T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: bos1 efter 13. Juli 2006 kl: 15:59:55
-
jeg har lige skiftet vandpumpe og termostat (helt nyt begge dele) men det er ligesom om at der ikke er cirkulation i det med det resultat at den bliver meget varm
faktisk er det som om at vandet aldrig forlader motoren og kommer op til køleren
har prøvet at pille de 2 slanger der går op til køleren af og puste i dem og der er der gennemgang
-
hej hej med dig
nu er det jo ikke mit område mht wbx motor..
men det lyder som en luft bobbel et sted... prøv at lufte den ud..
jeg ved ikke om det er samme fremgangsmåde som ved en oliebrænder med det er der nok nogle wbx folk der kan foklare hvordan det gøres bedst...
Mvh Flemming :lol:
-
nu er det jo en x oliebrænder så den kører med køleren fra dengang men udluftnings skruen er proppet af så jeg kan ikke udlufte den den vej
grunden til jeg skiftede dele var at når den stod i tomgang blev den varm og når den så fik lidt gas faldt temperaturen
så prøved jeg at pille termostaten ud men så startede balladen
troede så at vandpumpen var stået helt af
skiftede den men har stadig problemet :evil:
findes der en anden måde at lufte systemet ud på
-
slet ingen der har en ide hvad det kan være eller hvad man skal gøre :P
er ved at løbe tør for ideer
er faktisk ved at gå lidt i panik :shock:
-
nu er det jo en x oliebrænder så den kører med køleren fra dengang men udluftnings skruen er proppet af så jeg kan ikke udlufte den den vej
Hvad er det helt præcist der er proppet af? Hvis det er udluftnings skruen på køleren så er det jo bare en prop som skal løsnes et par omgange
lennart
-
Hvordan fik du udluftet kølersystem da du lagde motoren i? Så vidt jeg ved skal man udlufte på det højeste sted på kølersystemet, så hvis du ikke kan få den prop af køleren skal du nok have en ny???
/Mads
-
proppen består af bolt der sidder uhjælpelig fast
da jeg lagde motoren i var det ikke noget problem at få vand på
fyldte den bare op og hældte så lidt på når den manglede de næste par dage og det var ikke ret meget
men hvad nu vis man løfter bagenden så højt op så man får beholderen over køler højde så må man da kunne lufte den ud den vej
-
har nu fået løsnet den bolt der var sat i istedet for en luftskrueog fulgt denne vejledning til sidste punktum http://www.club80-90.co.uk/wiki/index.php?title=Coolant_and_Heating_bleeding_system men den bliver stadig for varm det er ligesom om der sidder en prop et sted
nogen der har en ide JEG BLIVER SNART SINDSYG :lol: :shock: :P :wink:
-
Har du udluftet systemet eller har du bare fyldt på? Jeg har i et tidligere indlæg skrevet af fra Haynes, hvordan man udlufter køler systemet, prøv søge-funktionen! Det er meget vigtigt at der ikke er luft i systemet!!!
/Mads
-
termostaten er helt ny og virker som om den arbejder fint
og det var netop fordi jeg jeg ville køre uden termostat at al den ballade jeg har nu startede da jeg pillede den gamle ud og kunne så slet ikke køle pludselig
for den kørte faktisk fint inden da det var kun fordi den ikke kølede nok når den skulle køre langsomt eller holdt stille når den så fik lidt omdrejninger kølede den fint så det var lige som om der ikke var cirkulation nok
troede så at det var vandpumpen skiftede så den og termostat men har stadig den samme ballade
tror så det var lige ved at lykkes med at lufte den ud og hvad skete der så
DER RØG EN KØLERSLANGE #%*¤!!!/#" så osse
min bus kan lige for tiden bruges som bevis på at Murphy's lov eksisterer
KAN NOGET GÅ GALT SÅ GØR DET DET :evil: :twisted:
-
Du er sgu en plaget mand for tiden :? Håber du får lidt medvind nu, det lyder som om du har brug for det!!!
/Mads
-
den holder hvor termostaten sidder, er det den som sidder forrest tilvenstre i motorrummet. hvis det er er der der en skrue oven på låget som skal løsnes også da man også skal lufte ud der samtidig med den skrue på køleren
-
det må jeg da lige undersøge når jeg kommer hjem
det skulle da ikke undre mig at det sku være problemet
-
har lige kigget der er ingen skrue på termostathuset
men der sidder en et andet sted og den har jeg også haft åben
men nu skal jeg lige have lavet den slange der røg og så må vi se hvad der sker
-
Har du haynes manualen?
Oven på termostat huset sidder en finger skrue som skal drejes når man udlufter(så vandet bliver pumpet rundt selv om det er koldt) det er en flad sort plastik ting som efter sigende skulle være noget skrøbelig!!!
/Mads
-
Du får også lige et link:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=1037&highlight=
-
Nemlig lioge den jeg snakkede om 8)
-
mit termostathus sidder nede på siden af vandpumpen
men næsten der hvor der bliver peget på billedet sidder der sådan en dims hvor kølerslangerne til og fra køleren går igennem og på den sidder der en udluftningskrue og den har været åbnet
min motor er jo en 1,9 dg fra før 86 (har jeg så lært under alt det her)og den er lidt anderledes en dem der er nyere en 86
(om ikke andet lærer jeg da lidt om min t3 :lol: )
-
YYYYEEEESSSSSSSSSSSSSSSSS så kom den på gaden igen det var åbenbart en luftlomme der sad i vejen :P :lol: :P :lol: :P :lol: :P :lol:
1000000000000000 mange gange tak til alle for en uvurdelig hjælp
uden den havde jeg været på herrens mark (og den er langt væk)
-
hej hej bos1
jeg ved hvor herens mark ligger... :D
den ligger på mols... der er nemmelig et offesielt vej skilt der står herens mark på
jeg skal lige love for at jeg kikkede en gang til da jeg kom forbi det..
men det var sgu rigtig nok...
Mvh Flemming :lol:
-
Har du haynes manualen?
Oven på termostat huset sidder en finger skrue som skal drejes når man udlufter(så vandet bliver pumpet rundt selv om det er koldt) det er en flad sort plastik ting som efter sigende skulle være noget skrøbelig!!!
/Mads
Grunden til han ikke kan finde den efter jeres beskrivelses er, at det er en før '86 model, som ikke har det plastik termostat hus... :lol:
-
jeps, det fandt jeg ud af dahan forklarede det. men er der en udluftning et andet sted så foruden på køleren på sådan en?
-
nååååååååå der ligger herens mark så kan man da finde tilbage igen :lol:
og nu til det alvorlige :shock:
idag lykkedes det for den kære gamle bus at lave så meget tryk i køle systemet at der kom vand ud ved slangerne ved varmeapperatet plus at den bliver rigtig varm igen :evil:
kan det være toppakningen der er gået :( eller er der et eller andet jeg overser synes snart jeg har prøvet alt
og til sidst
jo der sidder en anden udluftningskrue i motorrummet som jeg har prøvet at forklarer længere oppe