T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: Mølle efter 04. August 2009 kl: 11:21:38
-
Skal der være andet end tysk reg.attest for at få den synet????
-
nej du skal kun bruge Fahrzeugbrief, det hvor alle tidligere ejere står i.
-
Der skal også stå på fahrzeugbrief at bilen er afmeldt i Tyskland, men det er vidst ikke noget alle hos Skat ved.
/Mads
-
Hvad er du ved at hente hjem?
-
Hvad er du ved at hente hjem?
Ik noget :roll: :roll: Det er da bare rart at vide... ik? :wink:
-
Ahrm!!!!!!!!!!!!! - Ej altså, nu bliver jeg for alvor nysgerrig :-)
Men lidt links om tyske papirer, plader osv:
http://www.bmwe30.dk/import/importvejledning.htm
Samt, klippet fra http://bilimport.tkrath.dk/:
"Når du henter bilen SKAL du have følgende papirer med retur til Danmark:
1 - den originale registreringsattest (denne kaldes på tysk for et KFz-brief).
2 - eventuel afmelding af de udenlandske nummerplader.
3 - papirer på eventuelle eksportplader.
4 - købsaftalen.
5 - eventuel kopi af sælgers pas (til at bekræfte købsaftalen).
Ovenstående pkt. 1 er krav fra det danske bilsyn og skal således medbringes ved toldsynet jf. AD 6 herunder!
OBS!!! Såfremt du ikke er i besiddelse af den originale registreringsattest kan bilen ikke indregistreres i Danmark!
Der er i øvrigt ingen restgæld i tyske biler, da det er den der besidder den originale registreringsattest som reelt ejer bilen. Derved overdrages en eventuel skjult gæld ikke når du køber bilen i Tyskland, såfremt sælger besidder den originale registreringsattest.
"
Og nå ja, TÜV godkendelser af ændringer som f.eks TDI motor lagt i ;-) :
Når du kører afsted med bilen, er det vigtigt at du har flg. papirer med for at du kan få bilen indregisteret herhjemme :
1) Reg. attest (kfz-brief)
2) Evt. TÜV godkendelser på konstruktive ændringer
3)"Abmeldung" papir på de org. tyske nr. plader.
4) Alle papirer på de tyske exportplader.
Husk at checke at stelnr. på bilen stemmer overens med det på reg attesten
-
Den gamle slager! Fordi en ændring med TüV er godkendt i Tyskland, er den ikke nødvendigvis godkendt i DK. EU regler, ja måske, men ikke bare "carte blanche" på det hele.
Hinze
-
Nødvendige papirer med hjem fra udlandet: Fahrzeugbrief + Abmeldeschein (sidstnævnte kan være i form af et stempel på Fahrzeugbrief).
Og Hinze har helt ret: En mavesur synsmand kan henholde sig til, at bilen 1) skal være i nøje overensstemmelse med en dansk standarttypegodkendelse eller 2) have dokumentation for ændringerne fra producent eller importør (VW-Hannover/SMC-Ballerup) eller 3) have tilsvarende dokumentation fra et uvildigt prøvningsinstitut.
At meget mere så kan lade sig gøre i virkeligheden - ja det er jo bare dejligt.
-
Og Hinze har helt ret:
Tak :D
At meget mere så kan lade sig gøre i virkeligheden - ja det er jo bare dejligt.
Helt enig, Det var nu også bare så man ikke forlader sig på at købe varen til 5 millarder med TÜV i den tro at der ER godkendt.
En detalje; hvordan ville WBX6 Öettinger vognen tage sig ud på danske plader, udover selvfølgelig en klækkelig reg afgift, men er den egentlig produceret med "godkendte data" fra VW?
Hinze