T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: bos1 efter 28. Maj 2009 kl: 11:10:44
-
nu er det godt nok på en golf 2 1,3 men det ser ud som på bussen
når jeg måler på batteriet mens motoren står i tomgang lader den med 20,4 volt og hvis jeg tage polen af mens den står i tomgang og måler på + polen (kabelskoen) siger den 21,3 volt
er det ikke alt for meget
sammentidig har jeg problemer med at den aflader batteriet hurtigt
og til sidst hvor går den blå ledning fra generatoren hen
-
jo det er ALT for meget
når en genrator køre godt går den op til max 14,4 V og det er max den må komme op på ellers ligger de på 14 voldt
men springer dine pære ikke i vildskab
men lad være med at køre i bilen til du har fået skiftet den genrator for det skader mere og mere
Mvh Djurs :lol: :lol: :lol:
-
jo det er ALT for meget
når en genrator køre godt går den op til max 14,4 V og det er max den må komme op på ellers ligger de på 14 voldt
men springer dine pære ikke i vildskab
men lad være med at køre i bilen til du har fået skiftet den genrator for det skader mere og mere
Mvh Djurs :lol: :lol: :lol:
nej den springer ikke noget
bare sjovt den gør det fordi generatoren er kun et års tid gammel
-
prøv lige for en sikkerhedsskyld at måle med et andet multimeter, for 20volt har jeg sku aldrig hørt om før!
-
jeg fatter hat af den bil snart
nu har jeg lige målt igen med samme multimeter og nu siger den 14 volt :?
er det normalt der er en lille bitte gnist hvis man tager kabelskoen af og på eller er det et tegn på der er et forbrug et sted
og hvordan måler man om der er det
-
fandt ud af hvordan man ser om der er et forbrug når bilen er slukket
jeg satte multimeteret ind mellem -polen på batteriet og - kabelskoen
der målte jeg lidt over 12 volt derefter pillede jeg en sikring ud af gangen men uden resultat
så pillede jeg den blå ledning af på generatoren og så faldt den til ca 9 volt men hvis jeg dasker lidt til generatoren falder den helt ned til 1,5 volt så det må jo næsten være den det er galt med
men er det iorden at den blå ledning går fra generator og op til starter eller burde den side et andet sted
for lige nu går alle 3 ledninger fra generator og op til starter
og det er ikke de org ledninger der sidder der det er noget hjemmelavet noget
-
hvis den blå sidder i et stik der går ind i generatoren og der står W på alu ved siden af hvor stikket går er det til omdr tælleren
og jeg tror bare du skal skift den generator og hvis den kun er 1 år er den vel reklamations ret på den endnu
Mvh Djurs :lol: :lol: :lol:
forrasten er du med på hvad der er jævn stæm og veksel strøm på det multimeter og du skal måle i ampere når du måler forbrug efter den er slukket og jeg plejre at gør det over + polen
-
forrasten er du med på hvad der er jævn stæm og veksel strøm på det multimeter og du skal måle i ampere når du måler forbrug efter den er slukket og jeg plejre at gør det over + polen
jo jo kender godt forskellen
fremgangsmåden jeg har brugt har jeg fra en lille bog der hedder mekanikerrens følgesvend og i den bruger man voltmeter og - siden
og så har jeg lige prøvet at pille kun den blå ledning fra og så kan den ikke lade
-
forrasten er du med på hvad der er jævn stæm og veksel strøm på det multimeter og du skal måle i ampere når du måler forbrug efter den er slukket og jeg plejre at gør det over + polen
jo jo kender godt forskellen
fremgangsmåden jeg har brugt har jeg fra en lille bog der hedder mekanikerrens følgesvend og i den bruger man voltmeter og - siden
og så har jeg lige prøvet at pille kun den blå ledning fra og så kan den ikke lade
Hvis ledningen til ladelampen fjernes lander den ikke.
-
forrasten er du med på hvad der er jævn stæm og veksel strøm på det multimeter og du skal måle i ampere når du måler forbrug efter den er slukket og jeg plejre at gør det over + polen
jo jo kender godt forskellen
fremgangsmåden jeg har brugt har jeg fra en lille bog der hedder mekanikerrens følgesvend og i den bruger man voltmeter og - siden
og så har jeg lige prøvet at pille kun den blå ledning fra og så kan den ikke lade
Kan den ikke lade, eller lyser ladelampen bare?
/Mads
-
forrasten er du med på hvad der er jævn stæm og veksel strøm på det multimeter og du skal måle i ampere når du måler forbrug efter den er slukket og jeg plejre at gør det over + polen
jo jo kender godt forskellen
fremgangsmåden jeg har brugt har jeg fra en lille bog der hedder mekanikerrens følgesvend og i den bruger man voltmeter og - siden
og så har jeg lige prøvet at pille kun den blå ledning fra og så kan den ikke lade
Kan den ikke lade, eller lyser ladelampen bare?
/Mads
jo men ikke når jeg piller den blå fra
-
gå lige ud og tag et foto fra bagenden så vi kan se ledninge og hvad der er blå osv..
mvh djurs :lol: :lol: :lol: :lol:
-
nu er det jo en gammel golf 2 1,3 vi har med at gøre denne gang :D
men jeg har efterhånden fundet ud af det var ledningerne der er sat forkert på inden jeg fik den
jeg har også prøvet at sætte en anden generator på uden held noen gange er der et forbrug og andre gange er der ikke
så nu får den en hovedstrømsafbryder så jeg kan bruge bilen og så må jeg have fat i ledningsnettet når jeg får noget mere tid for der er godt nok mange ledninger jeg ikke ved hvad er til
-
øhhhhh det var så af generatoren på bagsiden der hvor ledningerne sidder fast på
ikke af selve bilen griner
Mvh Djurs :lol: :lol: :lol: :lol:
-
øhhhhh det var så af generatoren på bagsiden der hvor ledningerne sidder fast på
ikke af selve bilen griner
Mvh Djurs :lol: :lol: :lol: :lol:
ved jeg godt skulle bare være sikker på at alle vidste hvad vi snakkede om
jeg skal nok prøve at lave et billede men der er skutte møj plads
lige nu har den bare fået en hovedafbryder og det virkede fint lige indtil nærlyset røg :evil: jeg fatter hat af den bil
kigger på det imorgen (hvis jeg magter det)jeg kan jo altid trøste mig med at den var billig :lol:
-
Generatoren kan nu godt tvinges til at lade uden at ladelampen er forbundet, men det kræver over 3000 Rpm før den begynder at give strøm til batteriet, når den så begynder at give strøm, fungerer alt som det skal, også ved tomgang, men kun til motoren har været afbrudt, så skal den op over 3000 RPM igen for at kunne selvmagnetisere rotoren i generatoren så ladning kan begynde igen..... så det er jo da ret beset det nemmeste at forbinde ledningen til ladelampen end at gasse motoren så naboerne tror man har fået Brian syndrom :lol:
Leif