T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Mølle efter 17. Juli 2009 kl: 19:58:39
-
Ferien rundt i danmark tog lidt hårt på den gamle KY-er. Allerede inden turen var der begyndende bobler i ekspansionsbeholderen. Meeenn... hvis nu man sørger for at køre pænt med den lille campingvogn, og sørger for at låget til ekspansionsbeholderen står lidt på klem, så der ikke genereres for højt tryk.. så går det nok.... -og det gjorde det indtil temp.nålen ved Holdbæk røg op i "er du sindsyg jeg har det varmt"- og den tilhørende røde diode gjorde sit arbejde med at skrige stooooopppp. Nu skal jeg da lige love for at det kunne boble.. Ikke fordi den kogte, men fordi der et eller andet sted måtte være kommet en kløft ala Grand Canyon, hvor udstødningsgas og kølevand kunne forenes.
Med 20 km/t sneglede jeg mig hjemad, med vandpåfyldningsstop ca. hver 4. km. bjærgede jeg vogntoget hjem.
Og så var det nok signalet til at jeg skulle i gang med at få svejset det KY topstykke, som jeg har haft liggende siden min Diesel debut, hvor jeg knækkede brystet ved gevindet ved dyssen på cyl. 2 grundet manglende grundighed med rengøring af gevind og dysse.
Og så ellers i gang fra morgenstunden i dag.
-
den lille campingvogn
Lille og lille, jeg har jo set den IRL, velvoksen fætter, (nok, større end det sommerhus jeg hænger ud i, i Marielyst, Falster).
Det ligner en hurtig omgang for en end øvet T3 ejer :D
Hinze
-
Respekt!
-
Så er den svendeprøve vist bestået. Flot arbejde.
-
Lidt ærgerligt med sådan en defekt i ferien, men heldigt du kunne liste den hjem!
Kanon arbejde! Kørende igen på no-time, og forhåbentligt mange km herefter!
Førte du selv svejseren til alu-rep? Så er der måske håb for renoverede top-stykker hos onkel Mølle snart?
/Jan
-
Jeg har flere muligheder med alu svejs. Topstykket svejsede vi på knallertbanen med MIG Navigator. Der var jo ikke noget svært ved det. Det er ligesom at svejse et sideskjold, når koblingen har lavet flugtforsøg. Problemet er jo rengøring. Aluen er jo temmeligt oliemættet, så der skal renses godt ind i revenen.
-
det ser altså blæret ud med den bund tap til dyserne, hvilken str. er det og hvilken stigning, mener at huske at du selv har lavet din, kan den ik købes nogen steder eller var det bare en start tap du lavede til bundtap?
tror jeg skal have fat i en inden jeg går igang med min 1y'er :)
-
Nydeligt arbejde, Mølle! Og sådan en KYXZ, den kan altså smide nogle hk ned på vejen. Hvordan så det ud i cylindrene?
-
@mølle, nogen særlig grund til at du kører med to-rems setup?
-
Jarl: Jeg målte ikke, men stemplerne var alle ensfarvede.
Verner: Jeg har selv slebet tappen til. Mener at den hedder 22x2
Jeg kører med to remme, fordi motoren er født sådan. -og så har jeg altid en reserve til vandpumpen, hvis den springer,for remmene er ens.
-
Jarl: Jeg målte ikke, men stemplerne var alle ensfarvede.
Ingen, der var lilla eller limegrønne? ;-)
-
Jarl: Jeg målte ikke, men stemplerne var alle ensfarvede.
Ingen, der var lilla eller limegrønne? ;-)
JO -lidt hen i det limegrønne.... men ensfarvede...