T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: Jens Flensborg efter 09. September 2009 kl: 23:42:02
-
Hej folks
Jeg har pillet gearkassen ud af min TD for at skifte koblingen. Det var lidt trist med at købe Simmering behind svinghjul og gummimanschetter til koblingen på gearkassen hos VAG, de leverer ikke mere disse dele. Det var en dårlig oplevelse, jeg synes ikke de har fortjent ros i den sag. Man kan købe i nettet (kaefer-co.de), alligevel undrer jeg mig.
Jeg fik fjernet det gamle pilotlejer i dag, måske ligger der en ny simmering i posten i morgen, så kommer gearkassen på igen :-)
Man må ikke stole på et reservedelslager hos VAG til en T3 ... Simmering er udgået, jeg fatter det ikke ...
Jens
-
Ach - das ist schade.
Haben sie dieses seite probiert?
http://www.volkswagen-classic-parts.de/
Gode hilsner
Jens Jakob
-
Nej, det har jeg ikke. Hører classic-parts med til koncernen? så har de noget vrøvl i deres ETKA software, den kender ikke til et lager fra classic-parts ... såfremt den er privat ejet, så gælder internettes regler hhv. tilsbuddet fra alle.
Jens
-
Det er en del af VW koncernen - men udenfor ETKA - og alle kan købe fra dem - og det burde man også kunne gøre gennem sin lokale VAG-forhandler
-
VAG i Flensborg (kath Gruppen ex. Thurner) kunne ikke ... det er pinligt ... mange dyre biler, mange medarbejdere, mange udgiftsposter, mange manglende dele ... at ETKA software ikke tilbyder denne detalje til biler fra 1992 er undrligt, måske endda pinligt.
Jens
-
VW har stadig simmerringen. De aner bare ikke hvor de skal lede.... og nogle gange forsøger de at prakke dig konsollen, som simmerringen er monteret i, på som et sæt. ca. 700 bananer... -men tænk på, hvor mange -også nyere motorer denne simmerring sidder på...
-
VW har stadig simmerringen. De aner bare ikke hvor de skal lede.... og nogle gange forsøger de at prakke dig konsollen, som simmerringen er monteret i, på som et sæt. ca. 700 bananer... -men tænk på, hvor mange -også nyere motorer denne simmerring sidder på...
Hvordan får man så VW til at lede det rigtige sted?
Du skal føre hånden for dem... DE aner jo intet om motorer... så måske viske nogle andre motorkoder til dem... og så insistere på at få stumpen derfra selv om de hårnakket påstår at det ikke er den samme...
Optimalt???? næææææ
-
hans hos smc i vejle, kan stadig huske vores biler :D
men får man fat i en af de andre det håbløst.... :roll:
-
Problemet er, at handelsskoleeleven, der betjener programmet glemmer at læse, hvad programmet skriver til ham. Sidst jeg var hos VW kiggede jeg ham over skulderen, og tilfældigvis kan jeg huske, at der står "Entfallen" - men hvis man læser videre hen af linjen, så står der "Ersatz 068 103 171 F"
068 103 171 F sidder stort set alt, hvad VAG har produceret af rækkemotorer i perioden 1977 til 2001, så det er mit skøn, at det bliver vanskeligt at finde et VWværksted, der ikke har mindst 10 på lager, men de ved det bare ikke selv.
-
det er jo ikke verdens undergang man ikke kan få reservedele lokalt - det fede ved at ha gammel bil er de utallige skattejagter man skal ud på - og især når der er gevinst , og gevinsten er mere end guld værd for folk som os , det er belejligt at kunne hente henne på gadehjørnet - men det er sgu også lidt småkedeligt.... men vil dog indrømme at er det ens hverdagsbil , så er det sgu nødvendigt - så har man ikke tid til små lege som skattejagter ;0)
men det er nok en god ide at begynde at overveje at man bør ha de mest
almindelige sliddele til at ligge klar på hylden altid , og få noget nyt købt så snart de er brugt. da tilgængeligheden nok i fremtiden måske bliver mere og mere begrænset med kort varsel.