T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: BlackChart efter 14. November 2009 kl: 10:10:40
-
Hvordan er det nu lige...
Når gearkassen hænger mellem skiftet (bliver meget træg at skifte) mellem 3. og 4. gear (både op og ned), men kun få gange...
Er vi så ude i noget begyndende syncromesh noget??
-
Har du tjekket olie.
-
Hvad mener du med hænger? Skal det læses sådan, at du fra tid til anden ikke kan få den ud af gearet? Måske kunne en typisk situation være, at du kommer kørende i f.eks. 4. gear. Så tager du koblingen og ruller hen til et lyskryds. Når bilen er kommet med i lav fart - skridtfart - så kan du ikke længere få den ud af gear, men skal nærmest sidde og slå på gearstangen. Er det sådan?
-
Mjaeh, Jarl, du er lidt inde på det, udover det er 3. gear der driller mig mest når det er ud af gear...
Igår da vi havde været en smut tur i Hobro, som egentligt gik helt til UG, var den ikke meget for at gå ud af 3. gear da jeg kom af motorvejen herhjemme...
Da jeg så fik den ud af 3. var den ikke meget for at gå i 4. men så resten af turen hjem var der ikke noget, lige indtil jeg skulle geare ned til 3. herhjemme, der var den ikke meget for at ramme 3. gear...
Her til morgen da jeg var ude ved hestene var den ikke så slem, udover at den var en anelse stram at få i 4. gear...
Har selv lidt i baghovedet at det muligvis kan være justering måske?! Havde jo bageste del af skiftearmen pillet af da jeg skiftede alu-koppen bagpå, har dog efter justeret men måske ikke nok??
Er ikke sikker så jeg er åben overfor bud...
@poot: Den var drænet for olie da jeg renoverede motor men blev fyldt op lige inden motoren blev monteret...
-
Tjaah Morten.
Du har lige haft adskilt skiftemekanismen, og så får du problemer med at skifte???? Jeg ved godt hvor jeg ville søge.
Selve skifteakslen ind i gearkassen bliver nok ikke trykket langt nok ind i gearkassen, når du arbejder med gearstangen længst over mod højre. Det er nok der du skal arbedje med justering.
-
Du mener ud?!
Den eneste grund til at jeg er i tvivl er at det er først begyndt efter gårsdagens 140 km motorvej, og først da vi kom hjem i aftes...
De andre dage har der ikke være noget som helst...
-
ja. ud.
-
;) Ville bare lige have et par meninger, regner med at jeg ville ud og se om jeg kunne justere mig ud af det uanset hvad...
Da jeg justerede den ind efter at have haft det adskilt var jeg alene om det, og det er ikke ligefrem let at skulle justere gearskifte alene, uden at et eller andet flytter sig...
Idag er Britta trodsalt hjemme så hun kan give en hånd :D
-
Nu kommer der vel for fanden ikke en ny tråd om SyncroSvensk. :x
Kurt
-
Nu skal jeg jo ikke kloge i det for meget uden at have prøvet bilen, men prøv at søge lidt på ordet "synkronhoved"
-
Det var netop det der lå i mit baghovede og spøgte...
Har nu været ved at forsøge mig med justering af gearforbindelsen, men synes sq kun det er blevet værere nu! :(
Er det ikke korrekt husket (kan ikke lige finde linket til beskrivelsen af justering af gearforbindelse) at man sætter bilen i 4. (til højre og ned) og holder gearstangen der imens man justerer ind så gearkassen også står i 4.??
Kan ikke engang ramme så 1. / 2. gear ligger ved låsen til bakgear igen...
-
Der var den jo:
http://www.t3nettet.dk/index.php?module=wikula&tag=Justeringafgearskifte
Kan se at det ikke er HELT som jeg har gjort...
Prøver lige at følge dr. Jarls forslag i den guide...
-
Tror sq jeg slap...
Fik justeret det hele samt fyldt mere molykote fedt i alu-koppen og nu er der tilsyneladende ingen problemer...