T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: BlackChart efter 30. Oktober 2009 kl: 15:25:10
-
Der er vel ikke noget at sige til hvis den har sagt lyde?!
Gad vide hvor længe den har set sådan ud den manchet??
Alt i alt tror jeg godt, uden noget vildere undersøgelser, jeg kan konkludere at det er det inderste led der er skadet?!
-
Den innersta drivknuten på 14" syncro ska vara samma som den inneresta knuten på 2wd det gäller även dom främre knutarna.
-
skulle du ha den øverste bærekugle af for at få trækakslen helt ud. jeg havde store problemer med at få den ud af narvet.
-
Ja, selve benet sidder kun fast i styrekuglen nu...
-
Det vil sige at dette skulle passe??
http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=598210001&Group=17332
-
Jeg har vist nogle manchetter liggende som du kan få billigt, hvis det har interesse.
-
Skal lige have fundet ud af om hele leddet er kaput...
Regner med at få det adskilt i aften eller i morgen og så må jeg jo lige få det renset af...
-
Det er vist et stykke tid siden jeg har doneret til driften (fløjter stille ind på netbanken)
-
Hvordan filan får man det led af??
Har taget låseringen af, men det sidder urokkeligt fast...
Dvs. det led som har været blottet røg lige af, men det andet vil sq ikke slippe...
Har planer om at rense det af og se hvordan det ser ud og så fedte det op igen med frisk fedt og genbruge det...
@Krogsgaard: Det manchet sjov, er det til foran og hvad skal prisen være??
-
Kan ikke helt forstå at det inderste led foran skulle være det samme som det inderste bagpå...
De har ikke samme reservedels nummer hos VW...
Nogen der har noget erfaring at dele ud af her??
-
Tjov, de er ens...jeg køre med 6 ens (2*spær 14") ingen problemer.
Du skal bruge special fedt:
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=83227
Det er et helvedes svinri men når ledet er rent kan du tydeligt se hvoffor det larmer.
-
Glemte lige at lejet skal presses af aksel, selv'føli når låseringen er af.
Det må være slid når et leje bare kan skubbes af akslen.
Virker uploadt noget trægt på den her 'nye' server eller er det bare mig ?
-
Så, nu fik jeg da det "gode" led af og renset...Når det er nyrenset og samlet (uden fedt), kan det så passe at det skal gå en anelse stramt når man bevæger det??
Kan se nogle små slidspor i det, men ikke noget alarmerende...
Er mere spændt på det blottede, det ligger i "blød" i en slat benzin...
-
Jeg har kun 2 tilbage, men er de ikke ens ud og indvendigt på akselen?
Prisen, tjaaa... har du noget at bytte med?
-
Bytte med, hmmm - må jeg foreslå "Drift og udvikling af T3-nettet" ? ;-)
-
Nej, Krogsgaard, de er ikke ens...
Den inderste (som er den type jeg mangler) er med en flanche, som denne: http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=598215001&Group=17332
-
Den med metalflange?
-
Ja..
-
Jeg syntes der skulle oprettes en tråd til hver af kuglerne i leddet.
-
Så gør du det, Kurt...
Skulle du mon ikke hellere bruge tiden på at polere backmobilen?!
-
Eller træne den anden arm , har han ikke stået sådan længe :lol:
-
Hvis du har begge aksler af, så tag og byt dem rundt, så burde du kunne hive lidt flere kilometer ud af den der endnu lever.
Mvh Peter
-
Det vil jeg da så gøre...
Den med den ødelagte manchet viste sig at være helt rød af rust og med meget dybe slidspor efter sand og sten...
Har bestilt et nyt led med manchet til den der var kaput samt ny manchet til den anden, og så noget trækaksel fedt...
Skal se om jeg idag kan finde en mekaniker der har udstyret i orden så han kan skifte bærekugler for mig og så ellers, om posten osv. vil, have samlet bilen igen imorgen...
-
hvis du selv kan transportere dig, er jeg hjemme i aften, men mon ik der er en presser tættere på... ellers ved du hvor den står ;-)
-
Det var en kort frist det gav, med de yderste led, at bytte akslerne rundt :(
Nu er de begyndt at snakke når man drejer...
Der er vel ikke andet for end at bide i det sure æble og forsøge at ignorere lyden indtil jeg lige har fundet nok penge til at købe komplet renovering til dem, og så i mellemtiden afholde mig fra at lege for meget så de bliver provokeret...
-
Hey Morten,
Jeg har lært af en lokal, meget klog Onkel, at CV joints sagtens kan have mange tusinde kilometer i sig, selv når de larmer ved acceleration og i sving. Jeg kørte rigtig længe med mit, og det døde stille og roligt, over mange måneder. Jeg lærte at køre så det larmede mindst muligt. Du kan trygt køre videre endnu, tror jeg, for jeg er næsten sikker på du ikke ville bruge ordet 'snakke' hvis dit led var tæt på at dø : ). Mit larmede ad helvede til, og jeg var seriøst bange for at køre til sidst.
Der følger ny manchet med, når du køber et nyt led. Jeg tror slet ikke det kan betale sig at 'renovere' det, for hvis kuglerne først er blevet slidt, vil de jo larme rundt i skålen, Voodoo magic eller ej.
Jeg købte mit bagerste yder led i Mekonomen for 5-600,-. Det andet led er Heavy Duty, altså lidt voldsommere proportioneret end normalt, og købt hos Busman for... det kan jeg ikke huske.
: )
-
Indtil nu er det kun en klikken den har, slet ikke som da det inderste opgav, så den får lov at køre lidt endnu, så må jeg jo bare ligge lidt til side til der er råd til total renovering af de forreste trækaksler :D
-
Er det ikke nok at smøre den op igen. Er der fedt, skulle der jo ikke blive mere slid.
Kan der komme skidt ind i leddet. ?
-
Jeg har rodet lidt med trækaksler.
Her i det første link prøver jeg at vise, hvordan man kan trække det forreste, yderste knokkeled af for at skifte manchet
http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=7994&highlight=
I det andet er der nogle billeder af et knokkelled i atomer, hvor man kan se lidt om slitage.
http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=8358&highlight=