T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Mølle efter 20. Juni 2009 kl: 14:50:18
-
lagde mærke til, at den dryppede lidt, og at det var lige som om der kom lidt ustødningsos ud fra den.
Da jeg hev lidt i indsugnings-slangen rokkede hele indsugnings delen?? konklution... boltene som holder husene sammen er gået løse??
Ved nærmere inspektion har jeg nu konstateret, at lejehuset er knækket. Hele vejen rundt.
Har lige været på amagerhylden og finde en Golf turbo, som er blevet drejet efter alle kunstens regler, så den næsten ligner en T3 turbo. både indsugnings- og udstødningshuset skal drejes i forhold til leje/akselhuset for at få den til at passe, og så skal trykrøret til westgaten erstattes med det til T3-eren.
håber at jeg kan komme på lift i morgen. mere følger..
(utroligt nok virker den stadig, og lader også, dog med lidt mere udtalt turbo tøven)
-
vildt nok :?
mon lidt slag på undervognen efter terrænkørsel har haft indflydelse?
-
Er du 100% på at den er knækket?
Typisk er det jo de 3 lasker, der ved hjælp af de 6 små M6 bolte spænder coren ind mod turbinehuset, som blevet rustne og halvslappe og i sammenhæng med alm. rust og nedbrydning af coren, så er der nu lidt slup. Det scenarie prøvede jeg mange gange inden jeg bliv moden.
Jeg løste det ved at løsne de 6 bolte til turbinehuset (odd-set på, hvor mange der knækker kan du lave i en separat tråd. Vaglmuligheden "mere end 3" giver odds 1,00). Så kunne jeg trække laskerne lidt ud og ved at lægge et mellemlæg ind (et lille vinkelstykke dannet af skaftet fra en spiseske) så kunne jeg igen spænde coren helt fast.
Imidlertid er jeg nu blevet over 40 (det kommer også til dig en dag...) og har valgt en voksenløsning, som jeg vist ikke skal nævne mere i denne uge, hvis jeg vil beholde mit brugernavn på dette forum... :wink:
-
Jeg er 99 % sikker, men svaret kommer i løbet af dagen. Jeg er en mester i at adskille turboer, og min succes rate på de små bolte er 100%. Hemmeligheden er selvfølgelig varme, og så tålmodighed. Gamle Ib sagde altid...."når så bolten er rødglødende, så stopper vi lige piben, inden vi begynder at mase".
Golf turboen har M8 bolte i. Også de fik lidt varme, så jeg ikke forløb mig der også....
-
Sandheden lå middt imellem... Jeg tror at Jarl har ret i, at misæren skyldes, at anlægspladerne har mistet deres spænding, så der er kommet slup imellem de to huse. -og så har de siddet og skramlet så længe, at kraven på det midterste hus til sidst har fået træthedsbrud flere steder.
-
Når det nu skete at den blev utæt, kan det så have noget med at gøre, at du tilsyneladende kører uden holderen til udstødning og turbo. :)
Hilsen Poul
-
Når det nu skete at den blev utæt, kan det så have noget med at gøre, at du tilsyneladende kører uden holderen til udstødning og turbo. :)
Hilsen Poul
Ja. Det kan da sagtens være... Måske man skulle se om der ligger sådan en dims et sted????? -det gør der nok??
-
jeg har da en til at ligge hvis du skal bruge en :D
-
jeg har da en til at ligge hvis du skal bruge en :D
Er du sikker :wink: Hvor mange køber du af gangen :?:
Poul
-
hmm jaaa :roll: :roll: skifer snart min har en helt ny til at ligge : :roll: