T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: bos1 efter 04. November 2009 kl: 16:51:56
-
jeg tror der er en epidemi med startproblemer for nu er min med på den sygdom IGEN
det er nu den 3 gang jeg har problemer med det og der er skiftet starter hvergang sidst med en renoveret
nu skal den have en lille bitte dask på starteren mens der sidder en og drejer nøglen over
nå jeg må kigge på det imorgen når det bliver lyst og jeg har energi til det og så må jeg se hvad der sker
skulle bare lige af med det man bliver sgu så irriteret
-
Hmmm, ja det smitter tilsyneladende...
-
Jaeh, men det er også nu man finder ud af, om batteriet er i topform eller ved at skulle pensioneres.
Mon ikke de fleste der har gået (eller går ) på et værksted, har hørt tusind gange, at det har fungeret upåklageligt hele sommeren ?
Effekten er nedsat, olien stivbenet i kulden (ligesom os andre ) og virkelysten stærkt reduceret.
-
For mig lyder det som dit startrelæ, der laver knuder.
Når en startmotor strejker, så ligger fejlen i de fleste tilfælde i relæet. Mange renoverede startere får en spaghettirelæ fra Bangladesh monteret, hvis de i det hele taget får et nyt relæ. Startstrømmen - lige når kontaktpolerne i relæer bliver koblet sammen - er på adskillige hundrede amp. Man skal være glad, hvis et Bangladesh-relæ kan klare det i en uge.
Mit stokkonservative råd: Gå ned til Bosch. Køb et spritnyt Bosch-relæ. Køb et nyt sæt kul. Køb nye bøsninger. Køb et nyt friløbsnav. Gå hjem i værkstedet og skru sagerne sammen, og du har en starter til en tudse, du ikke hører mere til de næste 10 år.
-
For mig lyder det som dit startrelæ, der laver knuder.
Når en startmotor strejker, så ligger fejlen i de fleste tilfælde i relæet. Mange renoverede startere får en spaghettirelæ fra Bangladesh monteret, hvis de i det hele taget får et nyt relæ. Startstrømmen - lige når kontaktpolerne i relæer bliver koblet sammen - er på adskillige hundrede amp. Man skal være glad, hvis et Bangladesh-relæ kan klare det i en uge.
Mit stokkonservative råd: Gå ned til Bosch. Køb et spritnyt Bosch-relæ. Køb et nyt sæt kul. Køb nye bøsninger. Køb et nyt friløbsnav. Gå hjem i værkstedet og skru sagerne sammen, og du har en starter til en tudse, du ikke hører mere til de næste 10 år.
et stokkonservativt råd vil jeg nu ikke kalde det for det er jo nok rigtig nok at det er den vej man burde gå
det mest belastende er nu at man skal knap nok røre den så kører den perfekt og nu er det den 3 starter på lidt over et år den ødelægger
men jeg må skille den ad imorgen og så må vi se
-
er det 3 sprit nye startere eller ?
tit er det jo bare relæet der skal skilles ad og renses, så kan den igen :-)
-
først den starter der sad på bilen så en anden brugt jeg fik og så den som sidste som er en renoveret
min tanke var også at pille relæet af og rense det
så enten har jeg bare været uheldig hvad angår startere eller også er der noget andet galt men det finder jeg vel ud af på et tidspunkt
-
Jeg overværede hvordan Marys starter blev renoveret, og jeg må sige at det faktisk så ret nemt ud at skille den ad, rense det hele, købe nye lejer m.m. og så samle det hele igen. Det kan sagtens ordnes på en eftermiddag (når man ved hvad man skal gøre).
Så det er bestemt noget jeg ikke er bange for hvis jeg engang for brug for det hjemme igen i DK.