T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: Solow efter 17. September 2009 kl: 08:03:47
-
Så blev det den dejlige dag hvor min nye motor bliver pakket og gjort klar til afsendelse :D
tror sgu det bliver dejligt med 140 friske HK istedet for 78 eller hvor mange der nu er tilbage i den gamle WBX :?
(http://www.plain.dk/T3/Bild082.jpg)
-
UHH HA. det ser sofistikeret ud. Er adapter pladen med, og regner du med at bruge original 3H gearkasse.
Der er vis basis for en kæmpe tråd, om ombygningen med masser af billeder.
Hilsen Poul
-
Solow den ser rigtigt god ud. Bliver spændene at følge monteringen af den Mvh :-)
-
Hvad sker der for dig :shock: Det er simpelthen for sejt det der. Her passer "har du fået glosuppe til middag", JA jeg stirre endnu :D
Glæder mig også til at se den i live.
Hinze
-
He he... nååe, det kunne vække jer :-)
Skal nok lave en hel tråd om bil, motor og montering, men det bliver nok først hen mod foråret at det sker, da jeg her den 6 Okt tager 1,5 måned til Mexico og arbejder !!
Ja motoren bliver leveret som en færdigpakke nærmest, er lige blevet pakket om for en sikkerheds skyld, kommer med ny adapter og svinghjul og 228 mm kobling.
Derudover har den fået vendt vandkanaler og fået kortet bundkar op samt ledningsnet er lavet om til T3 ;-)
Og ja, original gearkasse, tyskeren som jeg får det hele fra har selv 2 T3ere med samme motor, og han har aldrig haft problemer med kassen.
-
Nææh! Hvor lækkert! : )
Hvad er det for en du har fået fat i? Har du billeder af de andre ting? Er det fra Smallcar eller Kemp eller RJes? Fortæl, fortæl !
: )
-
Det er en 2.2L med 140 HK og 202 Nm ved 3600 omdr.
Det er en privatperson som jeg køber den af, og han har lavet rigitg mange ombygninger for folk i Tyskland.
(http://www.plain.dk/T3/Bild083.jpg)
(http://www.plain.dk/T3/Bild084.jpg)
(http://www.plain.dk/T3/Bild085.jpg)
-
Det ser da næsten fornuftigt ud, økonomien kan vel kun blive bedre.
Hvordan med dem inde på "møgkælling" skal de bare selv finde ud af det, eller satser du på at give dem et pantebrev i bilen frivilligt. ?
Kurt
-
Ja økonomien og driftsikkerheden bliver bedre :-)
De skal jo fange mig før de kan opkræve ;-), men måske det er ikke er så slemt med dem, det er jo trods alt en langt mere co2 venlig motor end det gamle pis der sidder nu :-)
-
How low can you go ?? Just about Subaru low ;-)
alt for fedt det der Martin , er der udstødning med også ? og hvad kunne sån en erhverves for inkl fragt ? formoder at udstødning er uden KAT.
-
Der er manifolder med, men ingen potte.. der er jeg i forhandlinger om en Porsche boxter potte i rustfrit som lige skal have et par rør.
Det skal ikke være nogen hemlighed hvad den har kostet, ikke noget hemlignemlig her ;-)
2000€ for alt incl fragt og så er adapter og svinghjul samt kobling nyt.
-
troede egentligt det var meget dyerer , det er sgu ikke helt tosset , har fandme en sund lyd sådan en boxer. glæder mig til at følge din tråd
http://www.youtube.com/watch?v=hCO4I4Am8x4&hl=da
eft 2 min , så skru helt op for lyden i din pc ;0)
-
Der er manifolder med, men ingen potte.. der er jeg i forhandlinger om en Porsche boxter potte i rustfrit som lige skal have et par rør.
Det skal ikke være nogen hemlighed hvad den har kostet, ikke noget hemlignemlig her ;-)
2000€ for alt incl fragt og så er adapter og svinghjul samt kobling nyt.
Det er egentlig nogle billige heste/moment, det laver men ikke meget motor for.
Er det L-jet lignende sprøjt? er der så styreboks med?
Denne side kender du jo selvfølgelig, men alligevel, Her er den (http://www.benplace.com/85westy_2_mecanique2.htm)
Hinze
-
Næ det er nok en af de billigste måde at få HK som ikke er presset ud af alle mulige uoriginale dele, her er det plug´n´play og så har disse Subarumotore et ry for snilt at holde til 350.000 KM
Mht. til indsprøjtning er det jo noget eget produceret japansk multipoint sprøjt..
Kender godt Bens place, ellers tak for linket :-)
-
FED LYD :D
håber at dit projekt bliver klar til at deltage i fyn træf 2010 :D
-
Kanon Martin.. Fedt at få syn for sagen med en Subaru Ombygning.. og 2000 Euro.. det er sku fundet for de penge!
Standard T3 gearkassen kan ifølge specs klare 200 nm, men der skal være lidt omdrejninger på for at smøringen følger med. Ved lave omdrejninger har den svage punkter over 150nm allerede.. Men det kommer jo idt an på kurven.. og med fornuftige indkoblinger, frisk gearolie (evt. tryksmøring eller oliekøling af gearolien) mon ikke så at en gearkasse (eller 2) kan håndtere kræfterne så længe karossen holder sig levende?
Tilykke! Glæder mig til at se den smidt om i røven af din bus!
mvh
Jan
-
Ja man skal nok ikke køre den som et svin, så kunne jeg også forestille mig at den knaser lidt ;-)
Fik lige lidt flere billeder af den inden den blev sendt...
(http://www.plain.dk/T3/Bild091.jpg)
(http://www.plain.dk/T3/Bild092.jpg)
(http://www.plain.dk/T3/Bild093.jpg)
-
Det ser godtnok færdigpakket ud det der. Prof og ærlig sælger, hvis ellers maskinen står som på billederne.
-
ja det er meget lovende det han har skrevet og sendt på den, der mangler ihvertfald ikke info fra manden ;-)
-
Det ser skidegodt ud! Hvis du selv kan finde en Audi 200 og skrælle og vende diffet i kassen, så har jeg en kilde til en klokke der passer på T2/T3 med starteren det rigtige sted! Så har du en 350nm gearkasse og behøver ikke bekymre dig om noget :)
-
Udover bremser og styretøj
-
og børnenes fastpændelse :-)
-
Fik lige en update fra min ven i tyskland...
Motoren bliver sendt afsted i morgen istedet for i fredags, da han lige ville samle lidt ekstra dele til mig..
Der er nu fuld udstødning med en KAT med hvis jeg vil have det på !!, men også et mellemrør til uden KAT.
og så havde han lige været på jobbet og fotokopiret alt hvad han havde af dokumenter om ombytningen..
Begynder sgu at holde af de tyske fyre der ;-)
-
Det lyder fa... fisemig fornemt det der. Held og lykke med ombygningen.
Ps. husk nu rigelig med fotodokumentation - ikk??
-
Der kommer en hel tråd fra start til slut.. Masser af fotos ;-)
-
det glæder vi os til , er lige kommet hjem fra træf i bitburg germany "DAS DRAG DAY" og har set
en subaru bus in action , og for en i helved det er go stil , lyd og momment er simpelthen overtruffent , ved du noget om økonomikørsel i den når den ligger i ? ligger vi over eller under 10 ?
-
Den skulle gøre det på mellem 10 og 12..
-
Opdagede lige at med den gearkasse jeg har nu, nemlig en ABD kommer mine omdrejningstal til at se sådan her ud :
80 Km/t ved 2694 Omdr
95 Km/t ved 3233 Omdr
110 Km/t ved 3772 Omdr
130 Km/t ved 4311 Omdr
Da alle EJ motore er nomineret til at gå et stykke over 6000 Omdr tør jeg slet ikke regne videre :twisted:
-
shut up , er ved at være godt træt af at ha en diesel jo mere du skriver , arrrgh ;0)
har du / er der nogen forureningsgrænser du satser på at overholde ?
-
overvejer da at smide KAT på den nu hvor den er med.... den kan vel godt lige slæbe sig afsted med 133 HK istedet for 140 :mrgreen:
-
... gider næsten ikk pakke ud og se hvad det er :-)
tror jeg venter til jeg kommer hjem i Nov :wink:
(http://www.plain.dk/T3/crate.jpg)
-
Ka' du kom' igang med brækjernet :lol: :lol:
-
Er det "alfa'en" der snuser i baggrunden?
-
Yeps.. det er Alfaen, men den er solgt :-)
jamen det larmer jo sådan når kassen skal åbnes..
-
Nåååee... det var bare en gammel motor som var i kassen :?
Dårligt indpakket og med noget gammelt metalplade skruet bagpå... den ryger nok bare til storskrald !!
(http://www.plain.dk/T3/pakke.jpg)
(http://www.plain.dk/T3/plade.jpg)
-
Det er OK.
Du sætter den bare ud på fortovskanten og så kommer jeg om 5 og leger HC Svendsen :-)
-
Det er sgu overkommeligt med ledninger til sådan en Sub motor...
(http://www.plain.dk/T3/Fusebox.JPG)
-
har lige set en video , med en T3 der kører race på Hockenheim med en grøn kategori 4 mærkat i forruden , med sådan en subaru i , er der
nogen der vil bytte med min AAZ siger de bare til , har regnet mig frem til jeg i fremtiden skal køre over 30000 km om året for at spare
en øre - tiden for diesel er en saga blot i dk - nogen der vil bytte ;0)
-
løsningen bliver jo nok at vi alle må montere nye motorer i vores biler for at få lov at køre i dem! :-(
-
løsningen bliver jo nok at vi alle må montere nye motorer i vores biler for at få lov at køre i dem! :-(
Jeg tror typegodkendelses reglerne er lige så svære at lave om som skatte og afgifts reglerne.
Jeg mener bestemt ikke man skal sladre om motorbytte, men en eller anden dag skal der nok gang i nogle heftige typegodkendelses beregninger og tovtrækkeri for at fremtidssikre bilerne lidt.
Kurt
-
Var lige en tur på min yndlingsskrot i Sverige idag..
fik en masse gode dele med hjem til min ombygning, bla. masser af originale spændbånd af klemmetypen.. perfekte til når man skal have det hele til at se så originalt ud som muligt.
Og så havde de lige 2 subaru'er holdende som jeg rippede en masse motordele fra som reservedele.. bla alle plaststykker omkring remhjulene samt 2 par ekstra sæt ventildæksler som jo så kan gejles, tændkabler og alt muligt andet småtjams.
Til sidst nappede jeg lige benzinpumpesystemet fra en Mercedes CLK da det jo nok skulle kunne føde den lille motor..
Nå ja.. så røg der også lige et Audi rat med i handlen :)
Alt i alt røg der for 500 svenske kr med ud !!!
(http://www.plain.dk/T3/rat.jpg)
-
Det ser geil ud det rat, hvor er din yndlingsplads henne?
Hinze
-
det er www.returbilen.se
en dejlig skrot med faste priser hvor man selv piller af hvad man skal bruge..
-
Passer det rat lige over i :?: eller er det fordi din er årgang 87 :?:
Det pynter jo helt vildt :D
-
det gjorde det næsten.. den pal som går ned og slår blink fra skulle lige kortes 6-8 mm derefter var det bare at spænde det på ;-)
-
fedt rat, hva model er det fra?
lyder som en rigtig god skrotplads, alene rattet tror jeg de fleste steder i dk vil koste 500dkr eller mere!!
-
Nu ikke alt det der udenomsnået solow - vi vil meget hellere se en billedreportage og en lydfil fra opstarten af sub'en i din bus :lol: :lol: :wink:
-
rattet er fra en Audi 80 AVANT -94
Ja ja.. det skal nok komme, men rejser jo på næste tirsdag, så der sker ikke noget med motor før jeg er hjemme igen omkring 14 Nov
-
Hvordan går det med ombygningen?
-
Den kommer først i bilen i starten af det nye år.. men nu har jeg samlet alle dele som jeg skal bruge.
Vælger at det skal tage lidt længere tid da jeg vil have ALT til at se så originalt ud som muligt, så detaljer som spændbånd og slanger og alt ser ud som om det sad der fra fabrikken.
-
Hej Solow. Det adabterkit der er monteret på din subarumotor, er det noget ham tyskeren selv har lavet? Hvis ikke, ved du så hvad fabrikat det er? Svinghjulet er det nydrejet eller det et fra wbx hvor der så er svejst et andet nav i? På forhånd tak.
-
Adapterkittet er et han får lavet samme sted som DS tuning, og det er et nydrejet et, skal tage lidt billeder senere idag når jeg skal ned og smide kobling på.
-
Det blev så først idag jeg kom i garagen ;-)
Her er et ekstra billede af svinghjulet
(http://www.t3klub.dk/sving.jpg)
Og med ny 228 mm kobling monteret.
(http://www.t3klub.dk/mkobl.jpg)
Og her til sidst begyndte jeg at lege lidt med hvordan jeg skal få ophængt min Porsche potte så den følger motor og det ser ud til at blive nemmere end jeg troede..
(http://www.t3klub.dk/mpotte.jpg)
-
woow en fed potte :D
faldt den lige af en porsche i farten ;)
-
Ja den røg tilfældigvis lige i min retning ;-) Nææ.. har en ven som har en Speedster repllika, og der sad den på, men den var lidt for stor til den lille plastikbil og hans 1600 motor... så måtte jeg jo eje.
Dejligt med sådan en rustfri ting, den bliver ved med at se sådan ud :-)
-
Har været inde på DS Tunings hjemmeside for at se. Hvis han skriver at han skal have svinghjulet i ombytning, er det så ikke fordi at han svejser et nyt nav i det gamle?
-
Der er også RJES, efter min mening noget af det mest gennemtænkte på marked
http://www.rjes.com/index.html
-
Jeg har fået en RJES klokke hjem idag, er bare interesseret i at høre hvad andre gør.
-
Jeg har fået en RJES klokke hjem idag, er bare interesseret i at høre hvad andre gør.
Hov, glæder mig til at følge den tråd :wink:
Hinze
-
Jeg har fået en RJES klokke hjem idag, er bare interesseret i at høre hvad andre gør.
Har du været på the samba ?
Der er rigtig, rigtig mange Supidoo ombygninger.
-
Jeg har ikke lige været på samba, men der er rigtig mange andre steder. F. eks: VWRX.com.
Solow: Når du engang skal til syn, hvad gør du så?
1. ang. effektforøgelse.
2. ang. forurening.
Jeg har engang i tidernes morgen lagt en audi 5D i en sika syncro. Da sagde synsmanden bare at motoren jo var nyere end bilen, så den forurenede jo nok mindre end den gamle 1,6 TD.
Jeg har også snakket med den lokale synsmand om at lægge subaru motoren i T3. Nu siger han at man også skal tage hensyn til motoren. D.v.s f. eks. at hvis motoren er født med katalysator kan man ikke bare køre uden fordi at bilen er født uden.
-
Jeg skal ikke kunne sige hvad DS gør.. det her svinghjul er ikke sammensat, måske det kun er pladen har får lavet samme sted som DS ?!?
Ja... Rjes laver nogle rigtig gode sager, men et firma som er 14 dage om at svare på mails, selv om man er midt i en "samtale" kan jeg ikke bruge til noget !!, han har ikke halvdelen af tingene på lager, og når man så bestiller hos ham skal han først lige finde en leverandør.. Jeg er IKKE imponeret !
Mht. effektforøgelsen, vil jeg gribe det an som beskrevet i det indlæg der hedder "Motorregler"
Mht. forurening kommer der i første omgang ikke kat på (Da RJES ikke kan levere manifolds) men til sommer kommer der 2 kat på, en i hver side.