T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: bos1 efter 25. August 2006 kl: 11:23:48
-
da jeg her om et stykke tid skal ud og finde en ny motor til min camper er jeg kommet lidt i tvivl om hvilken jeg skal lede efter
jeg vil jo helst have en 1,9 og det må helst ikke blive helt vildt dyrt
havde regnet med 3-5000 kr til indkøb af motor
så vidt jeg har fundet ud af passer den fra en golf eller en passat men hvilken årg ca
hvilke dele skal man bruge til ombygningen
er lidt i tvivl om jeg skal vælge td eller d det jeg søger er en holdbar løsning frem for fart (det er jo begrænset hvor stærkt man kan køre med det høje tag)
-
havde regnet med 3-5000 kr til indkøb af motor
Så kan der vist kun blive tale om en brugt golf/t3/passat motor.
Hvis jeg skulle købe brugt, ville jeg vælge saugerdiesel fra en golf/passat. De har ikke skullet yde så meget i deres liv (lille vindglat bil og begrænset effekt-output) Der findes altså også golf2 ejere der har skruet TD'erne helt hysterisk op. D'erne er billigere, og de har aldrig været superattraktive for de unge lømler, der bare skulle ud og give den gas.
Vælger du en renoveret 8 - 12k kan du lige så godt tage en 1,9 da meromkostningerne(ca 1 - 3k) er begrænsede i forhold til fornøjelsen.
Men der er utallige indlæg om emnet så søg og du skal finde. Jeg ved at Jarl har lavet en komplet oversigt/vurdering over dieselmulighederne i et tidligere indlæg.
-
har fundet et par renoverede 1,6 td til ca 5000 kr det er måske vejen frem istedet for en brugt 1,9 som kan findes til samme pris
nu er det jo ikke en motor der skal ud og køre stærkt men de skal stadig kunne skubbe camperen frem uden man skal i 2 gear hvergang der er en lille stigning
hvis man finder en td fra en golf skal udstødningsmanifoldet så skiftes fra en t3 eller passer det på golfen
-
Hvis du skal bruge turboen fra JX (som er det bedste og nemmeste) skal du også have manifolden.
-
nu var det vis jeg tog hele motoren fra en golf om jeg så skulle skifte manifold
-
Hvis du bruger golfmanifolden+turbo får du et værre mas med at få forbindelse til T3 udstødningen ydermere får du en turbo der først giver krudt ved et hysterisk antal omdrejninger (Jeg har ikke personligt forsøgt at sætte golfmanifold på en T3, men ofte læst at det bliver en hel masse mas og et dårligt resultat)
-
det vil sige at ligemeget hvad skal turbo og manifold komme fra en t3
-
Ja!
-
Hej Bos1
Hvis du mangler en jx manifold kan du hente en
hos mig i Vejen.
Hilsen Jønne
-
jeg finder lige ud af hvad jeg gør og så vender jeg lige tilbage