T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: FrankBinau efter 17. Marts 2009 kl: 15:52:08
-
Regeringen har lige trukket forslaget tilbage ang avgifter på gulpladebiler :D
-
Links???
-
Det er sku fedt :D :D :D
-
Hej Bo hørte det på Tv2 NEWS :D
-
Hmmm er det nu blevet en pålidelig kilde :twisted: :?: :!: :!:
-
Ja når det blev vist inde fra folketinget. :D
-
http://www.fm.dk/Nyheder/Pressemeddelelser/2009/03/20090317%20finanslov%202009%20opfoelgning.aspx
-
Og når nu er i færdige med at juble over de gule plader, så kom med ind i kampen mht Multimedieskatten - og få den af bordet også
-
Og når nu er i færdige med at juble over de gule plader, så kom med ind i kampen mht Multimedieskatten - og få den af bordet også
det er jo også helt hen i skoven......
MEN JEG ER GLAD NU :)
-
Så hjalp det alligevel at emaile Pia ha ha.... Puha den var ellers tæt på den dødsdom....
-
jeg tror de har indset at der var iltmangel i det lokale de "vedtog" dette håbløse forslag.
Jeg tror sgu også de er bange for at miste stemmer - det er seriøst mange som vil blive ramt af dette.
-
Kan du ikke bare aflevere din telefon, dit bredbånd og din bærbare på arbejdet. Så bliver du IKKE beskattet. :lol: (såen som vi andre der ingenting får, har det)
Gratis ting udleveret fra arbejde har vel altid været skattepligtigt. Jeg mener dog at beskatningen ville være småpenge.
Hvis alt gulplade halløjet forsvinder, så kan det kun have været spil for galleriet.
Kurt
-
FEDT!!
-
:D Dejligt :D
Så skulle man vel alligevel kigge efter en super diesel motor og lægge R4 drømmen på hylden :roll:
-
Ja så blev det alt i alt en god dag. :D Og T3 fik et sæt plader monteret. :D
-
Hjertlig tillykke med den fine bil!
MEN ENDNU MERE TILLYKKE TIL OS ALLE SAMMEN MED, AT ET DYBT ASOCIALT OG - FOR VORES KÆRE GAMLE BILER - ØDELÆGGENDE FORSLAG ER FJERNET!
Asocialt fordi vi er mange, der ikke tjener millioner, og vores mulighed for at transportere os til og fra job og andre nødvendige ærinder ofte foregår i en gammel gulpladebil. Og ødelæggende fordi en kæmpestor andel af danske T3'ere er på gule plader. I de mørkeste stunder havde jeg dømt t3nettet døende - det ser nu heldigvis ud til bare at have været et langt ondt mareridt.
jeg vil nu istedet se frem til, at vi mødes med kaffefløde og andre dejlige drikkevarer i en glad og optimistisk stemning sammen med alle de skønne mennesker herfra på Fyn i maj. I år er der sgu mere at fejre end nogensiden før! Måske skulle man i bare begejstring gå ud og samle et par motorer... uden turbo - naturligvis :wink:
-
JEG SKAL HAVE EN T3 IGEN!
Jeg var ellers begyndt at overveje en T4 hvidpladet, men det ville så ligge endnu længere fremme i den fjerneste fremtid.
Nogen der kan bruge en fin Golf? :lol:
-
Det er så Liberal Alliance, der har reddet os denne gang:
http://epn.dk/privat/biler/article1635487.ece
-
Hvem? Liberace ?? sir' du?
-
nørj, hvor dejligt! så overlever min første t3 alligevel.. dropper projekt hvide plader og kaster mig over min rust istedet! frisk motivation. :D
ps. samtidigt har de nu fremsat en renoveringspulje til energiforberedelser af boliger.. og straks bliver man ringet op to gange om jeg ikke godt vil ud og opmåle vinduer osv i al hast for at kunne afgive tilbud. det er vist nok først til mølle princippet i den ordning, så folk er helt vilde i varmen for at få sendt ansøgningen.
så må jeg se om der bliver tid til alt det rustarbejde på bilen.. :?
-
Jamen den renoveringspulje, er den ikke fejet af igen?
Det hørte jeg fra en kunde igår.
-
Var det bare ordforviklingsgylle eller forstod jeg det ret og virkeligheden lover kun en stakket frist for langtids overlevelse. Løkke sagde.: ALLE NUVÆRENDE GULPLADE EJERE OG INDREGISTRERET FREM TIL IDAG. :roll:
Du kan ikke købe en gulpladebil fra før 98 og slippe for hele den høje afgift.!
Har du en er det fint nok.!
Kurt
PS renoveringspuljen er sikkert brugt af de 179 med børn, partifæller loge fæller.
Annulering af afgiftsforhøjelser vedrørende eksisterende gulpladebiler
Parterne er enige om, at afgiftsforhøjelserne vedrørende eksisterende gulpladebiler,
som indgår i aftalen om Forårspakke 2.0, alligevel ikke gennemføres. Det indebærer:
• At forhøjelsen af vægtafgiften og udligningsafgiften vedr. den eksisterende bestand
af varebiler ikke gennemføres
• At der ikke indføres privatanvendelsestillæg for varebiler solgt før 3. juni 1998
-
Her er det så på tryk... havde aldrig troet at Liberal Aliance ville få nogen betydning for mit liv! :lol:
http://epn.dk/privat/biler/article1635487.ece?partner=pol
-
Den præcise tekst fra aftalen:
Annulering af afgiftsforhøjelser vedrørende eksisterende gulpladebiler
Parterne er enige om, at afgiftsforhøjelserne vedrørende eksisterende gulpladebiler,
som indgår i aftalen om Forårspakke 2.0, alligevel ikke gennemføres. Det indebærer:
• At forhøjelsen af vægtafgiften og udligningsafgiften vedr. den eksisterende bestand
af varebiler ikke gennemføres
• At der ikke indføres privatanvendelsestillæg for varebiler solgt før 3. juni 1998
Aftale om opfølgning på finanslovaftalen for 2009 · Marts 2009 3
• At der ikke indføres tillæg for manglende partikelfilter på dieseldrevne varebiler
Det vil betyde, at ejere af ældre varebiler ikke beskattes yderligere for allerede foretagne
dispositioner. Omvendt vil ændringen mindske tilskyndelsen til at udskifte de
ældre varebiler.
De aftalte omlægninger og forhøjelser af beskatningen af nye varebiler gennemføres
som aftalt. Disse afgiftsforhøjelser vil give et incitament til at vælge mere brændstoføkonomiske
varebiler samt varebiler med partikelfilter. Lovforslag vedrørende nye
varebiler fremsættes snarest muligt med henblik på ikrafttræden fra den 18. marts
2009.
Samlet set vil ændringen indebære et mindreprovenu på 150-200 mio. kr. i varig
virkning i forhold til aftalen om Forårspakke 2.0. Det umiddelbare provenutab udgør
ca. 1,4 mia. kr.
* *
-
Jeg analyserer og identificerer steder som det bliver interessant at se hvordan det bliver formuleret i endelig lovtekst og bekendtgørelser:
afgiftsforhøjelserne vedrørende eksisterende gulpladebiler,
[Eksisterende??????????????]
• At forhøjelsen af vægtafgiften og udligningsafgiften vedr. den eksisterende bestand af varebiler ikke gennemføres
[Eksisterende??????????????]
[Hvordan defineres eksisterende - det bliver omdrejningspunktet.
Syretesten: Hvad sker der når jeg importerer en T3TD91 fra Tyskland efter den nye lov - er det så også en eksisterende???
• At der ikke indføres privatanvendelsestillæg for varebiler solgt før 3. juni 1998
[Solgt første gang??? Indregistreret før datoen første gang???]
JJ[/i]
-
Nu har jeg læst teksten flere gange samt haft et par dialoger med bekendte der er mere inde i de politiske område end jeg selv er, og vi er ret enige i at som det fremlægges vil vi ikke mærke nogen ændringer, altså alt er som før også når du importerer en bil...
Som vi læser og forstår det gælder det for FØRSTE REG. DATO på køretøjet...
-
Den præcise tekst fra aftalen:
Annulering af afgiftsforhøjelser vedrørende eksisterende gulpladebiler
Parterne er enige om, at afgiftsforhøjelserne vedrørende eksisterende gulpladebiler,
som indgår i aftalen om Forårspakke 2.0, alligevel ikke gennemføres. Det indebærer:
• At forhøjelsen af vægtafgiften og udligningsafgiften vedr. den eksisterende bestand
af varebiler ikke gennemføres
• At der ikke indføres privatanvendelsestillæg for varebiler solgt før 3. juni 1998
Aftale om opfølgning på finanslovaftalen for 2009 · Marts 2009 3
• At der ikke indføres tillæg for manglende partikelfilter på dieseldrevne varebilerDet vil betyde, at ejere af ældre varebiler ikke beskattes yderligere for allerede foretagne
dispositioner. Omvendt vil ændringen mindske tilskyndelsen til at udskifte de
ældre varebiler.
De aftalte omlægninger og forhøjelser af beskatningen af nye varebiler gennemføres
som aftalt. Disse afgiftsforhøjelser vil give et incitament til at vælge mere brændstoføkonomiske
varebiler samt varebiler med partikelfilter. Lovforslag vedrørende nye
varebiler fremsættes snarest muligt med henblik på ikrafttræden fra den 18. marts
2009.
Samlet set vil ændringen indebære et mindreprovenu på 150-200 mio. kr. i varig
virkning i forhold til aftalen om Forårspakke 2.0. Det umiddelbare provenutab udgør
ca. 1,4 mia. kr.
* *
Men udfra teksten kan det tyde på at hvid-plade diesel bilerne stadig får 1000,- oveni for manglende partikelfilter. ????
Eller var de ikke taget med i det oprindelige forslag.....
Måske jeg skal til at følge bedre med i det politiske.... :roll:
Tony
-
fedt.. så mangler jeg bare at kunne læse hvordan jeg får udbetalt SP??? og hvornår????? :lol:
nå ja... træerne vokser vel ikke ind i himmelen....
-
SP er det ikke den der er reduseret med 40% pga fald i aktierne. men på den anden side, så er der ikke så meget der skal betales 60% skat af. :lol:
Poul
-
Og det er jo så ikke alle der er enige om den beslutning vi jubler over:
http://www.bt.dk/article/20090318/pcpolitik/903180439/
-
Den præcise tekst fra aftalen:
Annulering af afgiftsforhøjelser vedrørende eksisterende gulpladebiler
Parterne er enige om, at afgiftsforhøjelserne vedrørende eksisterende gulpladebiler,
som indgår i aftalen om Forårspakke 2.0, alligevel ikke gennemføres. Det indebærer:
• At forhøjelsen af vægtafgiften og udligningsafgiften vedr. den eksisterende bestand
af varebiler ikke gennemføres
• At der ikke indføres privatanvendelsestillæg for varebiler solgt før 3. juni 1998
Aftale om opfølgning på finanslovaftalen for 2009 · Marts 2009 3
• At der ikke indføres tillæg for manglende partikelfilter på dieseldrevne varebilerDet vil betyde, at ejere af ældre varebiler ikke beskattes yderligere for allerede foretagne
dispositioner. Omvendt vil ændringen mindske tilskyndelsen til at udskifte de
ældre varebiler.
De aftalte omlægninger og forhøjelser af beskatningen af nye varebiler gennemføres
som aftalt. Disse afgiftsforhøjelser vil give et incitament til at vælge mere brændstoføkonomiske
varebiler samt varebiler med partikelfilter. Lovforslag vedrørende nye
varebiler fremsættes snarest muligt med henblik på ikrafttræden fra den 18. marts
2009.
Samlet set vil ændringen indebære et mindreprovenu på 150-200 mio. kr. i varig
virkning i forhold til aftalen om Forårspakke 2.0. Det umiddelbare provenutab udgør
ca. 1,4 mia. kr.
* *
Men udfra teksten kan det tyde på at hvid-plade diesel bilerne stadig får 1000,- oveni for manglende partikelfilter. ????
Eller var de ikke taget med i det oprindelige forslag.....
Måske jeg skal til at følge bedre med i det politiske.... :roll:
Tony
ja sådan læser jeg det også :?
så istedet for 4 x 1880kr blir det 4 x 2130kr :roll:
det er da os billigt for at køre i en 19år gammel bus :wink:
-
Og det er jo så ikke alle der er enige om den beslutning vi jubler over:
http://www.bt.dk/article/20090318/pcpolitik/903180439/
skal det så forstås sådan at hvis jeg går ud og køber en bil på gule plader kommer jeg til at betale den nye afgift altså 10-12 tusind
-
Der er gået politik i den på Borgen.
Fra nu af ser vi een lang valgkamp de næste 3 år - det bliver grimt, rigtig grimt.
Husk også at der er kommunal-valg i år - og mange ser det som general-prøve på et skift i magtbalancen.
SÅ i meget af det vi ser vil der ikke være en ydre logik eller indre logik (målt med borgernes alen) - den længste valgkamp er skudt igang - og den kører på følelserne - logikken er tabt som slagmark.
Mark my words..........
JJ
-
Og det er jo så ikke alle der er enige om den beslutning vi jubler over:
http://www.bt.dk/article/20090318/pcpolitik/903180439/
skal det så forstås sådan at hvis jeg går ud og køber en bil på gule plader kommer jeg til at betale den nye afgift altså 10-12 tusind
Nej...
og at der ikke indføres et særligt tillæg for gamle varebiler fra før juni 1998
Er bilen fra før '98 er alt som det hele tiden har været, sådan læser både jeg og andre jeg har snakket med teksten...
Det samme med "nyimporterede" biler...
Når blot dato for første registrering er før '98...
Godtnok snakker denne passage imod min opfattelse:
For dem, der køber gulpladebil fra dags dato, gælder de nye regler
-
Jovist. Når politikere udtaler sig er det gætteleg.
Så kan man altid mene det modsatte hvis stemningen vender.
Kurt