T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: jensjakob efter 05. Juli 2006 kl: 23:52:02
-
Jeg manglede et rør fra blæseren til højre varmekasse (set bagfra) - det skiftede jeg med et alurør (flexrør).
Du kan også prøve www.thesamba.com
Held+lykke
JJ
-
http://www.ratwell.com/technical/Microfiche.html
Godtnok er det VW bussen, men motoren er ca. den samme for 2.0
-
Hej,
Der skal sidde nogle rør/slanger mellem blæserhus og varmekasser. De skubber frisk luft hen over varmekasserne - og frem i varmesystemet.
Men de rør/slanger er også med til at sikre at køleluft-systemet er tæt - så så meget luft som muligt kommer rundt om cylinderne.
Hvis der mangler noget af "indpakningen" af køleluften, så er der en masse dejlig luft som kan slippe ud af "indpakningen" istedetfor at køle motoren.
Min motor havde så nogle andre ting som gjorde at den blev varm, men denhavde haft det noget bedre, hvis der ikke også havde været problemer med at køleluften slap ud af "indpakningen".
/JJ
-
Har du Haynes til den luftkølede?
Jeg mener at WBX manden har bentley filerne.
/JJ
-
http://www.wagenteile.com/pdf/t3lbx20.zip
Der skulle den være.
-
med flere billeder.
Skriv endelig og spørg - jeghar kæmpet selv med 2.0 luftboxer :-)
-
Hvis du mangler et rør mellem varmluftsystemblæseren (den som sidder på generator) og varmekasser, så sker der det at din udstødningen afgiver mere varme på mod cylinderne end ellers. Det kan gøre at dine cylindere i begge sider bliver varmere end de ellers er, fordi varmekasserne ikke bliver afkølet af at der blæser luft igennem dem.
Hvis der mangler noget mellem køleblæser (den der sidder på krumtap) og kølepladerne, så bliver dine cylindere for varme.
Og det er noget bæst at skite kilerem påen luftkølet - spørg mig - jeg har været der :-)
Kig forbi på Østerbro, hvis jeg skal kaste et blik på din luftboxer (gerne, gerne, savner lyden af den :-) )
-
Hvordan kører man til Island??? :lol: :lol: :lol:
Velkommen til!!!
/Mads