T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Mads-kaa efter 08. Juni 2009 kl: 20:53:15
-
Det afhænger helt af hvad bilen vejer, og hvilken motor der ligger i den. Gå efter en som vejer under 1500kg, de er næsten halvt så dyre som dem over.
I øvrigt er det et af de spørgsmål som oftest bliver stillet i dette forum, og det er derfor besvaret rigtig mange gange. Hvis du bruger søgefunktionen på forsiden vil du få masser af svar på dit spørgsmål.
/Mads
-
Takker er ny herinde så vidste det ikke hehe :)
Det er en 1,6 TD der ligger i den jeg har kig på
Den vejer sikkert over 1500kg...
/Mads
-
Hey nogle der ved hva vægtafgiften er på en ganske normal T3 med sæder vejer? Overvejer at købe en nemlig :) Syntes de er herrefede ! :)[/b]
De er fede.... Og meget andet :)
Tjek evt. dette link:
http://www.fdm.dk/public/biler/okonomi/afgift/vagtafgift.htm
-
det satme noget øv med de skide vægtafgifter! Hvordan kan man se om den vejer under? uden at kigge på reg.attesten?
Stille den på en vægt :!: :wink:
-
Kan man ikke smide et sæde ud så den vejer mindre?
Tjohh.. sådan et sæde vejer vel max. 15 kg. så lidt hjælper det da.....
-
Du kan godt veje en TD bus ned under 1500 kg. jeg gjorde det på et tidspunkt med den crapz har nu.( det var min fars)
Dog er der kun 5 siddepladser, så det må man leve med.
Det betragtes som en konstruktiv ændring og derfor godtages en ny vejning ved et syn.
Er det en original bus er der store vægtbesparelser i at fjerne fx. lyd dæmpende måtter i bunden, en standard 3 prs. bænk i bag istedet for et sovearrarangement, alm. stålfælge med slidte men lovlige dæk kontra fede alu med nye tunge dæk, motor dækplade i plast istedet for stål, ud med sub'ben og 200W højttalerne, plastic camper vinduer istedet for glas, osv. osv. Alt sammen inden for lovens og samvittighedens rammer IMHO.
-
Ja og væk med reservehjulet og swu gtanken næsten tom.
-
benzin camper fra 1980, vægt 1625kg vægafgift 6500 om året. det er værd at betale.. bilen kan alt:-)
-
For lige at fortsætte vejetipsene (dog enkelte i den knap så fine afdeling)
Pladen til reservehjul fjernes.
Pladen mellem førersæder og kabine fjernes
Træk pilles af og der konstrueres noget let til at montere kofangeren i (evt med fup anhængertræk)
Motorklappen skiftes ud med malet pap
Sidebeklædning pilles af
Lav kofangere i plast/pap/flamingo
Batteri skiftes ud med lettere
Vinduer skiftes til klare plastikplader
Dræn sprinklerbeholderen (eller skru den af)
Fjern ekspansionsbeholderne i hjulkasserne (eller vær sikker på at de er tomme)
Fjern ekspantionsbeholderen bag nummerpladen (eller ditto)
Har faktisk også tænkt på at man kunne lave sæder i bag i pap. Er man omhyggelig opdager vejeren det ikke og de rigtige kunne jo sættes i på vej i synshallen. Dette er dog direkte svindel.
For en god ordens skyld bør jeg lige nævne at der ikke er fiflet med nogen af mine biler, og jeg nøjes således med de 5 siddepladser.
-
For en god ordens skyld bør jeg lige nævne at der ikke er fiflet med nogen af mine biler, og jeg nøjes således med de 5 siddepladser.
Det LOVER du !! [size=9](Især i tilfælde af at Told&Skat skulle læse med)[/size] :wink:
-
Mange tak :) Men hvorfor koster en camper kun 6500 i vægt afgift når den os er på hvideplader?
fordi den kører på benzin og vejer over 1501kg! :)
-
Jeg er lige blevet ejer af en dejlig vw bus årgang 1982, den står til og veje 1525kg jeg har lige haft den på en vægt som sagde 1630kg :cry: Jeg har så lige været nede ved synsmanden. Han mente ikke der var noget og komme efter når forskellen var så stor :cry:
Øv øv jeg havde ellers lige håbet man kunne spare 2500kr. :D
-
Hej Poul
Jeg er præcis i samme situation, og havde også håbet at kunne klemme den under de magiske 1500 kg. !!! Surt !!
Chr. M.
-
Tag det nu ikke så tungt drenge... :wink:
Husk på, at når I vejer bilen med fuld tank, kølervæske og olie på motoren, så skal synsfatter trække 85 kg. fra, og så er det ikke så svært at finde resten på lovlig vis.
Kan man nøjes med 6-7 sæder er det ikke noget problem.
Tony
-
Helium i dækkene?
:wink:
-
Jeg er lige blevet ejer af en dejlig vw bus årgang 1982, den står til og veje 1525kg jeg har lige haft den på en vægt som sagde 1630kg :cry: Jeg har så lige været nede ved synsmanden. Han mente ikke der var noget og komme efter når forskellen var så stor :cry:
Øv øv jeg havde ellers lige håbet man kunne spare 2500kr. :D
Udgangspunktet er underordnet. Min synsmand nægtede dog at trække noget fra og vejeren ville kun veje en bil med tom tank. Jeg har lært at reglerne åbenbart er så indviklede at der er kæmpe forskel på tolkningen. Mit råd må være at finde den rette synsmand og den rette vejer. Alternativt kan man selvfølgelig selv sætte sig grundigt ind i reglerne, men hvem er det efterfølgende at man skal belære?.....synsfatter?
-
Alternativt kan man selvfølgelig selv sætte sig grundigt ind i reglerne, men hvem er det efterfølgende at man skal belære?.....synsfatter?
JA, bl.a, + alle andre der har en tendens til selvfortolkning af reglerne. Man kan som du siger, enten sætte sig 110% ind i reglerne eller folade sig på sit held og en synsmand med en fornuftig tilgang til tingene.
Det værste jeg ved er bedrevidende syns eller skattefolk, der som hovedargumentation har svaret: "Jamen sådan er det bare - det kan man ikke gøre noget ved!"