T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: sren madsen efter 09. Maj 2009 kl: 08:40:39
-
Hej, kan man få nogle længere fjedre/støddæmpere til en t3er nogen steder? I ved i stedet for at sænke den vil jeg gerne have den lidt højere på.
Eller er der nogen der har nogle cowboy-trick´s til lidt fusk? :wink:
-
Skiver under...
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=220393221729
-
Okay er det lovligt?
Og findes de på nogen danske sider?
-
Til vores jordomrejse er Mary blevet forsynet med heavy duty fjedre bagpaa, hvilket ogsaa har givet en del mere frihoejde. Desvaerre er hun fuldt laesset oppe omkring 3.000kg i kampvaegt, hvilket goer at hun saa ikke laengere er saa hoej. I Australien forsoegte vi at skaffe de ovenforviste mellemringe for at faa yderligere frihoejde (desvaere uden held).
Efter at have koert omkring 5.000km ofroad i de sidste 10mdr er vi ikke i tvivl om vaerdien af max mulig frihoejde. Isaer i koersel i sand, og selvfoelgelig ogsaa i tereng. I dybt vand er det ogsaa rart at vide at man ikke skal vaere bekymret for evt. skjulte klipper m.m.
Dennis
www.dennisbager.dk
-
Okay, kan man ikke selv fremstille nogle afstandsstykker?
De skal vel bare under fjedrene?
-
Jo det kan vel godt, sikkert næppe lovligt.
Alle mand er jo på træf i disse dage så....prøv at bruge "SØG" funktionen her på siden..
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=4252&highlight=h%E6ve
-
så køber jeg bare sådan en fiberstang og skære nogle passende tykkelses skiver ud af.
Hvad skal diameteren være på stangen?
-
Er det en syncro eller 2wd?
-
Vi fik da "hævet" Bo's Syncro i fredags - tøhø....
-
Tjae, det skulle nok kunne lade sig goere at lave ringene selv, naar man bare lige taenker paa at bruge det rigtige slags materiale. Om de kaere folk til syn saa har forstand nok til at gennemskue det ved jeg ikke (men jeg tror det ikke).
Jeg var lige foer paaske paa et autoriseret VW vaerksted med Mary, da hun havde tabt motoren. Den laa nede paa beskyttelsespladen. Ja og taenk engang, de certificerede mekanikere forsoegte at overbevise mig om at det var beskyttelsespladen der sad for taet paa motoren...... :twisted:
De var ikke i stand til at se at en bolt var knaekket. :twisted:
Naa saa jeg maate koere videre med uforrettet sag. Jeg lagde en gammel klipklap imellem motoren og pladen for at reducere stoejen. Dagen efter paaske skulle hun jo laesses ind i containeren i Auckland og shippes til Ecuador, saa jeg havde ikke tid til at foretage den rigte reperation. Saa jeg er meget spaendt paa hvad slags vaerksted jeg kan finde derovre, der kan hjaelpe mig med at pille den knaekkede bolt ud af motorblokken og faa en ny i.
Dennis
www.dennisbager.dk
-
man kan forlænge dæmperen i bunden med en adapter det gir mere frihøjde men den vil ikke få mere vandring. det er ligesom et lift-kit. hvorfor ska man syne den med det???????? det er der ingen 4x4 nørder der gør, de bygger om til std og så små tynde org hjul og så syne, og så hjem og bygge tilbage igen. det er recepten, fordi der findes intet extrem udstyr som kan synes uden at man er fætter til, eller har lagkage med til syns manden :0)
-
hej,
Til 2WD:
Bagfjeder fra T4 i rosa gir' 5cm, hvis den hænger i røven, jeg har kørt med dem i over 20tkm uden problemer.
Til tunge campere (2,5t+) kunne man prøve med brun-mærkede fra T4 DoKa og ladbil.
Foran er 2xgrøn mærkede fra forstærket (T3-)undervogn
det rigtige valg.
på min forholdsvis let allrounder har jeg målt 44-45cm
fra hjulnav-midten til skærmkanten, men det var næsten
ikke at se da jeg havde læsset den med ca. 1 tons
pottemager-lem og krams til min mor.
Fjedertråden på de rosa T4-fjedre er 24,5mm i stedet for 22,5mm i diameter.
Mere end 45cm er ikke godt for drivakslerne, og evtl. hos synsmanden.
Ellers kan man montere større hjul, med den nævnte undervogn ruller jeg uden problemer på 225/70R15C, det er yderlige 3cm man kommer op mod himlen :)
Til syncro kan man ta' 2WD fjeder foran (bare sammenlign længede og trådtykkelse) og skiver til at lægge under bagved, med nok mudder kan det hvist ikke ses ;)
Hjul kunne man få 185R14C, 205R14 og 205R16 (16" syncro) fra fabrikken.
MvH, Michael
-
da jeg havde læsset den med ca. 1 tons
pottemager-lem
Der må gå rigtig mange triste pottemagere rundt ude i samfundet
-
Jønne !
kan du så være ordenlig ved de nye , husk det kan ramme en selv , hvor der smutter en tast :lol: :lol: , du bliver ekstra overvovet :)
poul
-
Jønne !
kan du så være ordenlig ved de nye , husk det kan ramme en selv , hvor der smutter en tast :lol: :lol: , du bliver ekstra overvovet :)
poul
Det er jo rigtigt nok, men den her lå sgu lige til højrebenet :lol:
-
hmm, jeg tror jeg mangler en dansk-ordbog :oops:
..men det var en laang og god weekend på Fyn :)
god nat, Michael (der har tysk pas og tastatur på PCen :roll: )