T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: jensjakob efter 03. Juni 2009 kl: 17:41:56
-
Hej,
Min gode ven er på udkig efter en brugt bil, Golf e.l. -den skal være driftssikker og kunne synes mere end een gang.
Budget: 15-20K (Nu ved jeg jo hvor meget luksuriøs Citroen XM man kan få for de penge ;-) - så der et benchmark at gå efter)
Men hvad ligger der på hylderne rundt omkring?
Goe hilsner
Jens Jakob
-
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60517607
det er min, 100 procent mekanisk ok
mvh larsen 2331421
-
Der er også min:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60517651
-
Jeg så en citroen zantia i bagsværd idag til 14900.-
Deres ryg taler imod, men de få jeg kender der har haft sådan en bil har kørt mere drift sikkert end en vi havde forventet. Og reservedelene er billige.
-
Jeg så en citroen zantia i bagsværd idag til 14900.-
Deres ryg taler imod, men de få jeg kender der har haft sådan en bil har kørt mere drift sikkert end en vi havde forventet. Og reservedelene er billige.
ja de ik slemme, men pisse grimme :wink:
hydralikken er dyr i dele, men resten er nok i normalt prisleje :roll:
for 15- 20k kan du få en fin golf3, men kig den godt efter for rust, for de kan være slemme, det kan en golf2 os, men syntes faktisk at 3eren aldersmæssigt er være end 2eren :roll:
-
I er altså grove - 8) - jeg skrev jo at det var en ven der var ude og se på bil - det ender jo med at jeg skal give ham staldtips til at presse priser osv overfor jer - og det bliver jo svært.
Det ligner fine biler, men i må PM'e med hvad jeg skal sige til ham at pris-lejet er 8)
Goe hilsner
Jens Jakob
-
Jeg så en citroen zantia i bagsværd idag til 14900.-
Deres ryg taler imod, men de få jeg kender der har haft sådan en bil har kørt mere drift sikkert end en vi havde forventet. Og reservedelene er billige.
ja de ik slemme, men pisse grimme :wink:
hydralikken er dyr i dele, men resten er nok i normalt prisleje :roll:
for 15- 20k kan du få en fin golf3, men kig den godt efter for rust, for de kan være slemme, det kan en golf2 os, men syntes faktisk at 3eren aldersmæssigt er være end 2eren :roll:
hej verner
er det noget du ved noget om eller er du også på rygte viden
nej hydr er ikke dyr og en Xantia er Meget driftsikker og pisse billige i dele og pisse billige i indkøb
jeg har haft en 1,8 16V og den køret bare og det blev næsten kedligt at ha den for der skulle aldrig laves noget på den
nu har jeg en Xantia 2,0 16V Activa jeg har lavet om til 1,9 TD Activa som aldrig er lavet før og den køre bare godt
Mvh Djurs
-
Man kan købe en rigtig fin skoda felicia fra sidst i '90erne til 20k. Billigere og mere driftsikkert bliver det ikke (forudsat at man vælger en skodamotor og ikke 1,6 vw motoren ;))
-
Jeg så en citroen zantia i bagsværd idag til 14900.-
Deres ryg taler imod, men de få jeg kender der har haft sådan en bil har kørt mere drift sikkert end en vi havde forventet. Og reservedelene er billige.
ja de ik slemme, men pisse grimme :wink:
hydralikken er dyr i dele, men resten er nok i normalt prisleje :roll:
for 15- 20k kan du få en fin golf3, men kig den godt efter for rust, for de kan være slemme, det kan en golf2 os, men syntes faktisk at 3eren aldersmæssigt er være end 2eren :roll:
hej verner
er det noget du ved noget om eller er du også på rygte viden
nej hydr er ikke dyr og en Xantia er Meget driftsikker og pisse billige i dele og pisse billige i indkøb
jeg har haft en 1,8 16V og den køret bare og det blev næsten kedligt at ha den for der skulle aldrig laves noget på den
nu har jeg en Xantia 2,0 16V Activa jeg har lavet om til 1,9 TD Activa som aldrig er lavet før og den køre bare godt
Mvh Djurs
ja har såmen arbejdet som citrobang mekaniker/ildslukker :wink: fra 2004 til 2007 (ca 3½år)
løftecyl konsoler koster ca 1000kr!
gas kugler koster ca 700kr pr.stk!
styresnekkedims koster knap 4k!
og det er dele der skal skiftes på alle gamle xantiaer før eller siden.
hyd.rør aner jeg ik hva koster men de er ret trælse at skifte.
ellers er det jo normale citron dele og priser.
men som sagt de er ik så slemme bare møj grimme :wink:
btw: håndbremsekabler er bare snyde nemme at skifte, max 15min fra bilen kører ind på værksted til den er ude igen :wink:
-
Og når det er Citroen har vi vores lokale reservedelspusher: Skovgaard Olsen & Schmidt på Salbyvej. Han importerer selv og der er vistnok besparelser at hente ? Har heldigvis kun haft brug for ham en enkelt gang vedr. citroen stumper, men service kunne der ikke sættes en finger på.
-
Tilbage til Golf-land.
EN 1.6 benzin 1996 Golf, som går godt, men:
* Der er grumset "tørt" "slam" (koks?) under oliepåfyldningsdækslet og ovenpå olieskjoldet under ventildækslet.
* Der er koks i udstødningen ved afgangsrøret.
* Der er lige skiftet olie.
* Den kører normalt 2x25 km dagligt af landevej.
Hvorfor kan der være slam/koks under oliedækslet?
Hvad kan det betyde?
Goe hilsner
Jens Jakob
-
Tilbage til Golf-land.
EN 1.6 benzin 1996 Golf, som går godt, men:
* Der er grumset "tørt" "slam" (koks?) under oliepåfyldningsdækslet og ovenpå olieskjoldet under ventildækslet.
* Der er koks i udstødningen ved afgangsrøret.
* Der er lige skiftet olie.
* Den kører normalt 2x25 km dagligt af landevej.
Hvorfor kan der være slam/koks under oliedækslet?
Hvad kan det betyde?
Goe hilsner
Jens Jakob
hva koster bilen og hvor langt har den gået?
jeg har ikke de store erfaringer med den lille 1,6(gætter på det 101 hk udgaven) kender den fra audi a4 og der revner udst.manifolden hvilket er ret dyrt at få skiftet...
men jeg ville gå efter en 1,8 med 90hk, den kender du jo os selv :wink:
-
1996 227000 km
22.000 kr
3 dørs 1.6 CL
-
Jeg ville holde mig til Golf 2...
Ikke fordi jeg selv har en til salg, men fordi der er knap så meget rust i dem i forhold til Golf 3.
-
Gode råd - men - hvad betyder det at der er koks i olien under oliedækslet og under ventildækslet ?
Noget andet - hvor ruster en G3 igennem?
Dem vi så havde lidt overfladerust, nogle af dem gennemtæringer i skærmkanter, men intet graverende.
Hvor skal man kigge efter på en Golf 3 fra 95/96?
-
Rundt om forruden, bagruden tårnene i for, paneler, dræn i bunden, forbro, tankdæksel, dørbunde, stortset samme steder som en Golf 2. Men en velholdt 2´er er oftest billigere end en billig 3´er og så er den ikke så tung.
På mange 3´ere løber rusten under lakken ligesom regnorme.
-
Hej,
Tak for tips.
Forbro med overfladerust set et par gange. Ruster de indefra og ud?
Rust rundt om forruden - set på mange af dem.
Støddæmper-tårne, ruseter indefra? Hvordan kan det ses?
Goe hilsner
Jens Jakob
-
rust i de forreste tårne har jeg stadig til gode at se :wink:
men paneller og bund som sagt ligesom golf2 :wink:
jeg ville gå efter en der har kørt første del af sit liv i tyskland, min bror har en g3 tdi stc 94' der var import og jeg har selv en passat 94' der er import, og der er altså ik meget rust at komme efter når de kun har kørt i dk 4-5år :D
men min erfaring er at golf3 bliver bedre rust mæssigt efter 95'
-
Hej,
Tak fo rust-tips.
Hvad med den med slam/koks i olien under påfyldningsdæksel?
Selve undersiden af dækslet var "grumset" pga slam, og der lå slam oven på olie-beskytterpladen? under ventildækslet?
Og det var koks på enderøret?
Goe hilsner
Jens Jakob
-
Hej,
Tak fo rust-tips.
Hvad med den med slam/koks i olien under påfyldningsdæksel?
Selve undersiden af dækslet var "grumset" pga slam, og der lå slam oven på olie-beskytterpladen? under ventildækslet?
Og det var koks på enderøret?
Goe hilsner
Jens Jakob
har du ik et billede, der kan godt ligge lidt efter alle de km, men det tyder ik på hyppige olie skift med god olie :wink:
var det sort, brunt, lysebrunt eller hvidt slam?
lys-mayomaise i dækslet kan være tegn på defekt toppakning/topstykke, men ikke nødvendigvis...
-
OK. Jeg har ikke billede. Desværre.
Nuværende ejer har haft den 100K km.
Nå, enten anbefale den tilSigurd, og sige "Skift olie+filter for hver 500 km de næste 2000 km" og satse på at det er OK - og der ikke har siddet koks i smørekanaler................
Eller foreslå ham at købe en T3 :-)
Goe hilsner
Jens Jakob
-
Der er meget godt billede her af hvad slammet lignede:
http://www.worldclass-synthetics.com/BMW%20oil%20sludge.JPG
Nok ikke så meget, men klart, slam.
-
Skal det nødvendigvis være en Golf ?
Har en sund Volvo 460 som skal have rettet et par fejl inden omsyn: Lygtejustering, skiftet et bremserør og et sæt nye klodser på baghjulene.
Kan ses og prøves efter aftale, prisleje 8 - 10 kilo nysynet. Evt. afslag hvis man selv vil rette fejl og syne. Billeder kan evt. sendes....
(Motor 1,7 - 102 HK ) og vistnok fra 96
(Skal lige have hentet papirerne )
-
Hej Allan
Jeg sprøger Sigurd. Volvo 460 er en feeeed bil.
HVordan er den i lak og indtræk - pæn?
Goe hilsner
Jens Jakob
-
rust i de forreste tårne har jeg stadig til gode at se :wink:
Ja det troede jeg heller ikke på, min mekanikker var på et tidspunkt ved at syne en 1,8 joker hvor der skulle en lap i det højre tårn! :shock:
-
Der er meget godt billede her af hvad slammet lignede:
http://www.worldclass-synthetics.com/BMW%20oil%20sludge.JPG
Nok ikke så meget, men klart, slam.
gammel dårlig olie, der burde være skiftet for længst, er mit bud på billedet, motoren bliver ik smurt så godt af slam som med olie :roll:
så det tyder på dårlig eller forkert vedligehold. :shock: