T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: Knas efter 05. Marts 2009 kl: 19:19:52
-
Hej
Jeg er kommet lidt i tvivl om hvilken benzintype jeg skal tanke. Jeg har ikke tanket særlig meget endnu, men det jeg har tanket, har været 95 blyfri.
Kan man køre med 92 eller skal det helst være 98
På forhånd tak
-
jeg kører på 92 blyfri på min
-
sort doka med alu dørk i laddet?? så vil jeg sige 92 oktan :D
-
Hej
Jeg er kommet lidt i tvivl om hvilken benzintype jeg skal tanke. Jeg har ikke tanket særlig meget endnu, men det jeg har tanket, har været 95 blyfri.
Kan man køre med 92 eller skal det helst være 98
På forhånd tak
Uden lige at vide hvilket vogntøj du har og heraf hvilken motor du har puttet i, vil jeg mene en DJ skal have 98, mens de "andre" klarer sig med 95.
Hinze
-
kommer an på motorkoden, hvad den skal have
-
Ja det glemte jeg helt at skrive
Det er en 1985 1,9 DG WBX'er
-
købt i vestjylland på hvide plader med 5 racerstole i :0) tillykke med den. den var sku ok billig. gi den bare 92.. min kører ikke på andet det er osse en dg.
-
købt i vestjylland på hvide plader med 5 racerstole i :0) tillykke med den. den var sku ok billig. gi den bare 92.. min kører ikke på andet det er osse en dg.
-
købt i vestjylland på hvide plader med 5 racerstole i :0) tillykke med den. den var sku ok billig. gi den bare 92.. min kører ikke på andet det er osse en dg.
-
Ja det glemte jeg helt at skrive
Det er en 1985 1,9 DG WBX'er
Den køre jo med et kompressionsforhold på 8,6 : 1, hvilket vel giver 92 oktan som rigeligt.
Hinze
-
Ja det glemte jeg helt at skrive
Det er en 1985 1,9 DG WBX'er
Jeps, 92 er alt rigeligt !
-
Jeg kører normalt på 95. Kan jeg bare lige uden videre hoppe ned på 92? Min er en MV. Vil det give dårligere tomgang når motoren er kold eller sådan noget?
Tak,
-
Jeg kører normalt på 95. Kan jeg bare lige uden videre hoppe ned på 92? Min er en MV. Vil det give dårligere tomgang når motoren er kold eller sådan noget?
Tak,
Kort fortalt:
Jeg ville ikke bruge 92 i en MV og specielt i en syncro, vil jeg mene risikoen for tændingsbanken er større. (lav hastighed i terræn = varm motor = øget risiko for tændingsbanken)
Tændingsbanken ødelægger motoren
-
Tak skal du have - I'll stick to what I know : )