T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: Solow efter 16. September 2009 kl: 19:40:55

Titel: Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
Indlæg af: Solow efter 16. September 2009 kl: 19:40:55
Skal bruge dagen imorgen på at få min DG motor til at køre ordenligt..

Mangler derfor nogen tips til grundindstillinger på den der fandens Pierburg 2E3 karburator..

Og så har den en ide med at når man har sluppet gassen er den 20 sec om at komme ned i omdrejninger ?!?, nogen idéer til hvad det kan være ??

Martin
Titel: Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
Indlæg af: opelhaj efter 16. September 2009 kl: 19:49:24
det kan være register spjældet der går trægt. eller ikk kan gå tilbage til lukket position. det er vacuum trukket og kan kun åbne ved halv gas og opad normalt. eller falsk luft nede på topstykket hvor selve indsugnings manifolden er skruet på. diesel start kan være en go hjælp. ellers er der vacuum dåsen på strømfordeleren hvis den sidder fast ved fuld avancering
Titel: Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
Indlæg af: Solow efter 16. September 2009 kl: 20:05:03
Har lige skiftet vacuumdåsen på fordeleren, så det er ikke den.

Men jeg mistænker den også for noget falsk luft et sted, så starter dagen med en dåse dieselstart (vidste at diesel kunne bruges til noget)

er igang med at skifte alle vacuumslanger også, for de kan vist ikke blive meget mere møre !!
Titel: Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
Indlæg af: PARKHAVE efter 16. September 2009 kl: 20:09:17
Er det ikke altid det der er galt med gamle golf'er ?? Enten pakningen ml. manifold/karburator eller en anden karb pga. slitage ??
Synes da de hedder pierburg 2e
Titel: Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
Indlæg af: Solow efter 16. September 2009 kl: 20:15:28
Jov det er desværre samme problembarn som sidder på Golfen..
Titel: Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
Indlæg af: CarstenAS efter 02. Marts 2010 kl: 20:06:28
Fik du løst dit problem?

Jeg mangler nemlig også lidt hjælp til min 2E3 karburator, motoren køre som den får chocker heje tiden, motoren ryster og trækker dårligt i lave omdr.
Jeg har tjekket vaccum slanger, tændning, autochocker kan bevæges. Det er sket de sidste par dage og nogle gange stopper det efter 5 min og kommer så ikke igen mere den dag,!

Nogle forslag?


Hilsen Carsten
Titel: Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
Indlæg af: Solow efter 02. Marts 2010 kl: 20:20:30
Hej Carsten..

Ja jeg fik løst mit problem, men desværre på den nemme måde... Satte en anden karb på ?!?

Men i dit tilfælde lyder det som om det er en løs forbindelse til dit Chokerelement, tjek at kabelskoen er stram og at ledningen ikke er knækket eller brændt igennem et sted..

Jeg har masser af karbdele liggende i Gladsaxe hvis du vil prøve at skifte nogle dele ;-)

Martin - 2065 7476
Titel: Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
Indlæg af: CarstenAS efter 02. Marts 2010 kl: 21:03:00
Hmm er chokeren ikke vaccum styret?? eller har den også noget el styring?
Titel: Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
Indlæg af: Solow efter 02. Marts 2010 kl: 21:05:45
Hmm.. den er vandtemp styret, men sidder lige og roder.. den har vist ikke noget el element, sad lige med en anden karb i tankerne..
Titel: Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
Indlæg af: CarstenAS efter 03. Marts 2010 kl: 08:39:40
Hej igen. Termostaten lukker vist hellerikke helt tæt, så det passer måske så med at den er lang tid om at lukke for choker.
Titel: Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
Indlæg af: Solow efter 03. Marts 2010 kl: 09:18:47
det kunne sagtens være det.. tjek også at der ikke er luft i systemet, det kan drille både thermostat og choker !
Titel: Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
Indlæg af: CarstenAS efter 03. Marts 2010 kl: 15:55:50
Uden tænding på bilen er der konstant spænding på den røde ledning, der giver strøm til varme lemet under manifolden! Men sku det give dårlig motorgang?
Titel: Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
Indlæg af: Solow efter 03. Marts 2010 kl: 16:05:14
Øhhh... så må du da have et problem med at holde strøm på bilen.. iøvrigt er det samme ledning som føder chokerelementet med strøm, og så er den lille glødtråd sikkert brændt over !!!

Du skal finde ud af hvorfor der er strøm på hele tiden... lyder som et defekt bundstykke i tændingslåsen !!
Titel: Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
Indlæg af: CarstenAS efter 03. Marts 2010 kl: 16:14:26
Ja her til morgen var den flad, ellers har den ikke været det.  Men er der ikke et relæg der styrere det, for skal der ikke forvarmes når mortoren er kold?

Skal choker være on eller off når den får strøm?

Carsten
Titel: Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
Indlæg af: Solow efter 03. Marts 2010 kl: 16:22:11
Chokeren skal være "on".. Når den for strøm, men det skal den også kun have når der er tænding på.

Det er en lille glødetråd som sidder inde i chokerhuset og hjælpe med at varme bimetallet op indtil at vandet styrer resten.
Titel: Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
Indlæg af: CarstenAS efter 03. Marts 2010 kl: 16:30:04
Så må der vel også sidde en føler der slår fra når det er varmt nok?
Titel: Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
Indlæg af: CarstenAS efter 03. Marts 2010 kl: 16:34:39
Choker Spjælet står åbent hele tiden, så der er nok endnu en fejl der! Har læst at det kun skal være 3 mm åbent!
Titel: Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
Indlæg af: Solow efter 03. Marts 2010 kl: 16:46:34
Hmmm.. har du tjekket at dine 2 fjedre som skal lukke spjældet ikke er hoppet af ??
Titel: Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
Indlæg af: CarstenAS efter 03. Marts 2010 kl: 17:56:51
Ja de er på, men det virker ikke helt på samme måde som den jeg har på hylden, så noget er galt
Titel: Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
Indlæg af: Solow efter 04. Marts 2010 kl: 08:19:20
Hmmm.. lyder vist som om du skal have fat i din Haynes manuel og gå det hele igennem :-)
Titel: Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
Indlæg af: bos1 efter 04. Marts 2010 kl: 11:59:34
http://ruddies-berlin.de/Vergaser2E3.htm

fandt lige den her
Titel: Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
Indlæg af: CarstenAS efter 06. Marts 2010 kl: 11:04:34
Nu har jeg nået frem til at choker spjælet køre i sin egen verden, og jeg kan ikke gennemskue hvorfor!  Derfor kommer de nu en anden karburator på!   Men den 2 E jeg har på lager har 2 stuser til benzin slanger og den der sidder  på bilen har kun 1???   Hvad gør forskelen og hvad gør jeg??
Titel: Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
Indlæg af: CarstenAS efter 06. Marts 2010 kl: 19:58:51
Truslen om af miste sit job, samt smørelse af div akseler i karburator, gjorde at den" indtil videre" ville virke perfekt igen.

Jeg straffede den med at justere co2 og tomgang, og syncroen kom på vejen igenl