T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Hinze efter 09. November 2009 kl: 08:24:56
-
Welkommen til,
Det er jo altid dejligt med drømme, keep on 8)
MEN, inden du formøbler dine sparepenge til sådan en fin T3, spørg lige synsmanden hvordan du skal forholde dig til disse ombygninger ved en dansk registrering.
Hinze
-
Holder med Hinze her...
En T3 er ALDRIG blevet lavet med 2.5 TDI, 2.0 TDI eller i det hele taget TDI...
Diesel modellerne hedder 1.6 D/TD eller 1.7 D...
De andre er ombygninger og det er langt fra sikkert at du kan få en dansk synsvirksomhed til at godkende det...
Når det så er sagt, så er det sjældent at de overhovedet gider kikke på motoren, f.eks. gad de ikke kigge på min 1.9 D da jeg var til registreringssyn i sidste uge...
Så hvis motoren ellers bare ligner noget der har lagt i den ab fabrik så tror jeg ikke de siger ret meget...
-
hvis du så finder en uden ombygget motor , koster de nok mellem 10 og 20000 i afgift
på hvide plader, grunden til de er så dyre er især den nye brændstofagift der er kommet
til pr 1 jan 2009 - men de er det hele værd , jo længerer nede sydpå i tyskland du finder
en jo friskerer er de tit da de sjældent salter dernede i forhold til nordpå.
og ja en T3 er ved at opnåh lidt kultstatus , så de er ikke så billige som de har været , den er ved at gå fra gammel smadderkasse til klassiker.
gammel smadderkasse har T4ern så overtaget nu :P
har du ikke specielle ønsker til model eller stand kan man dog finde
et fornuftigt eksempler herhjemme til nogenlunde det samme som afgiften koster , men så skal der tit laves lidt.
har selv for nyligt været søgende , men var heldig at finde en i dk.
lidt dyr måske, men sparede en masse km og papirarbejde mm , og vi lever jo kun en gang :D
-
hvis de er tüv godkendte inden for det sidste år så ska de danske synshaller æde dem :0)
-
hvis de er tüv godkendte inden for det sidste år så ska de danske synshaller æde dem :0)
Det kommer an på hvilken type TüV godkendelse det er?
En "lokal" TüV er ikke en skid værd.
-
en korrekt TÛV er lavet på et godkendt tysk prøvningsinstitut , og alle de ombyggede dele
der er tale om i godkendelsen er nummereret med gul maling , og dokumenteret på et medfølgende
papir med bilens stelnummer - har man sådan en TÜV er den go nok , men det har de færreste
TÜv godkendte biler ...
-
Det er korrekt.
Man kan godt gå til det lokale TÜV og få godkendt alt muligt mærkeligt med et stempel fra baglokalet i en campingvogn.
Den slags godkendelser sidder de bare og griner af hos færdselsstyrelsen når de modtager dem fra synshallerne.
De "rigtige" TÜV papirer skal som ibber skriver være udfyldt med godkendelsesnumre mv.
-
skal dog lige siges at et tysk prøvningsinstitut er meget mere proffesionelt end et dansk og
at de sjældent kræver så omfattende tests af tingene , også er de nok en hel del billigerer.
men de ved hvad de snakker om , så kasserer de noget så glem alt om at få det godkendt
overhovedet , man kan reelt som dansker godt købe deres tjenester i EU
harmoniseringens navn.