T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: Rabundus efter 19. Marts 2009 kl: 17:52:09
-
Ja så er vi her igen :oops: Er der gode måder ( læs Lette) til at få den male bøsning ud og den nye bøsning i når der skiftes starter " det er på en syncro med 2.1 bensin motor Lyse ideer værdsættes :idea: Jeg har afmonteret luftfilterkassen medn syntes der er lidt plads :x :(
-
Du skal gøre det nede fra. Den gamle bøsning plejer jeg at flække med en skarp skruetrækker. og så har jeg en speciel aluminiumsdorn til at banke den nye bøsning i igen. Det er ikke så svært, men man skal være omhygglig med ikke at tabe den gamle bøsning ind i koblingshuset.
-
Ja så er den skiftet men desværre tror jeg at ved en tidligere reperation er der knækket noget af gearkassen ihvertfald var huldet ikke helt lukket men der manglede god i venster side set( mærket) fra neden.
Er der nogle erfaringer med lignende, desværre er den tidligere ejer ukendt men starterenn jeg afmonterde virkede som om den var relativ ny og startproblmerne er fortsat med den nye. Lige efter montering var det super men nu er der igen udfald :oops: :roll:
god råd efterlyses
-
Søg herinde. Der har været en eller to tråde om ALU rep.
Måske der skulle følges op på dem. Har det været succes eller ej. ?
Synd der ikke er billeder med.? Jeg fatter nada, men det er vel noget benzin specifikt.!
Kurt
-
ja. ja. det kan altså også være svært at beskrive hvad ens langefinger observere 10 cm inde i en aluminiums kasse.Men jeg skal forøge: Starteren på min ny indkøbte Syncro Bensin 112 hp ville ikke dreje rundt selv med ekstra batterikraft gik den kun i indhak-! og stop! :? Altså bliver konklusionen Ny Starter! ved monteringen af denne er det "vigtigt " at også skifte bøsning Dermed ny bøsning skal isættes inden montering af ny starter.Ved kontakt med gode lidelsesfæller på nettet fik jeg at vide at den gamle kunne evt. bortskaffes med en nyslepet skarb
skruetrækker desværre viste det at der mangler gods og de nog er grundet den tidligere startmotor reperation så nu skal gearkassen helt afmonteres for at udbedre en ellers banal reparation drejes ny fatning/bøsning der ar stor nok til at udfylde den manglende gods i aluminiumsgearkasen. er der nogen der har lignende oplevelser.!
-
ja så er gearkassen på vej ud desværre viser det sig at der er andre før mig der har gjort lignende tiltag med desværre lidt triste ting til følge billeder følger imorgen, men godt ser det ikke ud. :cry: :cry: :cry: :cry: blandt andet mangle der der aktuar til spær i bag flere bolte er ikke monteret og sågar spærret i front hænger i laser vender frygtelig tilbage med biller håb for gode råd :shock:
-
Lyder træls :(
Håber du får taget nogle gode billeder og at det kan repareres igen.
Pøj Pøj :)
-
tak :)
-
flere billeder
-
flere billeder af det den del af gearkassen der er knækket af. Ialt er der nok 3 problemer Første: Gearkassen var slet ikke spændt fast i de 2 nederste bolte den i passagersiden er knækket og sidder kun inde i motoren ( slet Ingen Stump) den i førersiden er gevindet nok slidt helt ned på således den skal skiftes ( er der nogen erfaring med dette?? :?: ) Starterens bøsning der den skal gå i indhak når den aktiveres er helt væk og det omkringliggende gods er molstreret Gode input søges? :roll: Sidst men ikke mindst der savnes noget !! for at spærret kan aktiveres hvor skaffes der reservedele og hvor meget mangler?? :?: :?: :(
-
Udluftningsslanger skal sidde højt, så kan bilen passere vand.
Mærkelig starter system, ikke som på alm diesel.
Hvordan gik det med de støbeløsninger der blev foretaget af andre herinde. (Poot ?)
Hvis du mener det ikke kan laves, så søger du lige den tråd hvor patrick fra sverige laver en tristar, se de billeder af gearkasse ombyg. Han kan lave det. (måske også for dig)
Pøj Pøj med projektet
Kurt
-
Næ det er ikke som på det brune punktum ( Min Camper ) den er med diesel og der er starteren jo bygget sammen med bøsningshuset, men det er nok sket da der bliver skiftet starter så er men ikke omhyggelig med at få skiftet bøsning og derfor smadrer den nye starter alt det omkringliggende aluminiums gods fordi den trækker skævt.! det er jo også en klamhugger der ikke gider at monterer delene til spærret igen og undlade at gøre gearkasse og motor fast med alle fire bolte og kun bruge 50% men sket er sket så nu skal det bare være i orden Tak for din hjælp KH S.
-
du kan tage en koblings-klokke fra en hvilken som helst benzin-gearkasse og sætte på din syncro gearkasse. så kan du ved samme lejlighed få skiftet pakdåsen ved højgears-akslen og pakningen imellem klokke og gearkasse. Det tror jeg vil løse mange af dine problemer. -og så skal du have fat i en aktuator. Jeg har ikke kendskab til at de er slemme til at gå i stykker, så mon ikke en brugt kan gøre det... og udluftnings-slangen bagpå bliver sammen med den fra det forreste spær ført op i motorrummet og ført ind over tanken, der hvor den elektriske cirkulationspumpe sidder på din diesel.
Det er umiddelbart ikke så farligt som det måske ser ud, ud fra din beskrivelse og billederne. Held og lykke
-
Jeg er desværre ikke helt med. For mig ser det ud som at gearkassen er støbt i et stykke, Ud til 10 cm før udluftningskruen er på billedet. så hvorledes vil det så gå med differentialgearet da det ikke er standart på en normal benzin model. Er jeg dum nu! :oops: Jeg må nemlig indrømme jeg har indtil idag kun set en gearkasse på en 1,6 d. og der kikkede jeg end ikke efter. Men der jeg kan ikke se hvorledes klokken løsgøres.? :roll:
-
hvor meget er klokken?
-
Du har sgu' ret rabundus, eller så skal jeg have nye briller. Der må lige lokkes lidt flere syncro folk til at kigge på den der
-
flere billeder
Den del længst til venstre på sidste billede, hvor gearkassen skrues på motoren, og hvor starter er monteret, og hvor der er plads til koblingen. Klokken slutter lige til venstre for trækaksel-monteringen. Det eneste værktøj du behøver for at skifte klokken er en 13mm top med skralde og forlænger.
Så at skifte klokken løser ikke problemet med aktuatoren, men det er heller ikke så farligt.
-
:D :D :D :D :D :D jeg tror sku jeg har set lyset :idea: :idea: :idea: men desværre er gearkassen ikke her på adressen. men jeg har prøvet at forstørre det oprindelige foto og kan svagt skimte en brudlinje men er det rigtigt at den skal løsnes inde fra koplings huset og har du en tråd ! det kan ses i ??? :roll: :wink:
-
ps har du et råd om hvor jeg finder en nye aktuator. ? :shock:
-
Aktuatoren kan du få fra www.busschmeide.de, men du skal jo så lige have fremstillet selve beslaget den sidder i...
Det er dog heller ikke nogen uoverkommelig affære, det er bare et stykke plade af en slags 1mm eller noget i den stil og så bukke det strategisk rigtigt...
-
dårlig billedkvalitet. men simpel operation.
vedr. aktuator, så skriv en "købes aktuator med beslag" -tråd.
-
Ok, jeg skal have brillerne tjekket - har lige bestilt en tid online til på lørdag :oops:
-
Når nu gearkassen er af . og jeg ligesom skal gå at vente på en ny klokke - ja så tænker jeg at gearkassen kunne få en omgang - så den evt. holder længere og ser pæn ud. Det er også en større fryd at samle det igen når det er pænt og rent samt vedligeholdt nogen gode forslag :?: :roll:
-
vaske den med affedtning/motorrens og smør den ind i tectyl.
-
det gør jeg. er det, det sammen med alle forstærkninger eller skal de helst galvaniseret. og hvad med kardan.?
-
den bøsning ved starteren bliver den købt hos vw
-
jeg fik den leveret sammen med ny starter- men nu skal jeg til at fine en ny da den jo af gode grunde er pist borte - jeg regner med at kunne få en ny hos - starter leverandør - men er ikke sikker ! :!: :!:
-
jeg har lige købt en ny hos vw til den fyrstelige sum af 26 kr
den har reservedelsnummer 113 301 155
-
Ja nu e det således at jeg bor i "Wisky Bæltet" og her er det den lokale VW forhandlers opfattelse at alt der ikke bevæger sig i kreationer og har en bil der ikke er over 3 år gammel er uinteressant så hver gang du spørger om en speciefik reservedel får du at vide den er ud gået " det er træls" men det er vilkårrene. Nå men er der nogen der har reservedels nummer til pakdåse ved høj gears aksel. når der skiftet koblings klokke. :roll: og hvordan i alverden skiftes udkoblings tangen i selve koblingshuset - eller kan det ikke lade sig gøre - dette fordi der er slør i det hus jeg har modtaget fra brønderslev auto ophug og ville gerne skifte det da det " gamle " er fejlfrit. :idea:
-
det er ikke kun i spritbæltet det er et problem
kører jeg til vw i åbenrå får jeg samme reaktion som dig men kører jeg til vw i tønder ved han med det samme hvad jeg snakker om
og jeg tror helt ærligt han hygger sig lidt med det
-
det er da en trøst - men nogle gange er det alså lidt for meget her i det nordsjællandske!! mvh :P
-
ved det kun alt for godt
jeg er født og opvokset i gilleleje :D men er nu udvandret til det jyske
-
Ja nu e det således at jeg bor i "Wisky Bæltet" og her er det den lokale VW forhandlers opfattelse at alt der ikke bevæger sig i kreationer og har en bil der ikke er over 3 år gammel er uinteressant så hver gang du spørger om en speciefik reservedel får du at vide den er ud gået " det er træls" men det er vilkårrene. Nå men er der nogen der har reservedels nummer til pakdåse ved høj gears aksel. når der skiftet koblings klokke. :roll: og hvordan i alverden skiftes udkoblings tangen i selve koblingshuset - eller kan det ikke lade sig gøre - dette fordi der er slør i det hus jeg har modtaget fra brønderslev auto ophug og ville gerne skifte det da det " gamle " er fejlfrit. :idea:
stor pakning mellem klokke og gearkasse burde være denne: 091 301 131
-
ved det kun alt for godt
jeg er født og opvokset i gilleleje :D men er nu udvandret til det jyske
det er da nok derfor så :lol: :lol: :wink:
-
ja nu begynder det at snerpe sig til :( har fået nyt koblings hus fra brønderslev autoophug men det er slidt i udrykker aksel- sådan en ved jeg ikke lige hvordan jeg skaffer - udsolgt hos howdi audi og alle lokale lev. så kan jeg bytte fra den oprindelige,men den er ikke til at skille ad. se billeder og så er de forskellige. en er med 2 gummi muffer og en er med nylon bøsning -
:roll: og hvordan i :twisted: for man skifted bøsningen i bunden af udrykker aksel. da den er lukket i bunden ( Hvis jeg overhovedet kan få et nyt leje!). :?: :?: Men selve armen til koblings slaven - har jeg forsøgt at få af naturligvis efter at have afmonteret låsebrikken - men den lader til at være rustet fast! er det muligt at får den fri ???? :?: