nogen der har erfaringer med et sådanne set-up. Bliver den ikke svine varm???!!! Fordelen ved en JX'er frem for en AAZ er syntes jeg at der er rigtig rigtig mange der renoverer JX motorer i Tyskland - og skulle den brænde sammen er det ikke alt for dyrt at få lagt en ny motor i....
Andre bud/meninger/religioner??
Carsten
-
Et forlænget topgear til en JX er bestemt en fin ide. Men det koster, hvis man vil have mere end 0,78 gearhjulsættet fra ABH giver. Så er der nemlig tale om dyre specialdele.
Om den bliver svinevarm? Gør JX ikke altid det? Nej, spøg til side. Jeg tror snarere, at det skåner motoren, at snurre lidt roligere. Min seneste JX'er trak fint med 7% ekstra gearing vha. 215/80R14 hjul, og jo den døde, men næppe af det.
Du har ret i, at det er dyrere med en 1,9'er. På den anden side: hvis du skal alt for meget opad og nedad i det bjergrige land, så kunne man måske godt drømme om lidt mere overarm, end JX har. Har du prøvet en AAZ? Du drømmer ikke om, hvor meget overskud bilen får af den. Og de renoveres i tusindtal også i Tyskland - tag et hurtigt kig på ebay.de
Noget helt andet og meget uhelligt: Hvis jeg skulle til et næsten afgiftfrit land, hvor jeg gerne ville have rimelig driftsikker kørsel, så kunne jeg ikke hurtigt nok få købt en T5 med 5 ben og turbinelyd...
-
Hej Jarl,
Tak for det. Det er ikke urealistisk at finde en T3 der har fået lavet gearkasse hos fx Wikler. Så det er ikke "bare" en benzin kasse der er modificeret. Jeg har aldrig prøvet en AAZ'er, men dte kan da være jeg kommer til det!
Ja - en T5'er ville sguda også være fed at blæse hjem i, men den-skide-T3'er har bare sat sig fast i hjertet! Og ungerne elsker den.
Carsten
-
se feks den her
http://cgi.ebay.de/VW-T3-LLE-aus-Rentnerhand_W0QQitemZ140303737514QQcmdZViewItemQQptZAutomobile?hash=item140303737514&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1683%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318
og en anden grund til ikke at købe en T5 er jo at det koster ca 5 liter blod at hive den med til DK efterfølgende!!!
carsten
-
Den er flot, og ender over 6000€.
Husk at med en T3 diesel rammer du panden mod Umweltzonerne i Tyskland - ved ikke hvordan det er i Schweiz.
JJ
-
Af en eller anden mærkelig grund, så har jeg en usvigelig sikker fornemmelse af, at denne bil ikke kommer over 4500,- ... :wink:
-
Af en eller anden mærkelig grund, så har jeg en usvigelig sikker fornemmelse af, at denne bil ikke kommer over 4500,- ... :wink:
Jeg sidder med samme mavefornemmelse, gad vide hvorfor???
/Mads
-
Hov hov Mads og Jarl. Ikke al den sarkasme og ironi. Det kunne da måske og i givet fald tænkes, at der kom en original liebhaver, der gerne ville kúnne prale lidt med at han havde givet overpris, bare for at få en LLe :wink:
-
Prøv lige at bruge 10 sek. på at læse, hvad der faktisk står i linket, så vil du sidde tilbage med samme fornemmelse.
Allier dig evt. med en tysk-dansk-ordbog og undersøg, hvad "Sofortkauf" monstro dækker over.
-
:-D
Man skal helt ned i 5.linie før det store clue kommer......;-)
Aktuelles Gebot: EUR 2.010,00
Mindestpreis nicht erreicht
Ihr Maximalgebot: EUR Bieten > [Indtast bud beløb her]
(Geben Sie mindestens EUR 2.020,00 ein.)
Sofort-Kaufen Preis: EUR 4.500,00
-
Skrevet: 26-02-2009 11:11:17
Skrevet: 26-02-2009 11:11:18
damm..... Jarl var 1 sekund hurtige denne gang :-)
-
Got you... :wink:
-
Touche - jeg læste ikke helt i bund.
4500€ er da billigt?
-
det var nu bare ment som eksempel på en jx'er med langt 5 gear - og at de ikke behøver være svine dyre...jeg søger stadig efter den "rigtige"
-
..sig mig...hvorfor er der noegn aaz'er der har 75 HK og andre 90 - såvidt jeg kan se er det i begge tilfælde TD'ere
Carsten
-
En AAZ'er har altid 75 hk som standard. Selvf. kan der pilles og skrues så den har langt mere - 110 er let indenfor rækkevidde, men hvis en 1,9'er opgives til at have 90 hk, så kunne det måske være en TDI?