T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: jankjerbye efter 16. Juli 2006 kl: 22:54:29
-
Hej!
Bremseadvarselslyset i kabinen lyste konstant da jeg fik dokaen ud og køre igen.
Jeg har været ned og rykke i håndbremsekablet og smurt det lidt der hvor der er friktion og prøvet at motionere det lidt og jeg har også kigget efter kontakten men kan ikke lige umiddelbart finde det.
Whats next? Er det en klasssisk fejl og er der en standardløsning eller er det bare af med alle hjul en efter en og tjekke bremser og smøre op o.s.v.?
-
Bremseadvarselslyset har + lige så snart du drejer nøglen. For at lampen kan lyse, skal der være stel (-) fra mindst et af de to mulige steder. Det ene sted er - som du nævner - en lille dørkontakt, der sidder ved håndbremsen og det andet sted er ved flyderen i bremsevæskebeholderen. Hvis du kan udelukke håndbremsekontakten, er der altså grund til at tro, at der mangler bremsevæske (sådan en indikator er der vist også i en Lada - så vidt jeg husker - det er efterhånden mange år siden min elskede 1300 stc. døde :cry: ) Bremsevæskebeholderen forsyner både bremsesystemet og koblingen med væske, så hvis du har pillet ved koblingen (det hydrauliske system), er der altså en logisk forklaring. Hvis væsketabet er kommet spontant må du checke bremsernes hydrauliske system igennem for utætheder. I givet fald er bilen grounded indtil en forklaring er fundet.
Held og lykke med søgningen!
PS.: Husk, at bremsevæske og lak eller hud er rigtig dårlige kombinationer
-
Hm.. ok.. første stop beholderen til bremsevækse og kobling, det kan jo være det er derfor der er "vådt" ved foden af ratstammen i kabinen?
Det skal siges at den bremser som den plejer og jeg kan få lampen til at blinke ved at "pumpe" bremsen mens jeg kører. Den forreste højre kaliper hang lidt efter den havde stået stille på marken, men den er fri nu. efter lidt vold og noget kørsel (ihvertfald er fælgen kold efter en køretur hvor den var varm og lugtede før)
Næste stop håndbremsekontakten, kan ikke lige opspore den i So Wird Es.. sidder den under den gummikop lige under håndbremse-"pinden"?
Derefter.. hmm? lede efter utætte bremserør?
-
Lyder det hele som.
en eller anden skiftede sin fornyligt, der er en tråd i et af forummerne.
/JJ
-
Hvad skete der lige her.
Hvorfor var der vådt ved ratstammen.?
Hvad var løsningen.?
Lider af samme problem NU.
KH KHS - Øv øv OG MEGET ØV
-
Hej.. der skete det at politiet kom trillende i en civil stationcar men i fuld uniform og spurgte om det ikke måtte få pladerne til Grünehild og da de sådanset allerede var pillet af og lå på gulvet i Ladaen var der jo ikke den store grund til at parlementere.. han fik dem ind gennem vinduet.. så slap han for at komme ud og vise at han ikke var bange for hunden..
Planen var så at nu havde jeg jo et stykke vogntøj der kunne køre.. (den orange doka, nu navngivet Ingegerd) og så havde jeg al den tid i verden til overs til at renovere syncroen. MEN sådan skulle det som den overvågne læser har bemærket ikke gå og jeg ligger nu istedet under den orange og roder.. for fanden...
Så nej Kurt jeg må blive dig svar skyldig .. jeg har desværre ikke fået kigget på det, men min plan var at købe sådan et renoveringssæt til hovedbremsecylinderen og gi den en tur med nye pakninger og lidt stålbørste og enelleranden form for overfladebehandling mod fugt/rust. Skifte slangerne.. og montere det hele igen.. Hvis det så fortsatte ville jeg skifte beholderen under instrumenterne.. og derefter hvis der stadig var vådt.. så - øøh.. jaeh. så ville jeg skrive herinde og pive som sædvanligt.. uden billeder.. ren ynk :wink:
-
Jeg mistænker kraftigt Koblingscylinderen nede ved pedalen, kigger på det iløbet af ugen..
Jeg tror vi alle føler med jer i området Randers, det er en noget hårdfør virus i holder jer. T3ingitis smittuosa mulicolour.
KH KHS - Håbet er lysegrønt.