T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: Knas efter 05. Marts 2009 kl: 19:19:52

Titel: Brændstof
Indlæg af: Knas efter 05. Marts 2009 kl: 19:19:52
Hej

Jeg er kommet lidt i tvivl om hvilken benzintype jeg skal tanke. Jeg har ikke tanket særlig meget endnu, men det jeg har tanket, har været 95 blyfri.

Kan man køre med 92 eller skal det helst være 98

På forhånd tak
Titel: Brændstof
Indlæg af: bos1 efter 05. Marts 2009 kl: 19:22:54
jeg kører på 92 blyfri på min
Titel: Brændstof
Indlæg af: opelhaj efter 05. Marts 2009 kl: 19:23:36
sort doka med alu dørk i laddet?? så vil jeg sige 92 oktan :D
Titel: Brændstof
Indlæg af: Hinze efter 05. Marts 2009 kl: 19:33:29
Citat fra: "Knas"
Hej

Jeg er kommet lidt i tvivl om hvilken benzintype jeg skal tanke. Jeg har ikke tanket særlig meget endnu, men det jeg har tanket, har været 95 blyfri.

Kan man køre med 92 eller skal det helst være 98

På forhånd tak


Uden lige at vide hvilket vogntøj du har og heraf hvilken motor du har puttet i, vil jeg mene en DJ skal have 98, mens de "andre" klarer sig med 95.

Hinze
Titel: Brændstof
Indlæg af: casper efter 05. Marts 2009 kl: 19:34:08
kommer an på motorkoden, hvad den skal have
Titel: Brændstof
Indlæg af: Knas efter 05. Marts 2009 kl: 19:39:28
Ja det glemte jeg helt at skrive


Det er en 1985 1,9 DG WBX'er
Titel: Brændstof
Indlæg af: opelhaj efter 05. Marts 2009 kl: 19:41:52
købt i vestjylland på hvide plader med 5 racerstole i :0) tillykke med den. den var sku ok billig. gi den bare 92.. min kører ikke på andet det er osse en dg.
Titel: Brændstof
Indlæg af: opelhaj efter 05. Marts 2009 kl: 19:42:16
købt i vestjylland på hvide plader med 5 racerstole i :0) tillykke med den. den var sku ok billig. gi den bare 92.. min kører ikke på andet det er osse en dg.
Titel: Brændstof
Indlæg af: opelhaj efter 05. Marts 2009 kl: 19:42:55
købt i vestjylland på hvide plader med 5 racerstole i :0) tillykke med den. den var sku ok billig. gi den bare 92.. min kører ikke på andet det er osse en dg.
Titel: Brændstof
Indlæg af: Hinze efter 05. Marts 2009 kl: 19:43:57
Citat fra: "Knas"
Ja det glemte jeg helt at skrive


Det er en 1985 1,9 DG WBX'er


Den køre jo med et kompressionsforhold på 8,6 : 1, hvilket vel giver 92 oktan som rigeligt.

Hinze
Titel: Brændstof
Indlæg af: WBX Manden efter 05. Marts 2009 kl: 22:23:54
Citat fra: "Knas"
Ja det glemte jeg helt at skrive


Det er en 1985 1,9 DG WBX'er


Jeps, 92 er alt rigeligt !
Titel: Brændstof
Indlæg af: Herr_Jensen efter 06. Marts 2009 kl: 13:05:33
Jeg kører normalt på 95. Kan jeg bare lige uden videre hoppe ned på 92? Min er en MV. Vil det give dårligere tomgang når motoren er kold eller sådan noget?

Tak,
Titel: Brændstof
Indlæg af: WBX Manden efter 06. Marts 2009 kl: 13:31:11
Citat fra: "Herr_Jensen"
Jeg kører normalt på 95. Kan jeg bare lige uden videre hoppe ned på 92? Min er en MV. Vil det give dårligere tomgang når motoren er kold eller sådan noget?

Tak,


Kort fortalt:
Jeg ville ikke bruge 92 i en MV og specielt i en syncro, vil jeg mene risikoen for tændingsbanken er større. (lav hastighed i terræn = varm motor = øget risiko for tændingsbanken)
Tændingsbanken ødelægger motoren
Titel: Brændstof
Indlæg af: Herr_Jensen efter 06. Marts 2009 kl: 13:35:01
Tak skal du have - I'll stick to what I know : )