T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: verner efter 09. Marts 2009 kl: 22:58:44
-
baja skal du ik snart ha med den berømte VOGNSTANG :wink:
alle vw's 4 cyl.række-motorer passer direkte på din diesel T3 gearkasse, måske kan der være lidt med ophængene men der skal ikke bruges nogen adapter :!:
-
Og mere med vognstangen: Hvad alle de andre ombygninger angår gælder at:
1) 7000 for en adaptorplade inkl. svinghjul og kobling er svinebilligt. De fleste ombygningskit er langt dyrere.
2) Markedet for T3'ere i DK er forsvindende lille og i løbet af de næste få år nærmest forsvundet. Derfor er der mig bekendt ingen dansksprogede websteder, der beskæftiger sig med den slags ombygninger. I tyskland er der en del - DS-tuning, Bernd Jäger, Busschmiede osv., men de har ikke just foræringspriser, og så tillader de sig at skrive på deres modersmål... :wink: Men jeg er sikker på, at vi sammen kan oversætte fra alle sprog, når vi kommer langt nok hen på aftenen på Fyn... :wink:
-
Hvis du finder en motor inkl. adapter kit til under 5700,- så sig lige til for det vil da være spændende at høre om.
Jeg har kigget seriøst på et Subaru swap (men måtte opgive fordi jeg ikke tror jeg kan finde ud af at skifte motor - endnu!) og så vil det vil koste mig ca. 22.000,- inkl. motor (en SVX).
For Subaru kan det godt betale sig at kigge over i USA efter stumper. For motoren kan du kigge på ebay.de.
Noget jeg har bemærket er at alle de ekstra stumper man skal bruge kommer til at koste det samme som eller mere end selve motoren.
Jeg har masser af links til folk som sælger adapter grej men siden deres priser langt overstiger dit budget er der vel ingen grund til at poste dem : ).
Held og lykke og hust at tage billeder,
-
hej
jeg kan godt finde en Subaru motor hvis det skal være
det er en EJ 18 dvs en 1,8 L men kat og 103 hk og går som en drøm
det er min gamle bil som jeg har slogt til en jeg kender for nyligt og har lige kørt i den og der kørte den fint
pris ja det skal jeg spørge om hvis der er en der vil ha den men det er nok ikke en harregård vi snakker om men heller ikke foræring
Mvh Djurs :lol: :lol:
-
Med den store pris det vil koste i stumper at få en Subaru motor installeret kan det vel næppe betale sig at smide en EJ18'er i?
Som jeg vist nok har skrevet et andet sted så kan man ikke 'bare lige' opgradere til en EJ25'er eller størrer på et senere tidspunkt. Hvis dette gøres skal man skifte hele ledningsnettet pga. OBD'en som er anderledes på EJ25 og opefter.
Igen må jeg understrege at dette selvfølgelig bare er mine egne tanker og ikke andet end det : ).
-
baja skal du ik snart ha med den berømte VOGNSTANG :wink:
alle vw's 4 cyl.række-motorer passer direkte på din diesel T3 gearkasse, måske kan der være lidt med ophængene men der skal ikke bruges nogen adapter :!:
Jamen det var da et dejligt blødt vink jeg fik der... takker da Niels... :wink:
Og den lille del hade jeg ik lige set... :P
Men tænkte måske også på en VR6 som jo også kunne være sjov at få i røven på sådan en T3.... :twisted:
Men ja en benziner kan måske gøre det især når man tænker camper eller doka for at få den langt nok ned i pris...
Mvh. Bo
ang VR6 var der så ikke en inde på vwnettet der på et tidspunkt havde et komplet ombygningssæt til salg
-
fandt nogle gamle tråde men man kan ikke åbne dem
http://www.google.com/custom?q=vr6&cof=S%3Ahttp%3A%2F%2Fvwnettet.dk%3BGL%3A0%3BVLC%3A%23696969%3BAH%3Acenter%3BBGC%3A%23FFFFFF%3BLH%3A209%3BLC%3A%23bf0000%3BGFNT%3A%23696969%3BL%3Ahttp%3A%2F%2Fs.vwnettet.dk%2Fimages%2Fgoogleheader.gif%3BLW%3A607%3BT%3A%23000000%3BGIMP%3A%23FF3300%3B&domains=vwnettet.dk&sitesearch=vwnettet.dk
-
5700,- er rundt regnet 7000 norske kroner.
Mange kits er bare selve adapter pladen fra gearkasse til motor. Hvad med ledningsnettet? Bundkarret? Oliepinden? Motor ophænget? Udstødning står du vel selv for men selv den vildeste rør bukker konge kan vel godt smide nogle eftermiddage efter sådan et projekt... Dertil kommer det kedelige med nye køle rør osv. Måske er jeg bare konservativ pessimist men da jeg regnede på det løb det sgu derop ad.
Jeg vil dog skynde mig at sige det lyder som om du er heldig med hvad du kan få fat på så Go For It! : )
Hvis jeg må pippe en lille bemærkning forstår jeg altså ikke du vil skifte til en 'fremmede' motor for at få mindre HP end hvad en DJ kan præstere. Hvoffor så ikke bare købe en DJ? Jeg har en MV og den har 93 eller 97 heste (kan ikke lige huske det). At begynde at skifte ledningsnet og alt muligt andet for 10 heste virker helt vildt synes jeg.
Jeg ønsker dig alt held og lykke med dit projekt.
PS: Google er din ven hvis du vil smide en VR6 i.
-
Du skal op i en EJ22 for at få 136HP.
Lidt du kan kigge på:
http://www.cycoactive.com/Urabus/urabus_oilpan.html
http://www.blabberon.com/convert.html
Whatever.
Gi' den gas : )
PS: Jeg oversatte 'Crossmember' til 'Motorophæng' hvilket muligvis er forkert.
-
en god side om Subaru konvertering http://www.rjes.com/ både dele og lister over hvad der skal bruges fra VW og Subaru.
johnny
uden t3 men drømmen lever :lol:
-
en god side om Subaru konvertering http://www.rjes.com/ både dele og lister over hvad der skal bruges fra VW og Subaru.
johnny
uden t3 men drømmen lever :lol:
Det var dog en fantastisk side; temmelig informativ. TAK :D
Hinze
-
Subaru - http://www.vanagon.com - besøg list archive.