T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: bos1 efter 28. Maj 2009 kl: 11:10:44

Titel: generator problem
Indlæg af: bos1 efter 28. Maj 2009 kl: 11:10:44
nu er det godt nok på en golf 2 1,3 men det ser ud som på bussen

når jeg måler på batteriet mens motoren står i tomgang lader den med 20,4 volt og hvis jeg tage polen af mens den står i tomgang og måler på + polen (kabelskoen) siger den 21,3 volt
er det ikke alt for meget

sammentidig har jeg problemer med at den aflader batteriet hurtigt

og til sidst hvor går den blå ledning fra generatoren hen
Titel: generator problem
Indlæg af: Djursland efter 28. Maj 2009 kl: 11:55:59
jo det er ALT for meget

når en genrator køre godt går den op til max 14,4 V og det er max den må komme op på ellers ligger de på 14 voldt

men springer dine pære ikke i vildskab

men lad være med at køre i bilen til du har fået skiftet den genrator for det skader mere og mere

Mvh Djurs  :lol:  :lol:  :lol:
Titel: generator problem
Indlæg af: bos1 efter 28. Maj 2009 kl: 12:27:11
Citat fra: "Djursland"
jo det er ALT for meget

når en genrator køre godt går den op til max 14,4 V og det er max den må komme op på ellers ligger de på 14 voldt

men springer dine pære ikke i vildskab

men lad være med at køre i bilen til du har fået skiftet den genrator for det skader mere og mere

Mvh Djurs  :lol:  :lol:  :lol:


nej den springer ikke noget

bare sjovt den gør det fordi generatoren er kun et års tid gammel
Titel: generator problem
Indlæg af: verner efter 28. Maj 2009 kl: 14:00:32
prøv lige for en sikkerhedsskyld at måle med et andet multimeter, for 20volt har jeg sku aldrig hørt om før!
Titel: generator problem
Indlæg af: bos1 efter 28. Maj 2009 kl: 14:56:48
jeg fatter hat af den bil snart

nu har jeg lige målt igen med samme multimeter og nu siger den 14 volt :?

er det normalt der er en lille bitte gnist hvis man tager kabelskoen af og på eller er det et tegn på der er et forbrug et sted
og hvordan måler man om der er det
Titel: generator problem
Indlæg af: bos1 efter 28. Maj 2009 kl: 15:37:00
fandt ud af hvordan man ser om der er et forbrug når bilen er slukket
jeg satte multimeteret ind mellem -polen på batteriet og - kabelskoen
der målte jeg lidt over 12 volt derefter pillede jeg en sikring ud af gangen men uden resultat
så pillede jeg den blå ledning af på generatoren og så faldt den til ca 9 volt men hvis jeg dasker lidt til generatoren falder den helt ned til 1,5 volt så det må jo næsten være den det er galt med

men er det iorden at den blå ledning går fra generator og op til starter eller burde den side et andet sted
for lige nu går alle 3 ledninger fra generator og op til starter
og det er ikke de org ledninger der sidder der det er noget hjemmelavet noget
Titel: generator problem
Indlæg af: Djursland efter 28. Maj 2009 kl: 16:32:19
hvis den blå sidder i et stik der går ind i generatoren og der står W på alu ved siden af hvor stikket går er det til omdr tælleren

og jeg tror bare du skal skift den generator og hvis den kun er 1 år er den vel reklamations ret på den endnu

Mvh Djurs  :lol:  :lol:  :lol:

forrasten er du med på hvad der er jævn stæm og veksel strøm på det multimeter og du skal måle i ampere når du måler forbrug efter den er slukket og jeg plejre at gør det over + polen
Titel: generator problem
Indlæg af: bos1 efter 28. Maj 2009 kl: 20:36:19
Citat fra: "Djursland"


forrasten er du med på hvad der er jævn stæm og veksel strøm på det multimeter og du skal måle i ampere når du måler forbrug efter den er slukket og jeg plejre at gør det over + polen


jo jo kender godt forskellen

fremgangsmåden jeg har brugt har jeg fra en lille bog der hedder mekanikerrens følgesvend og i den bruger man voltmeter og - siden

og så har jeg lige prøvet at pille kun den blå ledning fra og så kan den ikke lade
Titel: generator problem
Indlæg af: Mølle efter 28. Maj 2009 kl: 20:37:38
Citat fra: "bos1"
Citat fra: "Djursland"


forrasten er du med på hvad der er jævn stæm og veksel strøm på det multimeter og du skal måle i ampere når du måler forbrug efter den er slukket og jeg plejre at gør det over + polen


jo jo kender godt forskellen

fremgangsmåden jeg har brugt har jeg fra en lille bog der hedder mekanikerrens følgesvend og i den bruger man voltmeter og - siden

og så har jeg lige prøvet at pille kun den blå ledning fra og så kan den ikke lade


Hvis ledningen til ladelampen fjernes lander den ikke.
Titel: generator problem
Indlæg af: Mads-kaa efter 28. Maj 2009 kl: 20:38:13
Citat fra: "bos1"
Citat fra: "Djursland"


forrasten er du med på hvad der er jævn stæm og veksel strøm på det multimeter og du skal måle i ampere når du måler forbrug efter den er slukket og jeg plejre at gør det over + polen


jo jo kender godt forskellen

fremgangsmåden jeg har brugt har jeg fra en lille bog der hedder mekanikerrens følgesvend og i den bruger man voltmeter og - siden

og så har jeg lige prøvet at pille kun den blå ledning fra og så kan den ikke lade


Kan den ikke lade, eller lyser ladelampen bare?

/Mads
Titel: generator problem
Indlæg af: bos1 efter 28. Maj 2009 kl: 20:59:27
Citat fra: "Mads-kaa"
Citat fra: "bos1"
Citat fra: "Djursland"


forrasten er du med på hvad der er jævn stæm og veksel strøm på det multimeter og du skal måle i ampere når du måler forbrug efter den er slukket og jeg plejre at gør det over + polen


jo jo kender godt forskellen

fremgangsmåden jeg har brugt har jeg fra en lille bog der hedder mekanikerrens følgesvend og i den bruger man voltmeter og - siden

og så har jeg lige prøvet at pille kun den blå ledning fra og så kan den ikke lade


Kan den ikke lade, eller lyser ladelampen bare?

/Mads


jo men ikke når jeg piller den blå fra
Titel: generator problem
Indlæg af: Djursland efter 29. Maj 2009 kl: 10:54:22
gå lige ud og tag et foto fra bagenden så vi kan se ledninge og hvad der er blå osv..

mvh djurs  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
Titel: generator problem
Indlæg af: bos1 efter 29. Maj 2009 kl: 14:58:28
nu er det jo en gammel golf 2 1,3 vi har med at gøre denne gang  :D

men jeg har efterhånden fundet ud af det var ledningerne der er sat forkert på inden jeg fik den
jeg har også prøvet at sætte en anden generator på uden held noen gange er der et forbrug og andre gange er der ikke
så nu får den en hovedstrømsafbryder så jeg kan bruge bilen og så må jeg have fat i ledningsnettet når jeg får noget mere tid for der er godt nok mange ledninger jeg ikke ved hvad er til
Titel: generator problem
Indlæg af: Djursland efter 29. Maj 2009 kl: 23:28:56
øhhhhh det var så af generatoren på bagsiden der hvor ledningerne sidder fast på

ikke af selve bilen griner

Mvh Djurs  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
Titel: generator problem
Indlæg af: bos1 efter 30. Maj 2009 kl: 00:01:37
Citat fra: "Djursland"
øhhhhh det var så af generatoren på bagsiden der hvor ledningerne sidder fast på

ikke af selve bilen griner

Mvh Djurs  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:


ved jeg godt skulle bare være sikker på at alle vidste hvad vi snakkede om

jeg skal nok prøve at lave et billede men der er skutte møj plads
lige nu har den bare fået en hovedafbryder og det virkede fint lige indtil nærlyset røg  :evil:  jeg fatter hat af den bil
kigger på det imorgen (hvis jeg magter det)jeg kan jo altid trøste mig med at den var billig  :lol:
Titel: generator problem
Indlæg af: Rollenlager efter 30. Maj 2009 kl: 01:15:09
Generatoren kan nu godt tvinges til at lade uden at ladelampen er forbundet, men det kræver over 3000 Rpm før den begynder at give strøm til batteriet, når den så begynder at give strøm, fungerer alt som det skal, også ved tomgang, men kun til motoren har været afbrudt, så skal den op over 3000 RPM igen for at kunne selvmagnetisere rotoren i generatoren så ladning kan begynde igen..... så det er jo da ret beset det nemmeste at forbinde ledningen til ladelampen end at gasse motoren så naboerne tror man har fået Brian syndrom   :lol:  

Leif