T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: CarstenAS efter 25. Juni 2009 kl: 16:46:43
-
Hej
Jeg skal syne min doka i morgen.
Der er nogle rust huller over kofangeren! har det nogen betydning for syn?
Jeg skal også have den vejet i samme omgang, jeg kan ikke rigtigt finde ud af om den skal være fuld tanket eller om må være halv tom? Er der nogle der har erfaringer om det?
-
Hej Carsten
De rust huller må ikke være synlige, så der evt. er skarpe kanter man kan rive sig på !!
Og hvad angår vægten, må du ha lige så lidt benzin i som overhovedet muligt.
Mvh
Chr.M.
-
så må jeg igang med plastic padding.
Da jeg vejede bilen sidst fortalte vægt manden at de skulle notere på veje sedlen hvor meget benzin der var i tanken. Det kan jo være til min fordel at oplyse for meget!
-
... bare tag det roligt, denne her blev synet uden problemer. :wink:
så længe der ikke er hul ned i vangen er det uden betydning, hvis en fodgænger bliver ridset lidt af de små kanter skal vedkommende først bankes ned af frontvangen, og så betyder et par ekstra ridser vist ikke alverden. :roll:
...og mht. vægten, lad være med at prøve at snyde synsmanden, han er sikkert klogere end du regner med, og hvis han overholder reglerne så nakker han dig.
Fyld i stedet tanken op, så ved han præcis hvor meget der skal trækkes fra i vægten, og husk at hvis der mangles reservehjul eller kofangere og lignende på bilen så er det hans skøn af vægten på det der mangles, som bliver lagt oven i vægten. Du behøver dog ikke at beholde de tunge gummimåtter og evt. støjdæmpning og andet "ekstraudstyr"i bilen.
Tony
-
Jeg tror nu ikke at jeg skal snyde ham for at den kommer under de 1500 kg.
Reservehjulet har jeg fjernet, det er vel ikke et krav. Nye Audi'ere har en flaske dæk skum med som standard, reservehjul er ekstra udstyr.
Radioen og højtaler har jeg taget ud, må jeg det.
Helium i dækkene kan han ikke se :D :D
-
.. måske går det. :roll:
Jeg fik lagt 25 kg. oveni for manglende reservehjul og bagkofanger......
det er lidt mere end den virkelige vægt. :?
Tony
-
Jeg håber.
Jeg byttede hjul, de gik fra 19 kg. til 15 kg pr stk. så mange bække små gør en doka lettere :D
-
--------------------------------------------------------------------------------
.. måske går det.
Jeg fik lagt 25 kg. oveni for manglende reservehjul og bagkofanger......
det er lidt mere end den virkelige vægt
Kørte syns manden med på vægten eller godkendte han veje sedlen?
-
Da min var til syn i fredags, kørte synsmanden den ned på vægten og den stod på 1560, han kiggede på tank måleren, hvilken var under halv og skrev den til 1500, og der var ingen reserve dæk med.
-
--------------------------------------------------------------------------------
.. måske går det.
Jeg fik lagt 25 kg. oveni for manglende reservehjul og bagkofanger......
det er lidt mere end den virkelige vægt
Kørte syns manden med på vægten eller godkendte han veje sedlen?
Det første han gjorde da jeg ankom til synet, var at bede mig om at køre med til en kontrolvejning. Vejningen viste 20 kg. mere end min vejeseddel, men jeg fik min JX bus ned på 1450 kg, så det er slet ikke noget problem at få en doka under 1500 kg.
Tony
-
Glemte jeg at sige det er en doka syncro?
-
Glemte jeg at sige det er en doka syncro?
UPS.... :shock: ... så skal der nok arbejdes lidt på sagen. :wink:
Tony
-
Det var "25" kilo for meget ved sidste vejning og det var med 1/4 benzin og mange andre unødvendige ting.
I morgen kommer dommen fra vægten!
-
Dagens vejning viste 1474 kg.
Så afsted til syn. Min lokale syns man havde ikke tid, så videre til aplus.
Jeg havde glemt at skruge det foreste t stykke fast så det blev til omsyn.
Jeg havde printet dokumentet for syncro trailer vægt ud herfra, det kunne han ikke bruge til noget som helst, da der ikke stod hvilke stel nr det galt.
Jeg havde ikke sat seler ibag så den ku kun blive godkent til 2 personer.
Det skulle havde været et told syn han lavede, men det mente han ikke at jeg havde sagt da jeg kom. Jeg fortalte alt da jeg kom, viste veje seddel ovs..
Vægt sedden så han også men det var først til sidst han sagde at den kunne han ikke bruge, han kunne ikke køre med til vejning.
Lidt ros skal han da have.. han brugte 1½ time på opgaven og fik klkaret et registerings syn som skulle havde været et toldsyn.
Næste gang bruger jeg mit lokale syns sted igen
-
Nyt syn idag.
Samme papir blev brugt til træk vægt. Ingen problemer denne gang.
Nu egenvægt på 1500 kg. (Syncro doka.)
Så må skat komme med prisen i morgen! hvis de ellers ikke finder på en ny historie så jeg må vente igen.
-
Så kom der hvide plader på bilen. Skat mente det skulle koste 8500, efter lidt hygge snak fik jeg 60 % rabat af 500 kr, så lidt købmænd er de da!!
Egen vægten kom også under de 1500 kg.
Eneste minus er at jeg mistænker vicosen for at være meget stiv, eller er det normalt at bilen nermest vrider sig rundt om hjørner efter lidt motorvej?
-
tjek dit dæktryk og om der er forskelligt slid på dine dæk.
-
har tjekket det idag, der var ikke det store udfald mellem for og bag!
-
Min er også lidt "tung" efter en lang motorvejstur, og det er så vidt som jeg har kunnet læse mig til, ganske normalt for en syncro...
-
Hvad kommer den så til at koste i vægt afgift og hvad med totalvægten??
-
Total vægten er stadig 2500 kg, vægt afgiften er 2460 halv årligt.
-
Det kanon!! Det kunne jeg tænke mig at gører med min. Diesel..
-
En diesel er lidt tungere, men det er da et forsøg værd! Der er vist også et tillæg i vægtafgift for diesel.