T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Jarl efter 06. April 2009 kl: 23:43:29
-
I fordums tid var jeg lærer på et sprogcenter. Her mødte jeg alle mulige mærkelige nationaliteter. Nu idag fik jeg så besøg af en gammel elev - Igor fra Leningrad - ja, han foretrækker det gamle navn...
Han skulle låne noget værktøj til at skifte tandrem på sin Golf II D. Jeg stillede med måleur og finmekanik - men jeg var helt forkert på den. Jeg lærte en helt ny metode: Den russiske metode! Igor rykkede remskiverne og tandremsdækslerne af. Så tog han en hobbykniv med et nyt blad. Han startede motoren og stak bladet ned på tandremmen ca midt på. Tandremmem blev skåret over på langs MED GÅENDE MOTOR! Så slukkede Igor igen og kappede den yderste halvdel af. Nu løsnede han strammerhjulet lidt og krængede den nye rem halvt ind på hjulene til den havde greb. Dernæst kappede han den inderste del af den gamle rem og skubbede den nye helt ind på plads. Strammerhjulet blev strammer igen (russere skifter tilsyneladende ikke den slags) og resten blev samlet. Jeg lagde forsigtigt mit måleur på plads og takkede for en lærerig eftermiddag. Selvom jeg aldrig selv vil gøre noget lignende, så aftvinger det sgu respekt - sådan klarer man sig sikkert i Sibirien, når man ikke lige orker en masse bøvl.
-
.. :shock: .. stor respekt, men virkelig hardcore.
Det skal ikke tage for lang tid at snitte remmen når man tænker på den manglende køling, men derovre bliver det vel også altid gjort med kold motor. :wink:
Ikke en løsning for folk med sarte nerver, og jeg gad godt at have set dit ansigtsudtryk da han begyndte at snitte remmen. :lol:
Tony
-
hold da op. :shock: :shock: Det er godtnok smart. men lidt risky :P
-
Hæ hæ hæ... Iskoldt! Ja så er der ikke alt det hys med at stille pumpe og alt det pjat.. Metoden er da ikke helt tosset m.h.t. at fiksere det hele for at få den nye rem på :) Så sku den bare indeholde en metode til at få skiftet strammerrullen så var alt fryd og gammen.. Altså på den hårde måde.. :)
-
Hardcore! :shock:
-
Ikke for bangebukse :shock:
-
WOW :shock:
-
ja ja inden i kommer alt for højt op over det så forgår det såmen også på danske værkseder Bla superdæk i tilst gør det samme for jeg kender en der fik skiftet rem lyn hurtig der ude
såååååå det er ikke kun rusere der gør det
og det har jeg snakket med andre om at det kan lade sig gøre og bliver gjort
Mvh Djurs :lol: :lol:
-
Virkelig originalt påfund.
Bare noget lort, hvis strammerhjulet er defekt.
Ville sgu` godt have kendt den fidus, da jeg kæmpede med en gammel volvo, hvor ingen djævel kunne få poterne ned for aircon og servopumper m.m.
:D :D :D :D
-
Metoden er da opfundet fordi der er pisse koldt i Sibiren og for ikke at få forfrysninger i hænder, så løser man tingene hurtigt og effektivt *hehe*
Men ja enormt risikofyldt - men hatten af - metoden er da fin så længe den inderste del af remmen blir siddende !!!
Chr.M.
-
Den rigtige snedige og økonomi beviste Russer skære vel ½ af den gamle rem af og deler den nye rem i 2. På med ½ ny og ½ gammel!! Så har han jo både to (2) tandremme på motoren = dobbelt sikkerhed samt en ekstra i baglommen, til ham selv eller en kammerat 8) 8) :idea:
-
Hæ hæ hæ... Iskoldt! Ja så er der ikke alt det hys med at stille pumpe og alt det pjat.. Metoden er da ikke helt tosset m.h.t. at fiksere det hele for at få den nye rem på :) Så sku den bare indeholde en metode til at få skiftet strammerrullen så var alt fryd og gammen.. Altså på den hårde måde.. :)
strips og et par lyntvinger :roll: