T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Hinze efter 22. August 2009 kl: 00:08:32
-
Kan man tage en jx blok og skifte indmad og top; wupti så har man en 1588ccm på benzin. Det var vel sådan golf mk1 susede rundt med. Så passer den jo til T3 typegodkendelsen (næsten)
Hinze
-
nu er det jo en konstruktiv ændring at sætte en anden type topstykke på!
og hvorfor vil du lave en jx til benzin når der er 1,8r4 og 2,0r4 på vw's hylder?
-
nu er det jo en konstruktiv ændring at sætte en anden type topstykke på!
og hvorfor vil du lave en jx til benzin når der er 1,8r4 og 2,0r4 på vw's hylder?
Jeg tror ikke det nødvendigvis er en konstruktiv med topstykket. Synes at have læst nogle af domsafgørelserne, hvor temaet var om dyserne sad i manifold eller topstykket.
Det var nu en strøtanke for at have "basisblokken" nævnt i godkendelsen, men det er måske lidt søgt. En FV eller FP vil kunne det samme. Kræver dog at man dropper karben for lidt sprøjt (med den motorhældning i T3)
Hinze
-
Kan man tage en jx blok og skifte indmad og top; wupti så har man en 1588ccm på benzin. Det var vel sådan golf mk1 susede rundt med. Så passer den jo til T3 typegodkendelsen (næsten)
Hinze
Teknisk - mekanisk ser jeg ingen hindringer. Dog kan man undre sig over, hvad den slags overvejelser laver i hovedet på et menneske, der har en yderst original og bevaringsværdig LBX... :wink:
-
Kan man tage en jx blok og skifte indmad og top; wupti så har man en 1588ccm på benzin. Det var vel sådan golf mk1 susede rundt med. Så passer den jo til T3 typegodkendelsen (næsten)
Hinze
Teknisk - mekanisk ser jeg ingen hindringer. Dog kan man undre sig over, hvad den slags overvejelser laver i hovedet på et menneske, der har en yderst original og bevaringsværdig LBX... :wink:
:D når ideerne flyder rundt i den øverste halvdel af kroppen, skabes der jo altid afstikkere i andre retninger. Nogen kalder der det hjerneforvirring, andre kreativitet.
Hinze
-
Nu vi er ved det, passer denne på en dieselklokke?
http://www.feliciaklub.dk/parts/index.php?sub=5&cat=2
-
men er der ikk længere cylinder vandring i en diesel , så med diesel krummer og benzin indmad må liter effekten på motoren da blive højere
-
Nu vi er ved det, passer denne på en dieselklokke?
http://www.feliciaklub.dk/parts/index.php?sub=5&cat=2
Umiddelbart nej, det ligner en A111 blok, standard diesel blokken er en 827'er.
Forskellen ligger i placeringen af fordeler huset.
-
Nu vi er ved det, passer denne på en dieselklokke?
http://www.feliciaklub.dk/parts/index.php?sub=5&cat=2
Umiddelbart nej, det ligner en A111 blok, standard diesel blokken er en 827'er.
Forskellen ligger i placeringen af fordeler huset.
Der står jo godt nok, det er en 1.6 AEE; den ligger også i golf3. Jeg ville tro den godt kunne sidde på en Dieselklokke. Fordelerhuset er vel "bare" topstykke design.
Hinze
-
Nu vi er ved det, passer denne på en dieselklokke?
http://www.feliciaklub.dk/parts/index.php?sub=5&cat=2
Umiddelbart nej, det ligner en A111 blok, standard diesel blokken er en 827'er.
Forskellen ligger i placeringen af fordeler huset.
Der står jo godt nok, det er en 1.6 AEE; den ligger også i golf3. Jeg ville tro den godt kunne sidde på en Dieselklokke. Fordelerhuset er vel "bare" topstykke design.
Hinze
Nope, helt anderledes design. De bruger også andre gearkasser... Leder efter dokumentation for min påstand!
Kig på placeringen af oliefilteret...
AE111 - skrues direkte på blokken
827 - skrues på konsol
AE111 bruger 084 / 085 gearkasser
827 bruge 02* gearkasser
-
okaj
-
Uden at opkaste mig selv til dommer, så må vi vist medgive, at Wilson har en pointe. AEE er en "Audi-fembener-minus-et-ben-family-motor". Dvs. uden mellemaksel, men fordeler drevet af knasten (som Opel), og oliefilteret skruet direkte på blokken midt mellem cyl. 2 og 3. I øvrigt en fremragende motor...
EDIT: Slået på målstregen...
-
så er det opklaret, fint.
Egentlig mærkeligt at have 2 forskellige 1.6er i programmet. Men hvis det er "stjålet" fra Audi er det måske forklaringen. Var den første VW r4 ikke også Audi design? Hvad dælen kan VW selv?
Hinze