T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Jens Flensborg efter 12. Marts 2009 kl: 09:19:56
-
Jeg parkerede min 1992 JX TD foran garagen i aftes, stoppede motor og al elektrisk grej. Derefter trak jeg tilfældigvis på venstre lyskontaktblinklysdims, det der kaldes "Lichthupe" på venstre side under rattet. Samme kontakt er ansvarlig for blinklys.
Da jeg trak i lyskontakten for at få det kraftige lys i fronten når systemet samtidig er frakoblet og dermed er død, startede blæsermotoren, alle kontakter var slået fra ... Jeg tjekkede det 3-4 gange, hver gang jeg trak i lysdimsen startede blæsermotoren i fronten.
Blæsermotoren starter nogle gange først efter 5 minutter under normal drift ... hva er det for en fejl?
Jens
-
Det er en fejl strøm hvor du trækker strøm baglæns igennem systemet. Har også set det på en Golf 2 engang, men kan desværre ikke huske forklaringen...
-
På min Passat 89 går kabineblæseren igang hvis afviserkontakten bliver aktiveret med tændingen frakoblet. Jeg har valgt at se bort fra det da jeg ikke er så stiv i det elektriske. Det skal nok være sådan :lol:
-
måske er det bundstykket i tændingslåsen der er slidt?, det kan ihvertfald lave nogle sjove fejl :wink:
-
Umiddelbart ville jeg tjekke alle stelforbindelserne, det pindsvin der er skruet fast på A stolpen i venstre side, inde bagved sikringsboksen. Det kan godt tære lidt der, og er det begyndt at dryppe lidt fra forruden, + lidt kondens. Tja så.
Tjek også lige de ledninger der er brugt til den eftermonteret radio, og anlæg. der kan sagtens være lavet en fejl der.
Hilsen Poul
-
Jeg ville også lede efter en manglende eller defekt stelforbindelse. Har været tæt på, at miste de sidste sparsomme hårtotter af en Escort, der opførte sig yderst mystisk: Der kom ingen lyd fra benzinpumpen og ellers så alt tilforladeligt ud, indtil tændingen blev afbrudt. Dvs. den afbrød ikke. Man kunne tage nøglen fra den, men olie / ladelamperne forblev tændte, kørelyset slukkede ikke osv. Fandt så ud af, at hvis man aktiverede blæseren, slukkede det hele. Bilen ville bare ikke starte. Årsag: En elendig manglende stelledning, som et "geni" havde anbragt under batteriet, hvor ingen djævel kunne se den. Da den blev flyttet op på batteriets minuspol startede bilen, og alt fungerede efter hensigten.