T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Dine Projekter... => Emne startet af: Hinze efter 20. August 2009 kl: 22:12:44
-
Kom forbi en 2E motor fra en Passat, der alligevel skulle "væk".
Den kunne da passe pænt i en T3, ik' Jarl :D
Hvis nogen mangler en gearkasse til en Passat 2.0 fra 1995, giv lyd.
Hinze
(http://t3nettet.fragreve.dk/DSC00294.JPG)
-
Hvad skal sådan en koste?
-
Hvad skal sådan en koste?
Hej JJ, spørger du på en pris på gearkassen? Motoren er nemlig ikke til salg 8)
Hinze
-
Narj, motoren :-) - den ville klæde Frk G noget så pænt :-)
Og du har jo ikke en T3 at lægge den i - Twinslideren skal jo være original, husk det :-) - ellers kommer Jarl jo efter dig
-
passer gearingen også til tdi?
-
passer gearingen også til tdi?
Jeg har ingen forstand på Passat, men det kan måske ses i en eller anden kode?
Hinze
-
Narj, motoren :-) - den ville klæde Frk G noget så pænt :-)
Er ABS'en ikke ok da?
-
Jo, ABS kører godt, men, 115 heste vs 90 heste - det frister :-)
-
Ja men så overskrider du jo også de 20 % JJ
Hvilken kode har gearkassen?
-
Og hvor langt har den kørt?
-
Ja men så overskrider du jo også de 20 % JJ
T3 bussen finns med 112hk motor 20% av det är 22.4hk om man plussar 112+22.4 =136.4hk tala om det för synsman.
-
Ja men så overskrider du jo også de 20 % JJ
T3 bussen finns med 112hk motor 20% av det är 22.4hk om man plussar 112+22.4 =136.4hk tala om det för synsman.
men i dk skal bilen så være født som en 112 hk før den går :)
-
Ja men så overskrider du jo også de 20 % JJ
T3 bussen finns med 112hk motor 20% av det är 22.4hk om man plussar 112+22.4 =136.4hk tala om det för synsman.
men i dk skal bilen så være født som en 112 hk før den går :)
Så vidt jeg ved er det et afgift spørgsmål, synsmanden kan sagtens godkende den.
/Mads
-
Ja men så overskrider du jo også de 20 % JJ
T3 bussen finns med 112hk motor 20% av det är 22.4hk om man plussar 112+22.4 =136.4hk tala om det för synsman.
men i dk skal bilen så være født som en 112 hk før den går :)
Man har vel også lov til at betale for ny identitet?
Hinze
-
Ja men så overskrider du jo også de 20 % JJ
Hvilken kode har gearkassen?
Jeg skal se at få kikket
-
Og hvor langt har den kørt?
219k stod der vist i annoncen
-
Ja ja, men lovmæssigt skal der jo svares afgift for den forøgede effekt.
-
Ja men så overskrider du jo også de 20 % JJ
T3 bussen finns med 112hk motor 20% av det är 22.4hk om man plussar 112+22.4 =136.4hk tala om det för synsman.
men i dk skal bilen så være født som en 112 hk før den går :)
Man har vel også lov til at betale for ny identitet?
Hinze
det var også mere hvis man skulle undgå at betale ny afgift
-
Hvis det er en:
CTN / CHU ville det være nemt.
CDM / CAW er jeg ok varm på den
ATA / AYL / AYK / CES / CNL er jeg lidt lun på den
CCM / CHN kunne jeg være en lille smule interesseret i
Det er til brumbassen, er sgu ved at være træt af at cruise på motorvejen med over 3000 vindinger ved 130 km/t...
Har en ASD på lager der skal bruges, men den skal bygges sammen med et andet diff for at virke.
De to første er spot on uden ombygning! Så er det en af dem er der en ASD i overskud her.
-
Hvis det er en:
CTN / CHU ville det være nemt.
CDM / CAW er jeg ok varm på den
ATA / AYL / AYK / CES / CNL er jeg lidt lun på den
CCM / CHN kunne jeg være en lille smule interesseret i
Det er til brumbassen, er sgu ved at være træt af at cruise på motorvejen med over 3000 vindinger ved 130 km/t...
Har en ASD på lager der skal bruges, men den skal bygges sammen med et andet diff for at virke.
De to første er spot on uden ombygning! Så er det en af dem er der en ASD i overskud her.
så køb da en tdi! den kører 150 ved 3000 omdr.min
og ca 100 ved 2000omdr.min :-)
jeg har en gearkasse fra en golf3 td der er lidt defekt i diff! kan det bruges wilson?
-
Hvis det er en:
CTN / CHU ville det være nemt.
CDM / CAW er jeg ok varm på den
ATA / AYL / AYK / CES / CNL er jeg lidt lun på den
CCM / CHN kunne jeg være en lille smule interesseret i
Det er til brumbassen, er sgu ved at være træt af at cruise på motorvejen med over 3000 vindinger ved 130 km/t...
Har en ASD på lager der skal bruges, men den skal bygges sammen med et andet diff for at virke.
De to første er spot on uden ombygning! Så er det en af dem er der en ASD i overskud her.
så køb da en tdi! den kører 150 ved 3000 omdr.min
og ca 100 ved 2000omdr.min :-)
jeg har en gearkasse fra en golf3 td der er lidt defekt i diff! kan det bruges wilson?
Corrado tdi... det klinger sgu't rigtig og nyder lyden af 6 fuldfede huller der buldrer i den rustfri Hartmann :twisted:
Planen er som skrevet bare at smække en anden længere gearkasse i enden af den, så den kan smide et par vindinger og få en lidt bedre brændstoføkonomi på langture. Den ændrer sig sgu nok ikke under acceleration... :oops:
ASD er faktisk en tdi kasse, men ikke den længst gearede. Hvis alt andet glipper tager jeg bare den og flytter diff'et fra kassen i rado'en over. Det er dog ikke lige til så det ville være en hel del nemmere med et andet diff så jeg kunne gøre kassen klar på forhånd og beholde CDM'en som backup.
men nok om den sag her - det er jo ikke ligefrem et T3 emne :P
-
Tdi kører den ikke med kabel til gearskiftet hvor td og d og alle benzinere kører med stænger?
Det er måske nemt at bygge om alligevel?
-
Tdi kører den ikke med kabel til gearskiftet hvor td og d og alle benzinere kører med stænger?
Det er måske nemt at bygge om alligevel?
mener det er årgangsbestemt.
-
Så blev der kikket lidt på den. Jeg fik af vide at den brugte vand; mon ikke :shock:
(http://t3nettet.fragreve.dk/DSC00296.JPG)
(http://t3nettet.fragreve.dk/DSC00297.JPG)
(http://t3nettet.fragreve.dk/DSC00298.JPG)
(http://t3nettet.fragreve.dk/DSC00301.JPG)
(http://t3nettet.fragreve.dk/DSC00303.JPG)
(http://t3nettet.fragreve.dk/DSC00304.JPG)
-
Der er godtnok dømt mayonaise der. Skifter du alle lejerne.
Poul
-
Grumt. Du må hellere bare dumpe stumperne af hos mig, så skal du ikke tænke mere over den motor :-)
Samt - hvorfor står der en donkraft under gearkassen på twinslideren - har du pillet LBX'en ud af den?
Goe hilsner
Jens Jakob
-
Samt - hvorfor står der en donkraft under gearkassen på twinslideren - har du pillet LBX'en ud af den?
Ja, Hinze - det var det, hav et godt liv! :wink:
-
Samt - hvorfor står der en donkraft under gearkassen på twinslideren - har du pillet LBX'en ud af den?
Ja, Hinze - det var det, hav et godt liv! :wink:
Vi kan stadig nå at bytte med en Carat :D
-
Der er godtnok dømt mayonaise der. Skifter du alle lejerne.
Poul
Hmm, det har jeg nu ikke tænkt så meget over.
-
Grumt. Du må hellere bare dumpe stumperne af hos mig, så skal du ikke tænke mere over den motor :-)
Samt - hvorfor står der en donkraft under gearkassen på twinslideren - har du pillet LBX'en ud af den?
Goe hilsner
Jens Jakob
LBX'en er ude til vedligeholdese..... :wink:
-
Måtte du gabe kæben af led i bar kedsomhed over en konform inline-4... ;-)
Men nu må du så ud med fakta: Hvad med kølesystem? Det er heeeelt forfra, right? Skal vi også se et skændigt hul i den uerstattelige karrosse foran til nederste kølergrill? Og det er blæser/varme/ventilationssystem komplet fra en donorbil, oder?
-
Klask! Iskold, våd karklud i hovedet. Og det var så lige Jarl med en dybt nøgtern realistisk analyse af situationen.
Nogen ville måske fristes til at kategorisere det under socialrealistiske dødbiderinput renset for alle tendenser til naive, perspektiv- og håbefulde fremtidsdrømme.
:wink:
-
Nååå - det var jo ikke så slemt ment, og jeg ved jo, at Hinze kan tage det. - I øvrigt er det jo altid dejligt med lidt kærlig støtte i svære beslutningsprocesser...
-
Måtte du gabe kæben af led i bar kedsomhed over en konform inline-4... ;-)
Men nu må du så ud med fakta: Hvad med kølesystem? Det er heeeelt forfra, right? Skal vi også se et skændigt hul i den uerstattelige karrosse foran til nederste kølergrill? Og det er blæser/varme/ventilationssystem komplet fra en donorbil, oder?
Yeps, komplet kølesystem, instrumentbrædt, (uden skruehuller) inkl. varme elementkassen og blæser. Det hele fra en matrikel i Solrød. Nok også en tank med stor afløbsstuds.
Jeg sætter mit MS til at styre sprøjt og tænding, så helt kedeligt bliver det vel ikke ;)
Jeg skære IKKE hul i fronten. Der er jo desværre skåret to grimme huller til lygter. Dem har jeg afmonteret og tænker 2 minimalistiske grill's ala dem man ser på boblen i forskærmene. Så må vi se om det ikke skulle være luft nok, ellers må blæseren køre noget oftere.
Automatgear har jeg også tænkt på (på ønskelisten), det ville dejligt.
Hinze
-
Jeg skære IKKE hul i fronten. Der er jo desværre skåret to grimme huller til lygter. Dem har jeg afmonteret og tænker 2 minimalistiske grill's ala dem man ser på boblen i forskærmene. Så må vi se om det ikke skulle være luft nok, ellers må blæseren køre noget oftere.
Automatgear har jeg også tænkt på (på ønskelisten), det ville dejligt.
Hinze
Vel var det en ombygning fra luftkølet til TD jeg lavede i sin tid, men kun 2 huller til køling ??? , men hvis du kan få plads til at lave en slags kappe, der kan lede luften den rigtige vej, er det måske nok.
ps. aut. gear - kræver det ikke også ekstra køling ?
-
nej mener ik at der er køling til automatgear ude ved køleren på en t3, men har set det sidder i/ved køleren på andre biler!
men ja der bør være en form for køling af aut.gearkasse olie, da den mister funktion hvis den kommer meget over 80 grader, det lugter bare ik godt sådan noget brændt ATF-olie ;-)
casper har vist noget aut.kasse ligende, han pudslede da med tanken engang... :roll:
-
casper har vist noget aut.kasse ligende, han pudslede da med tanken engang... :roll:
Yep, jeg har snakket med casper.
Hinze
-
Jeg skære IKKE hul i fronten. Der er jo desværre skåret to grimme huller til lygter. Dem har jeg afmonteret og tænker 2 minimalistiske grill's ala dem man ser på boblen i forskærmene. Så må vi se om det ikke skulle være luft nok, ellers må blæseren køre noget oftere.
Automatgear har jeg også tænkt på (på ønskelisten), det ville dejligt.
Hinze
Vel var det en ombygning fra luftkølet til TD jeg lavede i sin tid, men kun 2 huller til køling ??? , men hvis du kan få plads til at lave en slags kappe, der kan lede luften den rigtige vej, er det måske nok.
ps. aut. gear - kræver det ikke også ekstra køling ?
Nu må vi se hvor meget blæseren snurre. Automatgear har vandkøling på nogle af dem. En lille vandveksler under vognen ved gearkassen.
Hinze
-
Stemningsbilleder,
Måske en nyere sikringsboks kunne passe?
(http://t3nettet.fragreve.dk/DSC00305.JPG)
(http://t3nettet.fragreve.dk/DSC00310.JPG)
(http://t3nettet.fragreve.dk/DSC00306.JPG)
(http://t3nettet.fragreve.dk/DSC00307.JPG)
(http://t3nettet.fragreve.dk/DSC00308.JPG)
(http://t3nettet.fragreve.dk/DSC00309.JPG)
-
Imponerende. Hvad siger IM?
-
Imponerende. Hvad siger IM?
Vel nærmest lykkelig...."Holder der så op med at stinke af benzin i garagen". Svar: Ja :D
-
LOL!!!
-
At du tør bilde hende sådan en løgn ind :D
Er det ikke bare en R4 benziner du smider i?? Så vil det da stadig lugte af benzin i garagen :D :P
-
At du tør bilde hende sådan en løgn ind :D
Er det ikke bare en R4 benziner du smider i?? Så vil det da stadig lugte af benzin i garagen :D :P
:D , det var nok mere i retning af karburator kontra sprøjt. Der vil jo altid være "åbent" til svømmerhuset, og heraf lugt dejligt af benzin...
Diesel er ikke i spil....selvom en tdi lyder spændene, ik
Hinze
-
På billede 2 kommer jeg lige i tanke om at jeg måtte modificere en del på den kasse hvor gearskiftet sidder, for at få det nye set-up + varmeapparat + kølerslangerne til varmeapparatet til at passe.
Gu' ved hvor skroget fra den gamle camper endte sine dage ???
-
På billede 2 kommer jeg lige i tanke om at jeg måtte modificere en del på den kasse hvor gearskiftet sidder, for at få det nye set-up + varmeapparat + kølerslangerne til varmeapparatet til at passe.
Gu' ved hvor skroget fra den gamle camper endte sine dage ???
Mig ikke forstå, det ligner da, at der er plads nok, men man kan jo blive klogere. Du har jo været der, så er det vel bedst at høre efter :lol:
Hinze
-
Det er sgutte helt nemt, når nu hukommelsen ikke er for god. Men måske var det fordi jeg gik fra lbx til jx. ? Men mener altså det var fordi vinklen på gearstang m.m. var anderledes. Jeg tog bl.a også det stykke plade med over hvor slangerne går igennem for at kunne lukke hullet med den originale gummiprop ( hvor slangerne er ført igennem).
-
Ang. billede 2, så ser det da næsten rigtigt ud. Billedet nedenfor er en 2,1 WBX som står i indkørslen og venter på grabben,
og det ser ikke ud til at der skal ændres ret meget på en LBX for at blive magen til.
Tony
-
Ja, umiddelbart eneste forskel er ovalt kontra rundt hul ???
-
Ja, umiddelbart eneste forskel er ovalt kontra rundt hul ???
Det må kunne løses :wink:
-
Tror lige jeg holder hesten lidt med R4 øvelsen :?, synes der er lidt vel mange ting og sager i gang på vognen. Sååå, jeg starter nok med en wbx. Har I nogen sjove på lager ;)
(eller var der nogen, der sagde lbx :P)
Hinze :P
-
Ja lbx , og det fyr på 6,8 kw , så blir `det en hot bil .
hilsen poul
der er vel ingen grund til at spørge hvad den R4 koster :lol:
-
hmmm...er der så meget mindre arbejde med at få WBX'eren i en R4'eren? Du skal jo stadig lægge rør ind! Hvad var det lige der var galt med din LBX? renovér den dog og forbred din R4 hen over vinteren.
/Mads
-
Ja lbx , og det fyr på 6,8 kw , så blir `det en hot bil .
hilsen poul
der er vel ingen grund til at spørge hvad den R4 koster :lol:
Tja, det kunne vel sagtens være en god mulighed.
R4'ern kostede gratis, men er jo bestemt ikke færdig til montering. Der knækkede et par støttebolte i toppen, den skal renses, findes lidt stumper der mangler på den, samles; eller måske efterhånden bare bruges til reservedele til en anden 2E.
Hinze
-
hmmm...er der så meget mindre arbejde med at få WBX'eren i en R4'eren? Du skal jo stadig lægge rør ind! Hvad var det lige der var galt med din LBX? renovér den dog og forbred din R4 hen over vinteren.
/Mads
Der er såmænd ikke noget galt med lbx'en, den drypper lidt olie, men det var nok mest for at få varme til vinterturene at vandet blev tilvalgt.
Mjaa, det er jo kun rør og køler, wbx'en kunne lige kastes på gearkassen, motorophæng lige til, så nemmere er det klart. Måske en god ide lige at få luft og nusse med R4 når alle dele er samlet og ligger klar på hylden.
Hinze
-
Du købte et fint fyr af Tony - så der er jo masser af varme til vinter?
-
Du købte et fint fyr af Tony - så der er jo masser af varme til vinter?
Ja, det er fint, og det skal nok kunne varme en del.