T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: bos1 efter 29. August 2009 kl: 10:50:18
-
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=19134
-
Jeg læste også tråden igår og tænkte Dyyyb depression, men de andre har foreslået ham en ny karosse.
Kurt
-
tagrender
punkt 4 :hvis det er ankerpladerne du mener så skal de være der
og generalt så ruster en t3 overalt
så skal man ud og kigge på en så tjek for rust over det hele
-
Men det ved jeg - De hedder ankerplader.
Og det bliver de ved med sålænge der er mekanikere der skal skifte dem.
Bestil 4 "stænkplader" og du får noget gummi halløjsa :lol: :lol:
Det kommer sikkert af, at bagi er alt bremsefikumdik for "ankret" på ankerpladen, der dermed holder det hele fast - lidt ligesom et ... anker :?:
-
og før skivebremser var der jo tromlebremser hele vejen rundt
og hvis du får synet den uden ankerplader foran er det fordi du får lov at slippe for synsfar for de skal være der
-
ps. jeg ville meget nødig undvære dem på min bimmer. I frontspoileren er der 2 store luftindtag, der via kanaler leder køleluft til bremseskivernes ankerplader, derefter i en kanal rundt omkring ankerpladen, ind igennem de dobbelte skiver og ledes derefter via en kanal bagud, bare for at kunne afkøle bremserne. Desuden sørger de for at skidt/lort/møg og evt. lejefedt/fedt fra defekt styrekugle m.m. ikke havner på skiven, med katastrfale følger.
Vel er en T3 ikke en stor bimmer, men de har altså en berettigelse og en funktion
-
som bonus ved jeg man kan købre rustfri ankerplader på ebay et sted de er bare dyre :)
Edit: Kan dog ikke finde dem på ebay lige nu, men de har været der :D
-
og før skivebremser var der jo tromlebremser hele vejen rundt
og hvis du får synet den uden ankerplader foran er det fordi du får lov at slippe for synsfar for de skal være der
ja, hvis ankerpladerne mangler ved tromlebremser har man et halv stort problem.:!:
Pladerne i foran er mindre vigtige. Nogen biler har dem vist slet ikke.
Det har været diskuteret før. Jeg er sluppet gennem syn uden
2 gange.
nu var det også mere ment som en forklaring på hvorfor det stadig hedder ankerplader foran
det er meget muligt at du er sluppet 2 gange men er bilen først typegodkendt med dem en gang skal de altså være der
og jeg ved at mange synshaller er blevet mere strikse med det
-
det vidst en doka
-
Jeg blev også sluppet igennem syn uden de forreste, men fik dog en påtale. De SKAL være der. Men det er korrekt, at f.eks. Ford Escort er typegodkendt uden, og derfor ikke har problemer i den retning.
-
Der var en der havde de forreste i rustfri som salgsobjekt på Fyn i år. ?
De bagerste er ankerplader (bremstraegerblech), men de forreste hedder vel stænkplader eller afdækningsblik (abdeckblech)
Kurt
-
Der var en der havde de forreste i rustfri som salgsobjekt på Fyn i år. ?
De bagerste er ankerplader (bremstraegerblech), men de forreste hedder vel stænkplader eller afdækningsblik (abdeckblech)
Kurt
Det er vist undertegnede der tænkes på der.... 8) og der er vist et par stykker tilbage endnu.
-
Ja og jeg ville nok have skrevet prisen for et sæt stænkplader i Rustfri. :wink:
Kurt
-
Som altså stadig hedder ankerplader ligegyldigt om de sidder i for eller bag :idea:
-
Som altså stadig hedder ankerplader ligegyldigt om de sidder i for eller bag :idea:
ja de hedder ankerplader!!
og sådan er det bare!! ;-)
-
http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=7066&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=ankerplader