T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: Bo efter 13. Juli 2009 kl: 11:01:39
-
Du har ret.... det lyder helt åndsvagt. Hvorfor kunne du dog tænke dig det ?????
-
tosset ide! Køb en 2wd er skam sænk den istedet?
I øvrigt hvor er du fra? Jeg har set en BW syncro i Kbh tidligere på året.
-
2wd med snekæder på, kan meget.
-
cool......
Er selv fra Frb.
-
Teknisk set: Ja
Moralsk set: Nej
Jeg har set en nordmand med en sænket syncro. Den kan dog ikke komme særligt langt ned og 4wd'en er så efterfølgende kun virksomt til at vanskeliggøre u-vendinger, slide dæk op og øge brændstofforbruget.
Måske skulle vi bytte bil?;)
-
Så lad være at ødelæg den.....
-
En syncro med campingindretning. Det er enhver rigtig drengs droem (og mange piger med). Med den kan man komme paa rigtig eventyr. Se bare paa hjemmesiderne
www.jordenrundtmedfamilien.dk
www.dennisbager.dk
Med denne bil kan du komme ud hvor de flotte solnedgange findes og sove under stjernerne.
Hvis du virkelig ikke oensker denne frihoejde, saa saelg bilen igen og koeb en T3ér der passer til dit behov. En anden mulighed er at monterer et trinbaedt hvis det er indstigningshoejden der er for hoej.
Vi har koert en del i bjerge efterhaanden, og der er alle veje jo ikke lige jaevne, og der er desuden altid lige en spaendende lille afstikker man kan proeve, og saa hjaelper det ikke med en popsmart saenkning af bilen. I sne er det jo ogsaa en fordel med frihoejden saa alt sneen ikke pakker sammen under bilen.
Lad endelig frihoejden blive som den er og kom ud og leg med dit nye legetoej.
Men at saenke den, det er helligbroede.....
-
Hi er der nogen der ved om en Tidligere Tysk Millitær Syncro Kan få sænket under vognen.... Jeg ved godt det lyder helt ånsvagt , men det kunne jeg godt tænke mig...... :D
Syg ide ! det burde være strafbart at sænke en syncro....... Mvh
-
Hvis en syncro skal noget, så skal den hæves :D
-
kan man det så - hvis ja - hvor meget ???
dvs uden at der er andet end fjedrene der skal skiftes - kunne godt tænke mig en syncro - men syntes sgu godt nok de der 16 tommer godt kunne
trænge til lidt mere og lidt større hjul - for at understrege at man mener det seriøst..
skal man absolut ha plads til andet i inderskærmen end et A4 ark - så skal der da mindst være plads til at stille en kasse øl oven på hjulet ;=)
-
Kan ikke lige huske hvor meget du kan hæve den med standard led på trækakslerne...
Men udelukkende med højere dæk har jeg da fået noget der ligner 50mm mere luft under maven på min :)
-
(http://www.frcs.alt.za/landrover/hybrid/SyncroMog2a-pp.JPG)
i stil med denne her så
-
Den der har vist også liftkit og heavy duty led monteret...
Gravede lidt, og det jeg lige kan finde frem til er at du kan smide et 30mm liftkit på en std. 14" syncro, det giver et løft på 40mm og så er du ude hvor std. led ikke kan klare ret meget mere...
Std. led kan ikke klare en vinkel på over 17grader, så skal man have heavy duty på, mener det er en vinkel på 21grader de kan klare...
Men nej, min er ikke så høj så den på billedet der, men det kunne da være sjovt :D
-
hvilke led kører en 16" med fra fabrikken så , hvis man sætter heavy duty på en 16" har du så nogen ide om
hvor meget højerer den så kan blive ?
evt hvor man skaffer dem og de højrerer fjedre/liftkit.
beklager det irrelevante indblanding i denne topic , men enten en meget lav 2WD eller en meget høj 4WD,
jeg er typen der har svært ved at accepterer ting som de ER ;0)
og jeg har jo ikke købt endnu - så det er nu jeg skal tage valget..
jeg har haft lidt det modsatte problem med min T1'er , det er blevet løst
med 4 ledet bagtøj med jagtvognsled , som også har en større vandring
end som alm led.
og lige et spørgsmål mere , er den 16" mere end 40 mm højerer fra fabrikken end en 14" ? efter hvad jeg kan regne ud er er jo ca 70 mm forskel på dem alt efter hvilket tommemål man regner det ud fra.
-
Du kan hæve en alm. 14" ca. 30 mm ved at montere T4 bagfjedrer og alm. 2WD fjedrer "1400kg" se oversigt. Hvis du sætter skiver over forfjedrerne skal du huske, at forøgelsen bliver det dobbelte af skivens tykkelse. Bagpå kan der også forhøjes med skiver over fjedrerne.
Jo højere du laver den jo dårligere køreegenskaber og jo mere slid på trækakasler. Hvis du vil ha en høj syncro, så køb en 16".
-
Jeg kan nu godt se det fede i at konvertere en T3 4X4 til en T3 AWD. Jeg mener der er vel en grund til at audi tilbynder awd på deres biler og har en allroad model for sig sammen med Q7 og Porsche har AWD på 911 turbo og 4 udgaven, og sælger cayenne ved siden af. Vil nu også sige at det måske mere ville give mening hvis der blev skohornet en porsche motor ned eller noget andet lidt hurtigere alternativ (^^,)
Det sagt vil jeg nu også sige hvis det bare er en standart camper der forbliver en standart camper bare lavere ville jeg nu nok også tænke mig lidt om først. der er jo en masse man giver afkald på og der er jo ikke rigtig nogen fordel ellers. tror ikke der er mange der køre så snappy i deres t3 at en sænkning har en ren praktisk betydelse(specielt måske i en camper) :P
Mvh Beacon