T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: Hinze efter 13. August 2009 kl: 20:02:53
-
Jeg har en 1000w fra HN, er der ikke noget med CE mærkning når vi taler 220V?
Hinze
-
Tror nu altså også jeg vil bruge en enhed der er beregnet til formålet istedet...
Drømmer selv om at få en 1000w monteret i Højben på et tidspunkt...
-
CE mærkning?
Spørger du for at spørge? eller ved du ikke hvad en CE mærkning er ?
-
Jeg har nu ikke tænkt mig at markedsføre en inverter som jeg sætter
sammen af dele skrællet ud af en død UPS, så jeg synes ikke det er
relevant for mig i denne sammenhæng.
[/color]
Du har vel egentlig ret i, at det kun er ved markedsføring CE-mærkningen træder "i kraft".
Jeg synes dog, at når man skal "lege" med 220V, vil jeg selv være på den sikre side mht. installation i en bil. Det er jo ikke meget hfi eller hfpi afbrydersikkerhed i en bil på gummihjul.
Hinze
-
Det er da en voksen herre, lyder som et godt fund.
Så kan du jo næsten køre et aircon anlæg fra silvan i vognen :D
Hinze
-
Jeg ved godt hvad CE mærke er, men hvad er UPS og hvad bruges den til, TROEDE egentlig det var noget med transport i lortebrun uniformer.
Poul :lol:
-
@Ctange: Jeg kan lide din tankegang :-) - godt spottet at en UPS er en inverter på steroider :-)
Hvilken jerngård finder du dem i?
Og ja - man skal vide hvad man gør med 220 volt...........
-
det lyder jo faktisk smart, for som jeg ser diagrammet så kobler den selv mellem batteri og fast strøm! enda med indbygget lader! SMART :-)
sådan et relæ kan man godt købe til en autocamper... pris ca 700kr..
så jeg kan da rigtig godt lide ide'en om en ups i en camper.
men det undre mig lidt at man ikke skifter batterier i en ups!?
-
CE = Chinese Equipment
-
Hvad er effekt-tabet i en inverter? Det må være den parameter der skal granskes på, for at finde den optimale UPS?