T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: BlackChart efter 25. Oktober 2009 kl: 17:33:30

Titel: Original VDO cruise control tilslutning. Diagramtydning.
Indlæg af: BlackChart efter 25. Oktober 2009 kl: 17:33:30
Er der ikke lige en af jer der er god til tydning af ledningsdiagrammer??

http://www.t3-infos.de/images/VDO_Tempostat.pdf

På side 12 er ledningsdiagrammet som en T3 skal tilsluttes efter...

Tror mit problem ligger omkring pedalkontakterne, er ikke sikker på at jeg har tilsluttet det korrekt...

Når jeg kører og vil aktivere CC'en sker der ikke en pind, har målt på alle pins og der er de spændinger som skal være på de forskellige, de eneste jeg ikke har kunnet finde referencer for hvile stillingen på er for pedalkontakterne...

Jeg har tilsluttet kontakterne så der er 12V igennem dem når pedalerne ikke er trådt ned, dvs. de bryger en 12V når man træder en pedal ned...

Som jeg læser diagrammet skal bremsekontakten først føre 12V ved påvirkning og koblingspedalen skal føre 12V når man ikke har trådt på pedalen...
Det virker bare forkert i mit hovede da kontakterne jo er serieforbundet...
Titel: Original VDO cruise control tilslutning. Diagramtydning.
Indlæg af: verner efter 25. Oktober 2009 kl: 21:41:31
ja det ser sku lidt mærkeligt ud, jeg kan altså ik huske hvordan jeg gjorde sidst da det er alt for længe siden jeg har mont sådan noget!
men umiddelbart ser det ud til at den får stel når bilen kører og plus når bremse aktiveres samt mister stel når kobling aktiveres, lyder mærkeligt ik?
men jeg fater ik tysk ret godt, men sådan læser jeg diagrammet, syntes dog at der står at koblings kontakt "åbner"

jeg prøver lige at læse et alternativt sted ;)
Titel: Original VDO cruise control tilslutning. Diagramtydning.
Indlæg af: BlackChart efter 25. Oktober 2009 kl: 22:15:14
Sig endelig til hvis du finder noget :)
Titel: Original VDO cruise control tilslutning. Diagramtydning.
Indlæg af: verner efter 25. Oktober 2009 kl: 22:24:06
ja nu har jeg kigget ledningsdiagram på den model jeg før har lavet og rep på, der går der to ledninger til bremse- og evt koblingskontakt, så det er et helt andet system.
men som jeg ser VDO systemet, så får koblingskontakten stel gennem bremse lys pæren når den ik lyser!
dvs hvis den IKKE får stel under kørsel er fartpilot inaktiv! det samme hvis den får plus fra bremselys!
Titel: Original VDO cruise control tilslutning. Diagramtydning.
Indlæg af: BlackChart efter 26. Oktober 2009 kl: 10:06:37
Kan godt se det nu, Verner...
Ser lidt underligt ud men alligevel lyder det jo logisk...

Kunne nu være rart om en eller anden havde en VDO monteret i sin bil og som ville tage et par målinger, men det er nok bare drømme...

Der er vel ikke ret mange her i DK der kører med CC i deres T3?!

Har dog lagt en indlæg på TheSamba, ser om der kommer noget frem der...
Titel: Original VDO cruise control tilslutning. Diagramtydning.
Indlæg af: verner efter 26. Oktober 2009 kl: 12:03:23
ja det er den eneste løsning/forklaring JEG kan se ;)
det vil også sige at springer din bremselys pærer så virker din cc ik, tror heller ik det virker hvis du bruger dioder som bremselys....
Titel: Original VDO cruise control tilslutning. Diagramtydning.
Indlæg af: BlackChart efter 26. Oktober 2009 kl: 18:59:36
Så har man da en god indikation på om der er liv i pærene :D

Men nu har jeg siddet og kigget lidt på diagrammet igen, og jeg tror sq du har ret...

Kan egentligt godt se det logiske i at de stiplede streger er det originale el-net til bremselyset og at så den henter stel gennem pærene når de er slukket...

Må ud og lave det om så det er nøjagtigt som i diagrammet...
Titel: Original VDO cruise control tilslutning. Diagramtydning.
Indlæg af: BlackChart efter 27. Oktober 2009 kl: 18:53:38
Du fik ret, Verner ;)

At der så er en skidt forbindelse et eller andet sted (med stor sandsynlighed i stikket i motorrummet) er så en anden sag, den holdt mig da kørende med ~30 km/t ud af en grusvej idag...
Titel: Original VDO cruise control tilslutning. Diagramtydning.
Indlæg af: verner efter 28. Oktober 2009 kl: 00:16:38
det var da godt det er sku ik altid man får det herhjemme... selv om det altid er berettiget ;-)

pas på at rystelser i pedalerne ik er nok til at afbryde cc!, det kan man just sig ud af :)