T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: bos1 efter 25. Maj 2009 kl: 17:35:01
-
hej
problemet er at når jeg drejer nøglen klikker starteren bare
dvs den går i indhak men den tørner ikke motoren rundt ligesom der ikke er strøm
nok på bilen
men der er strøm nok jeg har også prøvet med en booster
den har fået extra stel
nu har jeg så pillet starteren af og prøvet at kortslutte den på gulvet og der
virker den fint
bilen er en vw golf 2 1,3 fra 1985
nogen der har en ide
-
tror jeg fandt fejlen
en tynd ledning som går fra generator og til starter var knækket
nu er den sat på bilen samlet og nu kan den starte
-
Dårlige / brændte / korroderede kontaktflader i startrelæet (solenoiden )
Kullene "hænger" inde i starteren.
Dårlige batteriforbindelser.
Og ja, det er gætteri, men ting der er set før....
-
fandt lige denne forklaring herinde http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=16719&highlight=starter
etter hva jeg har fått med meg tidligere skal dem gjerne være sånn.. har noe med kompresjonen som bygger seg opp når den står, blir ett slags vakum i sylindrene.. en slitt motor er visstnok ikke sånn... den drar visst "normalt".. så er vel normalt at det er unormalt på t3..
nu har jeg nemlig prøvet med andre batterier, nye stik og nye stelforbindelser og selve klblet er heller ikke særlig gammelt
så det er nok noget man bare skal leve med
-
tror jeg fandt fejlen
en tynd ledning som går fra generator og til starter var knækket
nu er den sat på bilen samlet og nu kan den starte
Hva skulle sådan en tynd ledning kunne gøre, og så fra generatoren?
Er du blevet "klogere" på det?
Hinze
-
hæ hæ det er mig der blander mine egne tråde sammen :oops:
med hensyn til problemet her er jeg ikke blevet klogere
pladerne er nu pillet af og bilen sat lidt til side
men jeg tror det er generatoren der er brændt af pga den har været sat forkert til fra starten af (ikke mig)
jeg har menlig også spurgt igennem golf2.dk og derinde fandt jeg ud af mine ledninger nok var samlet forkert
-
Jamen hvor svært kan det være ? wbx er da ret overskuelig: Den "fede" er B+ og skal have direkte forbindelse til batteriet (Kan evt. tilsluttes på starterens fødekabel ) og så er der en tyndere (Blå ? ) som er D+ til ladelampen. En evt. omdr.tæller tilsluttes w punktet.
Resten er op til generatoren: Er diodebro, spændingsregulator og kulbørster ok, vil den lade som den skal. :D
-
nu er det så en gammel golf men det er jo sådan set det samme
og jeg tror også det er generatoren der er stået af pga forkert montering
den lader fint men aflader når den står stille og når jeg piller generatoren fra gnister det ikke når jeg pille + polen af og på
-
Jeg tror nu mest på, at diodebroen er "stået af" - det sker fra tid til anden. Nogle gange kan det endda ses på kabinelyset hvis man gasser en smule op. Så "flimrer" lyset meget tydeligt - en ret sikker indikation af problemet.
Jeg har en generator liggende fra en Golf benziner, der fik lov til, at køre tre dage. Så lavede manden hans Golf en del mindre.... 300 kr + porto med fuld returret. Var det noget ?
-
jeg tror også det er den
tak for tilbudet aran men golfen er sat lidt til side og står nu uden nrplader da den ikke skal bruges lige nu