T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: pawel efter 16. November 2009 kl: 20:06:38
-
Det er nu altså bedst med diesel..
Jeg synes ikke at have set en dieselmaskine mishandle sin vært på denne måde. Derimod er det ikke første gang jeg ser en udbrændt benzin-t3. :?
En ret spændende langtur i t3 blev på et kort øjeblik til en ulidelig rygsækrejse.. -øv siger jeg bare!
http://indiabybus.wordpress.com/
-
Hmmm, benzinslanger............
-
på et amerikansk type 2 forum stod der altid over det hele:
replace your fuellines og check your clamps !!!!
af præcis samme grund , gamle benzinbusser de brænder og de gør det tit.
og det skyldes altid en menneskelig fejl..
og husk så at køb benzin slange til blyfri benzin - det er ikke alt slange der sælges
mere der er det desværre.
også få som absolut minimum en 6 kg's pulverslukker , en 2 kg kan ikke
engang slukke en adventskrans.
-
Og når du så har slukket ilden med en pulverslukker, så kører du den til skrot (sådan lidt firkantet sagt)...
Pulver ætser sig ind i metal, vil til en hver tid foretrække en skumslukker til bilen (siger ham der kun har pulverslukker til rådighed :roll:)...
-
ja jeg kører selv med Halonslukker af samme grund , selvom det ikke er lovligt mere.
men bilen skal renses totalt for det pulver lige efter , og udglødet metal skal skiftes ud - så kan
man godt redde sin bil igen.
har man først brugt pulver og bilen bliver våd bagefter , så glem det , så er den ødelagt for tid og evighed , så lad lortet brænde :? kører du med gasflaske i bilen , så smæk døren og løb :P
-
Og lad mig så viderebringe en advarsel fra et andet forum: Biltemas omviklede benzinslanger må frarådes på det kraftigste. På rekordtid er de hullede som en si, og det kan ikke umiddelbart ses, før benzinen pi.... ud.