T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Gammelpot efter 08. Juli 2009 kl: 16:47:04
-
Som det vil fremgå af mit tidligere indlæg står bilen nu i Malmø, og mekanikeren har lige ringet og meddelt at det er pumpen!
Han kan skaffe en for 17.000 svenske pesetas!
Er der nogen der har en til salg, så er jeg køber, selvfølgelig afhængig af prisen.
Gerne telefonisk kontakt, da min laptop ligger i bilen og dette er fra en alternativ maskine.
Bjarne i nød igen
-
Ja som sædvanlig lettere forvirret.
tlf. 60602382
-
Som det vil fremgå af mit tidligere indlæg står bilen nu i Malmø, og mekanikeren har lige ringet og meddelt at det er pumpen!
Han kan skaffe en for 17.000 svenske pesetas!
Er der nogen der har en til salg, så er jeg køber, selvfølgelig afhængig af prisen.
Gerne telefonisk kontakt, da min laptop ligger i bilen og dette er fra en alternativ maskine.
Bjarne i nød igen
Jeg har en liggende uden lda. nåe nej du har jo ikke turbo.
Jeg kender ikke standen. men den er fra en skrotbil. og rør og slanger er behørigt bugget sammen. så mo ikke den virker.
Du kan låne den indtil du ved om den er noget værd.
Hilsen Poul
-
Super tilbud, fantastisk med dette net.
Mit eneste problem er nu at jeg jo helst vil have en hvor standen er kendt.
Så inden jeg smutter til sydhavsøerne ser jeg lige om der er andre der melder ind. Ja jeg er godt nok blevet lidt forsigtig, men misforstå ikke, jeg er bare lidt frustreret.
Bjarne
-
Super tilbud, fantastisk med dette net.
Mit eneste problem er nu at jeg jo helst vil have en hvor standen er kendt.
Så inden jeg smutter til sydhavsøerne ser jeg lige om der er andre der melder ind. Ja jeg er godt nok blevet lidt forsigtig, men misforstå ikke, jeg er bare lidt frustreret.
Bjarne
Jeg har også en golf 2 td pumpe. der har jeg kørt med., men ved ikke om der er plads til dens "lda dåse" .
Der må være nogen der ved om de passer til en CS motor.
Min adresse er
nørregårdsvej 38 4990 Sakskøbing Tlf 54779426 ell 28749426
-
Jeg har også en pumpe hvis du er desparat nok til at hente den helt heroppe..
En golf pumpe passer, der skal bare skiftes beslag og koldstartsanordning og sådan lidt..
/Jan
-
Jeg har også en pumpe hvis du er desparat nok til at hente den helt heroppe..
En golf pumpe passer, der skal bare skiftes beslag og koldstartsanordning og sådan lidt..
/Jan
:?: der er da koldstarts anordning samme sted som på JX pumpen. og det er vel ikke noget problem, den skal vel bare være til. :lol:
Poul
-
jep.. den sidder det samme sted.. men "trækker" anderledes..
-
Du kan montere en hvilken som helst 1,6 D pumpe fra en T3, Golf, Passat, Jetta, Audi 80. Koldstartstrækket på pumpen er identisk, men kabelbefæstigelsen, som sidder på pumpebeslaget er forskellig, men der tager man selvf. beslaget fra den eksisterende pumpe og monterer på den nye pumpe. Ligeledes kan regulatorarmen og kabelbefæstigelsen til speederkablet variere -> samme kur.
Men mere interessant synes jeg, at det kunne være at høre på hvilket grundlag mekanikeren dødsdømmer pumpen. At møde en Bosch VE, der er spontant død uden forkert brændstof, voldtægt eller inkompetence, er en ægte once-in-a-lifetime-oplevelse.
-
Så må jeg da hellere få den med hjem så den kan undersøges nærmere.
Er lige hjemkommet efter en lang dag, kaffe, "hjemmebag" og 2 pumper var udbyttet af et besøg hos Poul og frue, så til Malmø og aflevere stumperne og nu hjemme. Mekanikkeren vil skifte pumpe i morgen, men da ahn lukker til middag bliver det mandag inden jeg forventer at kunne fortsætte ferien, som nu ret beset er 14 dage udskudt. Nå men ferie i egen by kan vel også give nogle oplevelser.
Bjarne
-
Så er ferien forbi og en update må være på sin plads.
En pumpe blev hentet ved Poot og afleveret i Malmø og på 10ende dagen efter at bilen kom på værkstedet kunne vi afhente den med sin "nye" pumpe.
Og hvad sker der så. Bilen kunne ikke starte! Ja men du skal bare holde på, så kommer den, og når den er varm går det fint sagde "mekanikeren"
Igen et rædselseksempel på uduelighed. Vi fik den i gang og kørte til en plads ved siden af en reservedelspusher og kunne konstatere at alle gløderør var defekte. Ja nu melder tanken sig om ikke det var det der hele tiden havde været problemet, men i min naivitet regnede jeg med at disse var kontroleret inden de blev flyttet til den nye motor.
2 gløderør blev skiftet, de 2 bag pumpen var for lange til at kunne skrues ud, så de måtte vente til vi var hjemme. Nu startede den hver gang, dog med noget røg, men som jeg sagde til de andre campister, det er jo en gammel bil.
Den gik nu glimrene, men om det bedre bundtræk skyldes den nye maskine eller pumpen vides ikke.
Til historien hører at den på et tidspunkt begyndte at opføre sig sært, dette skyldtes at armen til LDA dåsen ikke var fastgjordt så den kunne flytte sig med voldsom røgudvikling til følge.
En af de sidste dage blev pumpen så utæt så der er diesel overalt på bagsmækken og enhver parkering markeres med en pæn sjat, nå men hunden pisser også alle steder, hvor den kommer.
Nyd sommervejret og overvej aldrig at sætte din bil på værksted, det kræver sin bankrådgiver.
Bjarne