T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Jarl efter 12. August 2009 kl: 23:22:12
-
...kan du hjælpe med at justere den? Det er som om den ikke går helt rent på den fjerde cylinder? Jo, vi har da godt nok skruet den lidt i turboen og pumpen, og du kan dælme tro, at den trak godt!"
Ca. sådan lød det, da en gammel elev ringede og spurgte om hjælp til en 1,6 TD.
"Jo, kom bare med den, så kigger vi lidt på, hvad det kan være", svarede jeg. Det stod straks klart, at det vist handlede om lidt mere end en justering, hvis den skulle "trække dælens godt" igen...
Han fik resterne med hjem på en autotrailer - jeg beholdt stemplet fra 4'eren som souvenir...
(http://i29.tinypic.com/34rxe82.jpg)
(http://i30.tinypic.com/2nv6tsi.jpg)
(http://i26.tinypic.com/24zylfo.jpg)
God nat og sov godt...
-
Hvorfor er det altid 4-eren, som skal være prygelknabe????
Kan den have manglet køling?????
-
NØJ en ægte KOLBENFRESER :D
-
Der har været varmt.............................. Av!
-
Den har formentlig kørt på en smuk coktail af diesel, kølevæske og motorolie. Der er alle muligheder for at få tingene blandet sammen her.
-
Lad mig gætte: det var en mekaniker lærling?
Hvis den kunne køre med det stempel, hvorfor så ikke bare afmontere stempel og plejlstang, og sende manden ud i verden med 3 cylindere...;-)
/Mads
-
Er det en gimmick?
Måske var dyssen ikke ok, den har tisset lidt for meget efter indsprøjtningstidspunktet Her hos garagetyskerfolket kalder de det "nachdieseln" hhv. "nachpissen", når dyssen tisser senere og stemplet dermed begynder at gløde og smelte ... især når den går stærkt i omdrejningerne.
Jens