T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: KHSalvesen efter 06. September 2009 kl: 19:57:38
-
Hvis der er en der mangler en Sierra istedet for an Astra, så giv lyd. Pladerne ryger snart af. Jeg kører jo Backmobil igen :lol:
http://www.guloggratis.dk/ford/sierra/annonce/6058556
Gamle biler er usælgelige.
Kurt
-
Når nu sådan en gammel Sierra er usælgelig, hvad gør man så med den. ???????
Der var en der foreslog at smide den på auktion, en anden mente det var for dyrt at gøre.
Vil en hugger gi mere end skrotpræmie.
Skal den fylde i baghaven, til evig tid.
Er det noget med at man starter med at smide pladerne på kommunens disk.? (så forsvinder den sidste lille værdi vel)
Kurt
-
stil den på lager i en lade , på et tidspunkt går en gammel bil fra at være bare en gammel bil til at være klassiker, præcis som det lige nu er ved at ske for en T3
-
Skal den afmeldes så er det lettest at køre direkte til huggeren, de giver oftest omkring 500,- mere hvis man selv kommer med bilen, fremfor at de skal hente den.
Priserne er lidt forskellige, så der kan tjenes lidt ved at ringe rundt, men at få mere end skrotpræmien er tvivlsomt.
Jeg får pt. 1200,- afhentet på matriklen for de biler jeg skrotter, hvis de er miljøbehandlet, til gengæld må jeg tage alt hvad jeg kan bruge.
Mange steder reklamerer med 2000,- afleveret hos dem, men så trækker de ofte en del fra for miljøbehandling og papirarbejde.... :?
Auktion kan vist kun betale sig på QXL eller her på sitet..... :roll:
Men fortæl lige lidt om dytten..... er der lovlige dæk på, kan den starte når det er koldt, kan den stå samme sted mere end en time uden at efterlade oliepletter, er det som at være i brusebad når man kører i regnvejr..... osv.
Jeg får måske brug for en reservevogn i et par måneder, men den skal kunne tåle at blive stoppet af jens betjent. :wink:
Tony
-
@kurt - Sierra er en uddød race.
Kør den til huggeren - med plader på medbringende den originale reg.attest og den der står som ejer til at underskrive papirerne.
Du inkasserer i øjeblikket 1500 de fleste steder.
Desværre vil den sikkert ende direkte på jernpladsen, da der går uger imellem at nogen skal bruge stumper til sådan en.
Eller sælg den til 2000 som markracer. hvis du laver en kvittering på salget + en kvittering fra skat på afmelding, kan man mange steder senere få skrotpræmie alligevel.
-
Lidt en skam, bare at dumpe sådan en motor og gearkasse, men derudover er der vel ikke andet end en gummimåtte i bunden, der er værd at samle på. Der var en der mente 2,0 DOHC Var en eftertragtet motor til andre Ford biler.
I er med på, det var Fysisk auktion i Nørresundby som en mente den skulle til.???
@Tony.: Start med at få en ordentlig rabat på brændstof, den er godt tørstig og man kan ikke lade være med at sparke til den. :twisted: . Jørgen betjent vil ikke blive glad for slidte 13 tommer dæk, eller udstødning der mangler bagved.
Da vi var en uge i Ballum, var det Forden der trak fars øllager med hjem, Bil og trailer total fyldt, konens Carina2 havde stadig været undervejs, hvis hun skulle slæbe det. 8)
Okay bedste er så "1500", men kan man lave sjov med den for større værdi.??? Hvor er det egentlig lovligt at øve "drifting". :twisted:
Kurt
-
Hvor er det egentlig lovligt at øve drifting;. :twisted:
I en T3 hehe...
-
ja for saten, de der bosle helldrivers der turnere rundt i landet hver sommer, de kørte engang siera med svejst bagtøj og kun forrør :twisted:
de kunne sku det hele med sådan en ford :D
forøvrigt har jeg set sieraen i brug og den er såmen præsentabel nok, men kurt så bare ik glad ud da han kørte, ik ligesom i T3 ;-)
-
3000, men så fik han også lov at beholde pladerne, mod at den blev omregistreret inden en uge. Jeg skrev hans kørekortnummer ned på salgs kvitteringen. Han havde en størrelse så han ku stå oprejst under min arm, så mon ikke han omregistrerer istedet for at få besøg. :twisted:
Kurt
-
Øøøø, er der et sted på nettet hvor man kan se om bilen er omregistreret, eller skal man ringe til kommunen, eller hvordan får man vished. ???
Kurt
-
ring til køber er det ikke det nemmeste !
-
ring til køber er det ikke det nemmeste !
Mulighed a. Han fortæller mig den er omregistreret.
Mulighed b. Nej VEL.
Uanset vil det ikke give sikkerhed. Kan man se det på nettet, eller skal man ringe kommunen mandag.
Kurt
-
Der findes en formular til det på motorkontoret.. Den skal bare udfyldes og afleveres (du skal bruge købers navn adresse og telefon o.s.v) så bliver den automatisk afmeldt inden 3 uger hvis køber ikke ordner det.. tror endda han får et brev.. Forsikringen får også besked.
/Jan
-
Se det er jo tvangsafmelding, hvis han IKKE har omregistreret. Men hvor ser man om han har. Bare for at sikre sig det er sket.?? Der er jo ingen grund til at gå og vente, hvis nu han ikke har fået det ordnet.
Kontrol, tjek, på forkant.
Hvis jeg kan få bekræftet den er omregistreret er det fint, er den det ikke, så får han et besøg han vil huske resten af sit liv.
Kurt
-
du kan bare ringe og spørge dit forsikringselskab de får besked fra "centralregistret " SKAT du får jo også for meget betalt forsikring og vægtafgift retur :P men jeg ville ringe eller sende em sms det får jo ihvertfald hukommelsen igang hos køber om ikke andet anstrenger han sig lidt mere jvis han er i god tro.
-
Hmmmmm..... :twisted:
-
Ring til vagthavende på nærmeste politistation, opgiv registr.nr. og spørg om den stadig står i dit navn.
Så får du sikkert et brugbart svar.
-
Hvor ofte opdaterer "møgkælling" mon sit system, for den er ikke afgået fra mig i deres system.
Hvordan er det, teknisk, juridisk, så er det vel mine plader og jeg kan frit hente dem.
Kurt
-
Så er den ged vist barberet :twisted:
Kurt
-
Sådan Kurt !! , Så kan han lære det , der er ingen pandekager til ham , det er fandeme dumt at gi skattefar et ekstra tilskud , når man nu havde fået plader med .
hilsen poul
-
Godt initiv, men kan du godt afmelde på skat uden en reg. attest ??
-
hahahaha det er den eneste måde kurt. og ja bare i en pose og i postkassen ved skat
-
Jeg har en kopi af reg attesten med mit navn på. :)
Skal man bare poste dem, skal man ikke ind og sige de skal afmeldes, tænk hvis de tror det er hittegods.
Kurt
-
Hej Kurt
Du skal avlevere dem til skat. Har lige været nede selv med et par og man får derved en kvittering Mvh :-)
-
Ikke heroppe. Der kan man bare smide dem på en rullevogn bagerst i lokalet. :P
Vil man have kvittering (til hvad) skal man have Reg. Att. med og stå i kø.
Nu må jeg bare vente på Bent Betjent ringer og siger jeg skal fjerne vraget. :roll: Men der var kommet en fin ny racer udstødning på. :roll:
Kurt
-
Parkhave@ Yeps, du kan sagtens afmelde uden registr. attest, men det kan give problemer for den nye ejer, når han vil hente "nye biletter". Det har han jo sådan set selv bedt om, da han ikke har overholdt det aftalte.
SKAT er ret hurtige til, at opdatere CRM. Man kan faktisk opleve, at få registr.attesten ind ad døren indenfor samme uge.
-
hvis du så går ind og søger om en ny reg.attest kan du jo også få skrotpræmien, hvis altså du skal fjerne liget ;-)
-
nu forstod jeg det sårn at du havde været ude og "hente" pladerne. så er det nok bedst bare og smide dem på det rullebord for nu er de sikkert meldt stjålet :0)
-
Hvorfor skulle de være meldt stjålet.? Når den ikke er omregistreret står bilen/pladerne i mit navn, så det må være mig der skal melde dem stjålet.!
Kurt
-
Aran!!
Det med hvor hurtigt det går er vist meget efter hvor i landet man befinder sig.
Den T4 kasse vogn vi havde før vores nuværende T3 bus, blev solgt en gang i juni.
Grundet ferie og en mindre forglemmelse hos køber blev den først omregistreret 13/7. Nu er han en god ven af familien, så vi havde styr på hvor den var.
Sidst i august begyndte vi at undre os over at der ikke var kommet opgørelse fra forsikringen og spurgte til hvor de blev af.
Forsikringen havde endnu ikke hørt fra CMR at bilen var omregistreret, men de havde i forvejen et par sager liggende med SKAT i Billund hvor der var gået meget lang tid uden at noget var sket.
SKAT blev rusker og endelig skete der noget.
Nu er alle papirer på plads - ikke med dato 13/7 som er den dato der står på midlertidig registrering, men 13/8 for det var det bedste de kunne hos SKAT når nu papirerne havde ligge i næsten 1½ måned i en bunke på skrivebordet.
Teoretisk set har bilen kørt i ½ måned uden registrering da midlertidig så vidt jeg husker kun gælder 1 måned.
SKAT ryster bare på hovedet og det meste af overkroppen for det kan sandelig ikke være deres problem.
Lars
-
:0) jaja :0) men ja har selv før hentet et sæt plader, det er sku belastende når p-bøder kommer væltende ind et halvt år efter man har solgt en bil. det var så osse den eneste gang de selv fik lov og omreg en bil
-
OT fra OT, men stadig aldeles OT.
Konens afløser for Sierraen er jo en Toyota Carina2. Den kørte fint til at starte med, men nu. :?
Den halter ligesom lidt i tomgangen, haltningen følger bilen det første korte stykke op i omdrejninger, men bilen trækker fint når den kører.? Forsleg udover den typiske Aflever pladerne. :roll:
Ville lige se hvor meget underkompression der var, det fortrød jeg. Skal en Toyota spytte sådan op på min hånd.?
Hvor sidder luftfilteret, eller rettere kan det passe der ikke er et. ?
Kom GLAD Kenneth.!
Kurt
-
i den blå avis med den :0) der er altid lidt turbulence når man linder proppen :0) den skal dog ikk blæse væk når man løsner den :0) tændrørhva motor ligger der i den en 4age?
-
Så skal hun jo til at blaffe på arbejde, det duer ikke, det er hende der tjener pengene.
Ville lige sende en gang spray efter gaskablet. Føj hvor er der mange dimser og dippedutter der aktiverer hinanden. Godt man kører i en dieselbil
Kurt
-
så vidt jeg husker er der en frygtelig masse vacumslanger på sådan en yoyota og hvis bare en af dem er lidt utæt kører den ikke ordenligt
-
Luftfilter, prøv at kigge i den runde sorte tingest ( form som en pandekage :lol: ) Det er ludtfilteret.
Typisk fejl er en utæt vacuumdåse på strømfordeleren ( membran går til på et tidspunkt, og så mangler den både lidt forstilling + den suger vacuum det forkerte sted i karb.
Ellers kører de bare til des siger totalt stop.
Olie nams fra prop skal du ikke tage dig af, medmindre den spiser 1 liter eller 2 pr. 1000 km.
-
Luftfilter, prøv at kigge i den runde sorte tingest ( form som en pandekage :lol: ) Det er ludtfilteret. Når engang du får slået stavekontrollen til kan du prøve at skrive "ingenting der" Kan det være fjernet, eller tager du fejl. ?
Typisk fejl er en utæt vacuumdåse på strømfordeleren ( membran går til på et tidspunkt, og så mangler den både lidt forstilling + den suger vacuum det forkerte sted i karb. Vil se på det. Er der diagnosemetoder der er bedre end andre. ?
Ellers kører de bare til des siger totalt stop. Er skam også fortrøstningsfulde.
Olie nams fra prop skal du ikke tage dig af, medmindre den spiser 1 liter eller 2 pr. 1000 km. Men skal den spytte det efter en, bare fordi man lige vil mærke underkompressionen.
Kurt
-
Jo, Kurt, der SKAL være et luftfilter i den sorte dims, der pudsigt nok er beregnet til formålet.
Et gæt: Det har været lukket til af møg, og siden har den kørt med den billige løsning: Ingenting.
Og en roterende knast kan godt slynge lidt olie af, men kig på forbruget og få evt. taget en kompressionstest. Haltende tomgang kan skyldes slidte tændrør, dårlige tændkabler, defekte vakumslanger, falsk luft m.v. så god jagt.
-
Hæ Hæ - ludtfilter, det må være fordi den har været "ludt" og så har man smidt den væk som aran skriver. Og nej jeg tager ikke fejl på lige det der område :lol:
Diagnose metode - på værkstedet havde vi en rigtig rigtig fin original vacuum pumpe med manometer og lukke ventiler til at teste dem. Man kan også bare pille hhv. den ene og den anden af ( hvis der er 2) og se om den står fuld af benzin, det er en god indikator. Lad nu være med at bytte dem.
De kan godt spytte, fordi der ikke er et skjold lige under proppen. Jeg mener du kan kigge lige ned på knasten på den der. Mener det er en 4-AF motor hvis det er en 1,6.
-
hvis du kan suge uden stop på en vacumdåse/forstiller er den defekt, men er der modstand er den ok :)