T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Crapz efter 17. Maj 2009 kl: 20:11:38
-
Nå suk
jeg har nu fået timet min pumpe, og har fået skruet lidt på mængde skruen, men....
Det jeg har gjort
kørt en tur med trunde på bagsædet så hun kunne se hvor meget LDA armen / stange bevægerer sig den og køre helt i bund når det får max gas.
så tog jeg LDA stangen af pumpen, og åbnede helt op for den dims som LDA armen normalt skubber på, så den får max Diesel. så giver jeg den MAX gas og skruer ned for mængde skruen til den holder op med at ryge, ved MAX gas.
MEN det giver så ingen bund gas så nu kan bilen næsten ikke trække sig igang :S
hmm så prøvede vi at lukke for dimsen som LDA stange skubber på, og så skrue på mængde skruen til den ikke ryger igen.
Nu trækker den meget, men det er så uden LDA :S
hvis vi prøver en tur i bussen så kommer den ikke over 100 km/t
det er jo ikke så godt
så på med LDA dåsen igen. Nu ryger den jo så igen, men den kommer stadig ikke over 100 km/t
hvis jeg skruer ned så den ikke ryger med LDA dåsen i, så ryger den så når man kører og giver den GAS, og så kommer den lige over de 100.
er det mig som skruer helt forkert eller hvordan ?
-
Har du bestilt et nyt topstykke ?
Kurt
-
topstykke ?
der er ikke noget luft i vandet ?
-
Meget sort røg, men ingen effekt = forkert timing og/eller defekte dyser og/eller for lavt ladetryk.
Og ja, jeg læste godt, at du lige havde fået den timet, og jeg hørte godt, at du har nye dyser i. Det ændrer ikke på mit synspunkt.
-
De dyser du har i, hvad er deres tryk. 135 bar- 155 bar eller 175 bar?? hvad har du timet pumpen til. 0,98 eller mindre.
Glemte kan du mærke sparket, dvs når turboen sætter rigtigt ind , dvs ved omk 2000 2500 omdrejninger. nåe nej det kan du vel ikke, det bliver jo røg i stedet for energi.:?
Hilsen Poul
-
okay så må det jo være mine dyser som skal have en tur :D
den er timet til 0,98, og de dyser er kun et år gamle fra Diesel send MEN med det ik sagt at det kan være dem :D
jeg må have dem UD og en tur ud til Bosch i morgen :D
-
Hmm Nu du har timet til 98.
Kan du høre forskel på om koldstarts håndtaget er trukket eller inde, når den er kold.
Havde vi haft frost grader i luften, Skulle den være sådan at du kunne høre den missede et par antændinger hvis håndtaget ikke er trukket. eller du skupper det ind lige så snart den er startet.
Tror altså det er her du skal lede efter svaret.
Hilsen Poul
-
Hur skitigt är ditt luftfilter?
-
Ja Hasse du har ret...... er luft-filteret stoppet oser den lige meget hvad fa..... man foretager sig, godt sted at starte fejlsøgningen.
-
@poot
jeg har prøvet med og uden koldstart.
@Hasse
Jeps det er skiftet :D
MEN her til morgen sketet der noget :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Hun trak hun kørte 110 og røg KUN når jeg gav den FULL GAS
så da jeg kom frem til jobbet kiggede jeg lige ned til motoren ....
den paknig som sidder uden Oliekonsolen sidder ikke i rigtigt spænd !
så der kommer NOGET Olie ud der så min tage er at når den bliver varm blive olien tynd og kan komme ud der.
Er jeg helt skæv på den ????
jeg skifter den pakning i dag :D
-
Du er også velkommen det at dreje forbi lyngby/østerbro idag og hente dig et ny sæt dyser fra lagerhylden. Jeg kan garanterer t det er billigere end Bosch ;-)
-
Nå i dag satter jeg et Thansen Sportsinstrument 2" Bar Boost http://thansen.dk/product.asp?c=2782922973&n=1199147582&pn=1222874900
testede det med en dæk tryksmaskine hos OK som kunne stilles til 0.6 bar, og det passer sådan okay ... med 0.5 0.6 bar
sikker noget skod at trække en luft slange under bilen btw. :lol:
med den kunne jeg se at min LDA dåse åbnede for tidligt for det LDA hanen.
så nu har jeg lavet en ny LDA dåse med en korter stange.
og jojo kunne godt have skåret nogen af den stang som sad i den anden LDA dåse men den ødelagde da jeg prøve på det hæhæ :roll: :roll: :roll:
så i morgen prøver jeg så med den nye LDA dåse :D
-
En dag du kommer herned, vil jeg da gerne lige låne den. kunne være godt at finde ud af hvad turboen egetlig giver af tryk.
:lol:
-
ja det er meget sjovt at se :D
det er nemt at teste andre med der sidder et T-stykke bag ved luftfiltet og jeg har et par metet slange så vi kan teste løs :P