T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: Herr_Jensen efter 10. August 2009 kl: 10:37:47

Titel: Skiftet starter, men stadig samme problem
Indlæg af: Herr_Jensen efter 10. August 2009 kl: 10:37:47
Hey alle,

 Jeg havde et problem for noget tid siden hvor der ikke skete noget når jeg drejede nøglen. Jeg kunne høre benzin blive pumpet, og alle de normalle 'klik' lyde når jeg startede, men selve starteren gik ikke i gang. Jeg var så heldig at låne en gammel starter og da jeg skiftede til den, forsvandt symptomerne - for en stund. Nu er de nemlig vendt tilbage igen : (.

 Det foregår altid sådan her: Jeg drejer nøglen og intet sker. Jeg kravler ned under bilen og banker let på starter motoren og så springer den i gang. Starteren lyder ikke 'syg' eller svag når den ellers vil tørne. Det er bare lige som om jeg skal overbevise den med et par små dask.

 Jeg har også prøvet at 'løbe' bilen i gang, og der starter den uden tøven og går perfekt i tomgang.

Nu er det jo en brugt starter jeg har smidt på, så er det mest logiske at jeg bare har været uheldig og låne en som er slidt op? Jeg tror mindre og mindre på det har noget med ledninger og strøm at gøre eftersom den gladeligt starter når den har fået et par slag (som er ret små - den er jo lånt!).

 Sidst jeg havde problemer, var der nogle som foreslog tændings lås eller diverse stel forbindelser. Siden det hver gang hjælper at give starteren et slag, hælder jeg mest til at den 'nye' starter jeg har sat på også bare er gammel og sur.


Hvad siger i?


Mange tak,

 : )
Titel: Skiftet starter, men stadig samme problem
Indlæg af: verner efter 10. August 2009 kl: 11:03:09
bundstykket koster 30kr, og er nemt at skifte, så skift det og få den fejlkilde elimineret!
har du tjekket dine stelforbindelser?
det kan selvfølgelig også være starteren...
prøv at sætte en pære (55w forlygtepære med to ledninger på) til kl.50 på starteren og til stel, den skal lyse kraftigt når du drejer nøglen til start, ellers får din start ikke strøm/ampere nok til at trække starterrelæet.
Titel: Skiftet starter, men stadig samme problem
Indlæg af: FrankBinau efter 10. August 2009 kl: 11:35:03
Hej Har lige haft nøjagtigt samme problem og skiftet til ny starter. Så nu er den iorden igen :-)
Titel: Skiftet starter, men stadig samme problem
Indlæg af: verner efter 10. August 2009 kl: 13:06:22
bundstykke ser sådan her ud og kan skiftes på 15-30 min!

http://hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=905200008OE&Group=14440

vejl. pris hos hovwdi er 62,50kr, men tror jeg gav cirka det halve sidste, den så så også meget billig ud, måske de har skiftet leverandør...
jeg kører altid med en ekstra i handskerummet :-)
Titel: Skiftet starter, men stadig samme problem
Indlæg af: FrankBinau efter 10. August 2009 kl: 13:16:28
Ja jeg tror også næsten sikkert det er starteren. Alså kulene hænger og bliver løsnet af de små slag du giver den. Man kan så igen prøve med anden starter eller ny. :-)
Titel: Skiftet starter, men stadig samme problem
Indlæg af: Aran efter 10. August 2009 kl: 18:48:45
Jeg ville nok kigge efter brændte kontaktpunkter i startrelæet (solenoiden) som udgangspunkt. Og så tage skridtet videre, og kigge til kul og kulholdere / fjedre. Hvis ankeret ikke er totalt kvæstet, kan en renovering måske godt svare sig .....
Og ellers ligger der måske på amagerhylder rundt omkring. Jeg ved, at der ligger en fra wbx på min hylde, men kan ikke huske standen.
Titel: Skiftet starter, men stadig samme problem
Indlæg af: BlackChart efter 10. August 2009 kl: 19:14:37
Tjek dine stelforbindelser til starteren!

Jeg har også selv haft den der med en starter der kun klikkede men virkede hvis den fik et dask...
Fandt ved et tilfælde ud af at det var manglende/skidt stel den var gal med og rensede fladerne på hhv. starter og klokken på gearkassen og gav dem lidt kobberfedt og samlede igen, har ikke siden haft problemer med starteren...
Titel: Skiftet starter, men stadig samme problem
Indlæg af: babyraketten efter 10. August 2009 kl: 22:01:53
vi havde også samme problem i foråret.. der bliv alle ledninger fra tændingen og sikringsdåsen og om til motoren... og så stoppede det problem, indtil det første stik faldt af... men det skulle jo bare lige sættes på igen...