T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: FrankBinau efter 24. April 2009 kl: 13:09:06
-
Jeg går og fintænker lidt. Og er kommet frem til at min motor JX,en Der jo kun ryger når den har stået natten over og hakker lidt i det de første minutter. Og har så en mening om at der må jo så stå noget olie omkring ventilerne der gør at det så bliver brændt af og giver det ekstra røg? Og vis det er det ? så må der jo være noget omkring ventilerne der er slidt ? Er det noget i er bekendt med ?. Eller er jeg helt galt på den Mvh Frank
-
Trækker du koldstartshåndtaget om morgenen :?: :?: :?:
-
Årsagen til din morgenrøgudvikling er dårligt forbrændt dieselolie. det kan enten skyldes 1)dårlige dyser, 2) dårlig timing af dieselpumpen, 3)defekt eller delvis defekt glødesystem, 4)dårlig kompression eller ekstrem dårlig ventiljustering.
-
Trækker du koldstartshåndtaget om morgenen :?: :?: :?:
-
Trækker du koldstartshåndtaget om morgenen :?: :?: :?:
JA
-
Årsagen til din morgenrøgudvikling er dårligt forbrændt dieselolie. det kan enten skyldes 1)dårlige dyser, 2) dårlig timing af dieselpumpen, 3)defekt eller delvis defekt glødesystem, 4)dårlig kompression eller ekstrem dårlig ventiljustering.
Har lige pt fået fire nye brændstofdyser så jeg går lige vidre med de andre punkter du skriver om jarl tak for svar Mvh
-
Koldstartshåndtaget har jeg sådan set kørt med ude hele tiden. En fejl måske?? Mvh
-
Koldstartshåndtaget har jeg sådan set kørt med ude hele tiden. En fejl måske?? Mvh
Det betyder ikke noget..... Koldstarten forstiller pumpen en smule, så pumpen "tror" motoren er varm. Når den så er varm, går det lige op :wink: