T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Bluestar efter 15. Marts 2009 kl: 12:44:42
-
hejsa, jeg har fået fingrene i et fungerende webasto thermo top C fyr
og vil have det i bussen! selve placeringen kan være ved siden af batteriet i højre inderskærm, bag baglygten. her kan udstødningen føres igennem bunden og ud, resten bliver " inde "i varmen.
MEN mit spørgsmål er hvor jeg skal sætte vandcirkulationsslangerne ind?
hvor vil jeg få det bedste resultat, så motor og varmelegemer bliver opvarmet!!!
PS - jeg har lige været ude i værkstedet, så lad være med at håne mig, hvis det er et åbenlyst spørgsmål!!!
-
bare rolig drenge, jeg har selv fundet ud af det! i skal ikke ligge søvnløse over det mere :lol:
det er lidt værre med strømmen til de to kabineblæsere! men det må jeg jo lure lidt på...
jesper
-
det er jeg sgu glad for at høre, jeg har ikke lukket et øje siden søndag...
/Mads
-
Nej det bliver sq dejligt at kunne få lidt søvn igen :lol: :lol: :lol:
-
Hvis du kunne høre et lettelsens suk, jeg drager... :wink:
-
Jeg fes faktisk da jeg læste det 8)
-
i er nu nogle gode drenger : )
nej, jeg har ikke monteret det hele endnu, der kommer en lille
billedereportage, når det hele kører og virker!
-
mht. kabineblæserne skal du luse dig ind før blæsermodstanden på trin2, du kan måle dig frem til det med et multimeter eller prøvelampe.
-
Hvis der skal soves i bilen ville jeg luse mig ind over modstanden så blæseren kommer til at køre på trin 1...
Har prøvet at sove i en lastbil hvor fyret aktiverede højeste trin, kontra en nyere der selv styrede hastighed, når den var varmet op cirkulerede den luften på trin 1, og det var altså VÆSENTLIGT mere behageligt :)
-
ja, det kan du have ret i... men hvad med strømmen? hvis nu der er to blæsere på trin 1 og den køre i en time med fuld skrald... kan jesper så starte vognen om morgenen igen : )
når i skriver luse, mener i så blot at fyrets ledninger skal loddes på den originale ledning? jeg vil i hvert tilfælde have, så blæseren også virker, når fyret er slukket... det gjorde det ikke i den mercedes, hvor jeg tog fyret fra! der virkede blæseren kun, når fyret var tændt, idiotisk!!!
jesper
-
Fyret kører jo ikke uafbrudt...
Jeg har kun brugt mit luftfyr i min VW til en enkelt overnatning, det var ikke termostatstyret på daværende tidspunkt, og kværnede løs hele natten...
Resultat: Sauna i bilen om morgnen og ikke nok strøm til at starte...
Så en enkelt overnatning med et termostatstyret fyr skulle nu sagtens kunne lade sig gøre...
Når mit kommer til at virke igen kommer det til at køre over et forbrugsbatteri der er adskilt fra startbatteriet når motoren er slukket, på den måde er jeg sikker på at kunne starte...
-
okay, jeg ved sgu ikke om det er thermostat styret, sidder thermostaten så i timerpanelet??? i dont know!
jesper
det kan vist max kører uafbrudt i en time ad gangen
-
Thermostaten sidder vistnok i selve fyret når det er et vandfyr, har ikke lige så meget forstand på vand udgaven...
-
okay... troede at det målte temp i kabinen, dooh
-
Vil da tro at man som tilbehør til nyere vandfyr kan få en rumthermostat, men mener ikke man kan til ældre...
-
ja med luses, menes selvfølgelig loddes ind på det trin hvis hastighed du ønsker, har også hørt nogen der har mont det så det er kontaktens indstilling der bestemmer blæserhastighed, men det kan jeg ik svare dig på, på stående fod hvordan du laver :roll:
men det er samme fremgangsmåde om det er trin 1 eller 2!
højeste trin er direkte strøm til blæser.
mads kaa har for mange år siden lavet en fin tråd med blæsermodstand :)
ved ik om et nyere webato har termostat, men det lyder mærkeligt hvis der ikke er, enten integreret i uret eller en løs :roll:
prøv at søg lidt kjøller hjemmeside, der står mange gode ting :roll: