T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: bos1 efter 25. August 2006 kl: 11:23:48

Titel: hvilken en
Indlæg af: bos1 efter 25. August 2006 kl: 11:23:48
da jeg her om et stykke tid skal ud og finde en ny motor til min camper er jeg kommet lidt i tvivl om hvilken jeg skal lede efter
jeg vil jo helst have en 1,9 og det må helst ikke blive helt vildt dyrt
havde regnet med 3-5000 kr til indkøb af motor

så vidt jeg har fundet ud af passer den fra en golf eller en passat  men hvilken årg ca

hvilke dele skal man bruge til ombygningen

er lidt i tvivl om jeg skal vælge td eller d det jeg søger er en holdbar løsning frem for fart (det er jo begrænset hvor stærkt man kan køre med det høje tag)
Titel: hvilken en
Indlæg af: dokajønne efter 25. August 2006 kl: 11:54:35
Citér
havde regnet med 3-5000 kr til indkøb af motor


Så kan der vist kun blive tale om en brugt golf/t3/passat motor.

Hvis jeg skulle købe brugt, ville jeg vælge saugerdiesel fra en golf/passat. De har ikke skullet yde så meget i deres liv (lille vindglat bil og begrænset effekt-output) Der findes altså også golf2 ejere der har skruet TD'erne helt hysterisk op. D'erne er billigere, og de har aldrig været superattraktive for de unge lømler, der bare skulle ud og give den gas.

Vælger du en renoveret 8 - 12k kan du lige så godt tage en 1,9 da meromkostningerne(ca 1 - 3k) er begrænsede i forhold til fornøjelsen.

Men der er utallige indlæg om emnet så søg og du skal finde. Jeg ved at Jarl har lavet en komplet oversigt/vurdering over dieselmulighederne i et tidligere indlæg.
Titel: hvilken en
Indlæg af: bos1 efter 26. August 2006 kl: 14:15:32
har fundet et par renoverede 1,6 td til ca 5000 kr det er måske vejen frem istedet for en brugt 1,9  som kan findes til samme pris

nu er det jo ikke en motor der skal ud og køre stærkt men de skal stadig kunne skubbe camperen frem uden man skal i 2 gear hvergang der er en lille stigning

hvis man finder en td fra en golf skal udstødningsmanifoldet så skiftes fra en t3 eller passer det på golfen
Titel: hvilken en
Indlæg af: dokajønne efter 27. August 2006 kl: 16:52:33
Hvis du skal bruge turboen fra JX (som er det bedste og nemmeste) skal du også have manifolden.
Titel: hvilken en
Indlæg af: bos1 efter 27. August 2006 kl: 17:17:30
nu var det vis jeg tog hele motoren fra en golf om jeg så skulle skifte manifold
Titel: hvilken en
Indlæg af: dokajønne efter 27. August 2006 kl: 17:33:15
Hvis du bruger golfmanifolden+turbo får du et værre mas med at få forbindelse til T3 udstødningen ydermere får du en turbo der først giver krudt ved et hysterisk antal omdrejninger (Jeg har ikke personligt forsøgt at sætte golfmanifold på en T3, men ofte læst at det bliver en hel masse mas og et dårligt resultat)
Titel: hvilken en
Indlæg af: bos1 efter 27. August 2006 kl: 18:40:07
det vil sige at  ligemeget hvad skal turbo og manifold komme fra en t3
Titel: hvilken en
Indlæg af: Jarl efter 27. August 2006 kl: 19:29:00
Ja!
Titel: hvilken en
Indlæg af: Jønne Ukendt efter 27. August 2006 kl: 19:54:38
Hej Bos1
 Hvis du mangler en jx manifold kan du hente en
hos mig i Vejen.
 Hilsen Jønne
Titel: hvilken en
Indlæg af: bos1 efter 27. August 2006 kl: 19:57:08
jeg finder lige ud af hvad jeg gør og så vender jeg lige tilbage