T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Carsten efter 05. Oktober 2009 kl: 08:36:50
-
Hejsa,
Tror jeg har en løs forbindelse og kunne godt bruge lidt inputs....
Da vi igår aftes skulle trille hjem kunne jeg ikke tænde det alm kørelys (der var dog lys i lygterne, meget svagt - nok til at blive set, men ikke nok til selv at kunne se en pind - er det en slags parkeringslys? :oops: ). Jeg kunne dog ved at holde langlyskontakten aktiveret køre hjem med det lange lys - ikek særligt tjekket :oops:
Da vi havde kørt en times tid begyndte det alm lys så at virke igen - tilgengæld forsvant funktionen af det langelys....hmm....og da jeg så havde parkeret bussen og ville rode lidt med forsvandt funktionen af begge (det super svage lys virker dog fortsat).
...så mit spørgsmål...kan det være noget galt med "armen" (den som man tænder og slukker langlyset med) - kører det alm kørelys igennem denne?
og er det i så tilfælde sådan en her jeg skal have fat i og kan jeg selv skifte den ud uden at have alt muligt specialværktøj - rattet skal jo nok feks af....??? :oops:
Carsten
http://cgi.ebay.de/Lenkstockschalter-Blinker-Licht-Wischer-T3-Schwarz-44_W0QQitemZ320429123066QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item4a9b1065fa&_trksid=p3286.c0.m14
-
Det har ikke lugtet lidt af varm plastic for nyligt i bilen, vel??
Dit lys (kort og langt) er kun styret af kontakten, derfor kan denne godt gå hen og blive varm og smelter med tiden...
De supersvage du snakker om er nok dit positionslys...
Men ja, af med rattet, af med stikkene bagpå stilkene og af med de 3 skruer der holder stilkene fast til ratkransen...
Hvis du spørger pænt har jeg da et sæt liggende der virker, der kan blive din for en hund...
-
Har prøvet noget lignende. (man bliver tosset i hovedet, af hele tiden at skulle holde på overhalings armen)
Løsningen hos mig var at kontakten, hvor man tænder lyset, og skruer op og ned for instrumentlyset. Blev skilt af i atomer, og renset og bukket lidt, da den kokser til med tiden, fordi hele spændingen går gennem kontakten.
Det skal bare bruges en skruetrækker, lidt sandpapir, og lidt fingersnilde---- pas på der er små fjedre, der kan flyve langt
Hilsen Poul
-
Tak for det! Det kan jeg godt overskue!
@BlackChart - Kan du lokkes til at smide den i en kuvert? Jeg skal nok tage mig af omkostningerne - bor pt i Schweitz
Carsten
-
Det kan vi da sagtens finde ud af, Carsten...
-
Kig også lige dine sikringer igennem, og specielt hvis det er den gamle type. "Gamle Trofast" havde på et tidspunkt været så varm, at plast`en ved sikringsholderen var smeltet. Når nærlyset "slukkede" - ejendommeligt nok næsten altid samtidigt - skulle sikringerne lige drejes lidt, så var der blus igen. Men det kan varmt anbefales, at montere en solid fødeledning og et par relæer. Så er kontakterne ikke så belastede, og der kommer tilmed ekstra blus p.gr.a. reduceret spændingsfald.
-
Hej,
Tak for inputs!
Jeg tror selv mest på selve armen - den lugter lidt svedent når næsen stikkes nærmest helt ind i den....
Morten - jeg har sendt dig PM ang forsendelse.
uhh - så skal jeg ud og bakse med at få rattet af - med det er vel ikke det store problem??
Carsten
-
Rattet sidder med en møtrik (24mm hvis jeg ikke husker helt galt) i midten, under hornkontakten...
Det er næsten det letteste...
hvis du er smart laver du lige en markering inden du løfter rattet af, så du kan se hvordan det sad...
Personligt HADER jeg når et rat ikke er lige når man kører ligeud :)
-
godt tip! det lyder overkommeligt