T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Crapz efter 18. Juni 2009 kl: 10:26:55
-
Offer:
369,99 Euro 1 Turbocharger orig. KKK + oilfilter
29,99 Euro Turbocharger Set
29,99 Euro oil tube ( Vorlauf)
59,99 Euro oil tube (Rücklauf)
19,80 Euro shipping to Denmark up to 10 kg
50,00 Euro deposit for the old turbocharger, will be refunded after you return the old turbocharger to us
559,76 Euro total
==============
Lyder det ikke som en okay Deal?
-
Er det ikke en ombytningsturbo, siden de vil have den gamle retur? Det er ikke nødvendigvis dårligt - men lidt besværligt.
-
Er det ikke en ombytningsturbo, siden de vil have den gamle retur? Det er ikke nødvendigvis dårligt - men lidt besværligt.
Jooo tror den er renoveret, men med garanti :D
der er en retur slip med til den gamle.
så er det en okay pris eller ?
http://
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370215975436&ssPageName=ADME:X:eRTM:DE:1123
eller er der andre som har nogen til salg :D ?
-
ingen hurtige inputs ?
Bestiller i dag ellers :D
eller nogen som skal have noget med ?
-
ingen hurtige inputs ?
Jo, du kan i stedet erstatte turboen med et stykke
afløbsrør til 15 kr, og så finde en rund udstandsning
hos en jernhandler til at lukke hullet i udstødningsdelen,
så er du kørende igen for under 20 kr.
Crapz spurgte efter inputs - ikke sure gammelmandskommentarer uden perspektiv i :roll:
-
HÆ HÆ
nå jeg køber sku det sæt, så kan jeg bruge den næste vinter på at rep. den gamle turbo :D
-
Crapz spurgte efter inputs
Og det fik han.:)
Så er det op til ham om han vil følge det.
- ikke sure gammelmandskommentarer uden perspektiv i :roll:
Jeg er ret sikker på at der er et betydelig længere
perspektiv og liv i vente for motoren med mit løsningsforslag,
end turboløsningen.
Men et totalt manglende perspektiv for Crapz, der netop har tænkt sig at bevare sin JX´er MED turbo.
-
kan de turboladere ikke findes i dk??? esbjerg cylinderservice??
-
tjaa tjoo de findes da nok steder :P
men ja har nu bestilt og betalt det :D
så nu skal det bare kommer til landet så jeg kan sætte den på
Og ja der skal nok komme billeder af den til den Pris :lol:
-
Jx turboer findes da i Danmark men prisen er 3500 kr + moms.
Og det er ombytter fra Tyskland med den samme garenti som
dem man køber i Tyskland
Hilsen
Baattrup.
-
ok skriv lige et link så vi har det til en anden gang :D
men min pris blev 4198,2 med alt minus 50€~375 kr. hvis jeg sender den gamle retur ;)
så nu håber jeg sku det er noget lækkert jeg får :D
-
Esbjerg cylinderservice er sq ikk altid det bedste sted for renoverede turbo'er , kender et par steder hvor de ikk har været for heldige med at handle der
-
Esbjerg Cylinderservice er en del af Midtjysk Cylinderservice, Viborg. Jeg har et indgående kendskab til Viborg afd., som jeg har handlet med de sidste 20 år. Det er mit indtryk, at de laver noget af landets bedste motorarbejde kun tangeret af Marinus Nielsen, Varde.
Men det er en meget delikat sag at arbejde med turboladere. Særligt fordi en velrenoveret turbo kan spoleres på få sekunder, hvis noget kikser i monteringsprocessen. Et sandkorn, 10 sekunder uden smøring, manglende luftfilter eller løsrevne kokspartikler i udstødningsmanifolden får legen til at slutte lynhurtigt.
Derfor skal man altid være meget kritisk, når der efterforskes årsager til turbodefekt. Hvis en turbo arbejder under optimale betingelser, så er det en uhyre langlivet komponent, men små og tilsyneladende ubetydelige fejl kan få fatale konsekvenser for turboen. Jeg kan lige diske op med et eksempel fra min egen erfaringsverden: En fyr havde en revne i topstykket. Jeg hjalp ham med at skifte det til et nyt. Han ville gerne have ny turbo ved samme lejlighed, så det satte han på. Han startede op og alt gik fint. 14 dage senere var den nye turbo ødelagt. Hvorfor? Geniet havde ikke lige skiftet olien, så kølervæske fra revnen og slam fra udskiftningsprocessen havde slammet olien til, så turboen ikke fik ordentlig smøring. Ærgeligt at trække 4000 kr ud i lokummet, fordi gnieren lige skulle spare et olieskift.
Derfor Crapz: Når du monterer din nye turbo, så sikrer du dig, at der er beskyttelseshætter på olieniplerne lige indtil du sætter det nye fremløbsrør på. Det nye fremløbsrør har du på forhånd blæst gennem med trykluft, så der ikke er metalspåner i. Der er spritnyt oliefilter og frisk olie på, og du kranker motoren rundt på startmotoren indtil olietrykslampen slukker. Du sikrer dig, at der ikke urenheder i luftvejen fra filteret til kompressorhuset. Du starter IKKE motoren uden luftfilteret monteret. De første 5 min går motoren lav tomgang, så turboen bliver smurt igennem. Capice?
-
Derfor Crapz: Når du monterer din nye turbo, så sikrer du dig, at der er beskyttelseshætter på olieniplerne lige indtil du sætter det nye fremløbsrør på. Det nye fremløbsrør har du på forhånd blæst gennem med trykluft, så der ikke er metalspåner i. Der er spritnyt oliefilter og frisk olie på, og du kranker motoren rundt på startmotoren indtil olietrykslampen slukker. Du sikrer dig, at der ikke urenheder i luftvejen fra filteret til kompressorhuset. Du starter IKKE motoren uden luftfilteret monteret. De første 5 min går motoren lav tomgang, så turboen bliver smurt igennem. Capice?
Ved Jarls LOV skal land bygges :D
den er modtaget og ALT ALT bliver renset :D
oliekøler, slanger der til, oilefilter og olie
hvad siger i så til olie valg :D 5/40 10/40 15/40 :D
det er jo en OJ med kun 10K-15K km.
-
Religion.?
Jeg læste lige at det er Statoil der laver Biltemas olier.
Samme sted var der en der skrev, at der ikke fandtes baggårds raffinaderier, så hvis koden er god nok er olien det også.
Kører selv 10-40.
Kurt
-
Kurt: Husk, vi er en lille udsøgt gruppe af særligt privillegerede, der kan tillade os olier med specs fra halvtresserne. Der er jo intet i vores motorer, der er principielt anderledes end den første Golf 1,5 D, der blev sendt på markedet ultimo 1974... endnu en bekymring mindre... :wink:
-
Så skulle min turbo gerne komme i mogen Fuck jeg glæder mig !!!
regner med at skulle lege med den på lørdag :D
-
regner med at skulle lege med den på lørdag :D
er trunde da ikke hjemme
undskyld
Mvh Djurs :lol: :lol: :lol:
-
jo joooo vi skal nok ned til pooot og lege :D
-
jo joooo vi skal nok ned til pooot og lege :D
genstart lige din sarkasme server smiler
Mvh Djurs :lol:
-
så kom min Turbo og legetøj :D
(http://bigballs.dk/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=10326&g2_serialNumber=2)
(http://bigballs.dk/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=10311&g2_serialNumber=2)
(http://bigballs.dk/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=10305&g2_serialNumber=2)
(http://bigballs.dk/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=10321&g2_serialNumber=2)
(http://bigballs.dk/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=10316&g2_serialNumber=2)
(http://bigballs.dk/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=10331&g2_serialNumber=2)
(http://bigballs.dk/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=10341&g2_serialNumber=2)
(http://bigballs.dk/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=10336&g2_serialNumber=2)
http://bigballs.dk/gallery2/main.php?g2_itemId=10302
-
Det ser rigtig fint ud Crapz, men hvorfor ligger det på skrivebordet? Det skulle jo hænge på undersiden af manifolden... :wink:
-
Er det ikke usædvanligt at røret ned til turbo er af kobber?
jooo det har jeg også tænk over men nu skal det prøves :D
der mangler kun et oliefilter i pakken .... synes der står noget om det på min regning, på tysk skrevet i hånden... såååå må lige skrive til ham :D
-
ja det er lidt kort måske meeeen, nu må jeg jo se i morgen :D
@jarl hæhæ den kommer skam på i morgen med planslebet manifold og det hele :D
dam det bliver dejligt :D
-
èt ord: WOW :!: :!:
-
Det ser lækkert ud - helt jomfrueligt :lol:
-
den kommer så til at stå så godt til min OJ ;D