T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Carsten efter 22. Oktober 2009 kl: 20:57:21
-
Hejsa,
Har møgbeskidte fingre efter at have skiftet blinker/viske armene (sendt fra Blackchart - tak) ved styret samt skilt (og delvist samlet) selve kontakten hvor man tænder og slukker for lyset.
...men men men lyset på bussen virker stadig ikke.
Problemet er som følger:
1) Jeg kan kun tænde for positionslyset.
2) Hvis positionslyser er tændt kan jeg ikke få gang i vinduesviskerne samt blæseapparatet oppe foran.
3) Og omvendt kan jeg ikke få gang i positionslyset hvis jeg har tændt for vinduesvisker eller blæseapparat oppe foran.
Jeg har som sagt haft skilt selve tænd/sluk kontakten til lyset fra hinanden - renst diverse slagger væk) og samlet den igen. Den spole der sørger for at man kan skrue op og ned for indstrumentlyset afgik under operationen ved døden.
Mit spørgsmål er så - kan det være tænd/sluk kontakten det er galt med, eller tror i at fejen er et helt andet sted?
Jeg har fået udskudt syn til på mandag - og der skulle skidtet jo helst virke...
Carsten
-
Det kan det vel godt, de er forholdsvis hårdt belastet da al strømmen til lyset løber igennem den.
Har du kontrolleret sikringerne? Det lyder næsten som om strømmen løber baglæns....
Sidder alle stikkene korrekt bag sikringsboksen og omkring rat stammen?
og ikke mindst: Er der ordentlig stel?
-
Pisse EL.
Inde bag ved sikringsboksen, er der skruet en krans på A stolpen, i den sidder alle stel ledningerne fast. Der kan vær meget ir derinde, samt der sidder sig dug, når bilen er kold. Prøv at rense alle stikkene så du er sikke på der er forbindelse. Din dianose lyder som om der er noget galt med nogle af stilforbindelserne.
DET ER HVAD JEG KAN AF RÅD. :(
Poul
-
sikringsboksen?? er det den der sidder omme i motorrummet?
-
under A-stolpen, ved dit venstre knæ.
-
ok, tak. jeg fiser ud og roder med det!
carsten
-
nix- alle sikringer og stik sidder fint og absolut intet tegn på ir. skal jeg tjekke stel andre steder?
carsten
-
prøvat find et ledningsdiagram og mål om den får står ind i lyskontakten og om der kommer strøm ud igen!
jeg har efterhånden skiftet en del bundstykker i tændingslåsen på div vw'ere af forskellige grunde! men den er så billig at den er rar at have liggende!
men strømproblemmer skal altså måles det er sjællendt at øjet kan se problemmet ;-)
-
....for-satan-da-også.....det er nok en løs forbindelse et eller andet sted....efter at have skiftet rundt mellem de forekellige viske/blink-arme kan jeg få det langelys til at virke. Og det virker nu altid, men visker og blæse funktionen kommer og går som vinden blæser og køre lyset virker aldrig....det bliver sku for langhåret for mig...må vel krybe til en el-auto mand. Strøm er for tricky til mig! :?
Nå, men det positive er vel at jeg har fundet ud af hvor sikringskassen sidder samt kan skifte rat hvis det skulle blive nødvendigt :lol: :lol:
Tak for hjælpen!
Carsten
-
Hej igen,
Det blev så Niels der havde ret - bundstykket i tændingslåsen var færdigt. Var åbenbart blevet slidt således at modstanden blev for stor...og så røg de sikringer der sidder heeeelt oppe bag sikringskassen (som jeg ikke selv havde fundt...). Mekanikeren har sat et ekstra lille kredsløb ind med et relæ så det ikke skulle ske igen.
Problemerne med det langelys skyldes at den plastikkrog der sidder på selve aktiveringsarmen var ½vej knækket af, men det fik jeg selv fikst.
Så alt-i-alt....back on the road igen og klar til syn på mandag. Regner med at den stryger igennem!
God week-end!
Carsten
-
:lol: Tak for tilbagemeldingen. og pøj pøj med synet.
Poul