T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: bos1 efter 06. August 2006 kl: 23:17:07
-
dieselpumpen er blevet utæt der hvor armen til at give gas med går ned i pumpen
er det noget der er helt vildt svært og skifte :shock: jeg går ud fra det bare er en O-ring der skal skiftes (kan nemlig ikke finde det i nogen som helst af de bøger jeg har)
-
Jeg kan se, at du bor i Sønderjylland, så du får den ufordøjet på tysk:
http://www.uwereimann.de/poel/esp-deckel.htm
-
nu er mit tyske ikke det bedste (er oprindelig fra nordsjælland) men det jeg får ud af det er at der er den grønne O-ring der skal skiftes
og det virker ikke som det sværeste at skifte
evt nogen der ved hvor man køber disse ringe
og kan det være derfor den ikke er til at starte (den er meget utæt) fo rnår man trækker den igang starter den med detsamme og kører fint
-
Ja, hos Bosch kan du købe et komplet pakningssæt til pumpen. Husker jeg rigtigt, koster det under en hund.
-
takker for svarene :P
-
så blev den tætnet det kostede 115 kr for stumperne som bestod af en O-ring , en gummipakning og en bøsning til der hvorakslen går igennem
indkøbt på et bosh diesel værksted
det var egentlig ikke så svært at skifte :P
men men men træerne vokser som sagt ikke ind i himlen
efter at den har været startet og har været ude og kører en tur og den har stået et par timer vil den ikke starte igen :evil:
er der nogen steder de plejer at være utætte
eller er der nogen andre forslag hvad det kan være ?????????
-
Hvordan er symptomerne når den ikke vil starte?
Vil den gerne starte hvis du prøver straks?
Tænder forglødelampen, når den ikke vil starte?
-
når den ikke vil starte kører starteren bare rundt og giver man den lidt gas kommer der røg ud af udstødningen men der kommer hverken hik eller prut fra motoren
den starter med detsamme hvis jeg prøver lige efter men står den et par timer eller derover vil den ikke
og den forvarmer som den plejer
trækker vi den igang starten den med detsamme og kører fint
-
den har jo været startet og ude at køre en tur så der burde ikke være luft i systemet
men når den så har stået et stykke tid er det at den ikke vil starte
jeg går lige nu og overvejer om jeg gider at bruge mere tid på den motor (som er godt slidt) eller om jeg skulle finde en 1,9 til den og så bruge min tid og penge på den
det kan jo også bare være at min 1,6 bare er slidt totalt op
-
den motor der ligger i den er rimelig slidt den presser blandt andet olie ud ved målepinden og andre steder
-
det kan jo også bare være at min 1,6 bare er slidt totalt op
Ja, olie ud af røret ved målepinden er desværre et ret sikkert tegn... :(
-
jojo kan godt huske hvem du er endnu en gang tak for hjælpen
men jeg er nu lidt i tvivl om hvad du mener med en tur til det nordtyske
-
jeg er ikke selv kommet så langt endu havde egentlig regnet med at finde en motor herhjemme og så lægge den i
til at starte med havde jeg regnet med en almindelig 1,9 uden turbo så er der ikke så meget der skal laves om og ikke så meget der kan gå galt :lol:
-
1,9 uden turbo
En yderst klog beslutning!
-
det er bare iorden :P :lol: