T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: rcb efter 17. Juni 2009 kl: 11:53:51
-
hej, jeg fandt dette gråskummende halløj i cylinderhatten.
Det må være olie og vand i skøn forening, og jeg håber at det kommer hernede fra et hul i luftindsuget, hvor jeg netop har lappet et hul med gaffa.
Nu skifter jeg det lige ordentligt ud, og ser ad...
any comments?
-
hvordan ser olien ud, feks. på oliepinden og vandet i ekspansionsbeholder i motorrummet?
Det ser sgu ud som en kapitalmotorskade, eller også er dækslet fra én.
-
Hvis det er lidt kakao/kaffe skums agtigt så er det vel bare olie blandet med lidt kondensvand. Jeg har konstant lidt skum i toppen på min Volvo og den kører fint : ). Selvom vi alle sværger til Gaffa så kunne det da godt tænkes at der blver lukket lidt kondens ind der?
: )
-
-jo kakao/kaffe skum klister med vand i, bare temmelig gråt...
Og olien og vandet er super og hver for sig!
Så jeg kører vel bare videre som om jeg ikke havde set det...
Meningen er vel at den tager luft ind gennem denne slange, ik?
-
-jo kakao/kaffe skum klister med vand i, bare temmelig gråt...
Og olien og vandet er super og hver for sig!
Så jeg kører vel bare videre som om jeg ikke havde set det...
Meningen er vel at den tager luft ind gennem denne slange, ik?
Og den slange skal være tæt, da den har direkte adgang til indsugning uden filter.
Jeg ville tage mit ventildæksel af og se ned til knasten og rense det.
-
det vil jeg også!
ps, ventildæksel=cylinderhat?
-
De sidste to tråde.
slim i cylinderhatten
by rcb on 17-06-2009 13:43:44
» rust i revnen
by rcb on 17-06-2009 13:42:30
Lyder som en pornofilm titel. :lol: :lol:
Ups tony var hurtigere i den anden tråd.
Poul
-
nu skal i ikke lade det rende af med jer.
ER det den blå fætter jeg skal skrue af og kigge i?
-
nu skal i ikke lade det rende af med jer.
ER det den blå fætter jeg skal skrue af og kigge i?
Ja
/Mads
-
I daglig tale kaldet mayonaise. Slam fra Olie Vand blandingen.
Må ikke forefindes i større mængder. En lille smule må findes da kondens også frembringer lidt.
Bemærk det stopper oliekanaler = Kapital motorscaden.
Er der meget, kan toppen eller pakningen være død.
Kurt
-
Jeg vil gerne skifte indsugets gummipakning, slange osv på ventildækslet.
hvor får jeg mon fat i det?
-
Hos din lokale reservedels pusher eller vw. Hvis du siger, at du skal bruge en ventildækselspakning til en 1,6 td er der nok en vaks ekspedient der ved hvad det drejer sig om. (Dem finder du ikke hos T.Hansen )
-
I daglig tale kaldet mayonaise. Slam fra Olie Vand blandingen.
Må ikke forefindes i større mængder. En lille smule må findes da kondens også frembringer lidt.
Bemærk det stopper oliekanaler = Kapital motorscaden.
Er der meget, kan toppen eller pakningen være død.
Kurt
Men det kommer ikke hvis slangen ikke er i, men så sviner det jo i motorrummet... ka der på een eller anden måde komme vand ind i den anden ende?
-
Hos din lokale reservedels pusher eller vw. Hvis du siger, at du skal bruge en ventildækselspakning til en 1,6 td er der nok en vaks ekspedient der ved hvad det drejer sig om. (Dem finder du ikke hos T.Hansen )
Hverken THansen eller Biltema kan anbefales når vi snakker pakninger til ældre VW. (Erfaring) Prøv Mekonomen der fik jeg alt uden at blive flået.
-
Nu er sagen lidt en anden:
Jeg havde meget "creme" i ventildæksel+gummislangen deri.
Bilen brugte meget vand og olie.
Søndag aften gik den i stå, og vil ikke starte.
Den havde drukket flere liter olie på omkr. 100 km.
Den har vel sat sig, og er død?
-Rasmus
-
Don`t ride a dead horse ...
Du siger det jo selv, den slugte flere liter olie på 100 km ... skyd den ned !
Skift lortet ud, den er slidt.
Jens
-
Ja, det er nok der jeg er nu.
Er det til at finde ud af, sådan et motorskift?
Motor, helst 1,6 td søges!
NU!
-
Hej,
TJek lige AAZ/1Y mulighederne hos Hasse/Mølle - Hasse skrev for nylig om 3 gode motorer.
http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-6160-highlight-aaz.html
Goe hilsner
Jens Jakob
-
At lægge en "ny" gammel brugt jx motor i bilen er som at p***e i bukserne, på en vinterdag. Skal det holde på sigt, så skal der nye stumper til.
Hvor meget kan du lave selv ?
Jeg har en nyrenoveret 1,6 TD jx motor stående på lageret, det er en shortblock der er:
affedtet
honet
malet
alle gevind trukket op med gevind tappe
stempler udmålt
krumtap udmålt i 2 dimentioner på alle søler
plejlstænger udmålt
nye stempelringe
nye hovedlejer
nye plejlstangslejer
nye pakdåser
samlet med 12.9 højstyrkebolte på hovedlejeoverfaldene
samlet med nyt krumtaphjul til tandremmen, fixeret med en 12.9 bolt
Den kan leveret i københavns området hvis det ønskes.
-
"ny" gammel brugt jx motor i bilen er som at p***e i bukserne
somme tider er det måske billigere at pisse i bukserne...
og det ku vel være en fin brugt motor der ville køre lææææænge...?
men hvad koster din renoverede motor?
-
@rcb, der er både for og imod det med at lægge "en anden" brugt motor i.
Jeg har prøvet begge dele og har indtil nu skiftet ca. 4 stk til en anden brugt. Alle gange med held. Dvs. der har ikke været nævneværdige problemer i form af defekte toppakninger, revnede topstykker eller totalt opslidte motorer. Men der er også indtil flere herinde der har prøvet det modsatte og har skullet ofre ligeså meget på den isatte motor som de skulle på den gamle.
Alt afhænger af penge, muligheder og ikke mindst hvor hårdt og meget man skal bruge sin T3.
Hvis man pinedød vil beholde sådan en gammel slæver og vil have flest mulige problemfri kilometer er der ingen vej udenom en renoveret blok med ny top på.
Er det en der kun kører som nr.2 bil og man kan skaffe brugte motorer til et par tusind eller tre, samt har lyst og mulighed for at skifte, kan man holde den kørende i mange år med div. brugte motorer.
Det er altid bedst hvis man kender historien på den motor man lægger i, eller alternativt har mulighed for at teste den grundigt inden den bliver afmonteret.
-
eller kom over alle problemerne med Slimhatten og smid en Boxer maskine i :0)
-
Hej rcb,
Den renoverede shortblock koster 3500,-
-
Er der nogen der vil gi en holdning her?
Lyder sådan en shortblock som en rimelig god idé at smide i caravellen?
@casper:Er det den der er billed af her på dit indlæg?
-
Nej, jeg har ikke noget billed af den, det står oppe på lageret, så jeg kan desværre ikke lige tage et billed af den med det samme.
-
Jeg kan kun sige at det arbejde jeg har set Casper udføre er i orden, og han er ikke en krejler. Hvis han vil sælge dig en motor kan du være næsten 100% sikker på at den er i orden. Hvis du har prøvet at skifte motor før vil du vide hvorfor det ikke er fedt at lægge en brugt/slidt motor i.
/Mads
-
tak for de infos. det lyder jo godt alt sammen.
Jeg har ikke prøvet at skifte motor, men vil meget gerne gøre det.
Eventuelt i trygge hænder hvis een med erfaring kan lokkes til at stå ved min side...
mod hvadsomhelst! endda betaling!
rasmus
-
motorskift:
jeg prøver at finde værksted/mekaniker i kbh.
er der nogen her der har et godt bud?
rasmus
-
Du kan prøve at besøge Bjarne hos Autotal, 36174731.
Tag en snak med ham om opgaven - og mit råd er helt klart at aftale en maksimum-pris på forhånd, uanset hvem du går til.
Det kan hurtigt blive mange timer at få lavet et motorskift på et værksted........... Og det kan løbe op.................
Alternativt kunne du prøve at høre Casper om han har tid til at give en hånd for rette pris hvis du køber motoren af ham, men, han er nybagt far, så jeg ved at hans døgn er presset.
-
Alternativt kunne du prøve at høre Casper om han har tid til at give en hånd for rette pris hvis du køber motoren af ham.
Sikke en god idé!
og nybagte børn skal da bare med ud til dieselolien. Det kan kun gå for langsomt.