T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: Herr_Jensen efter 22. November 2009 kl: 15:41:00
-
Hey alle,
Er der nogen her, som har rodet med spacers? Jeg tænker på dem, som hæver bilen, ikke dem som gør den bredere. Skal man virkelig købe dem? Kan de ikke laves selv, sådan, lidt nemt?
Er det alu, eller et andet materiale?
Mange tak : )
-
Engang snakkede jeg med Jan Kjerbye som nævnte noget med Nylonspækbrætter... Skære dem i skiver og ligge på.
-
Sejt, men er det ikke liiige lovlig bikset? : )
Hvad kan man max rode sig ud i. 30mm? 50mm? Mere?
-
Hej Sune
I nærmeste fremtid (inden Syncro25Y) laver jeg spacere til fjedrene. Regn med at du kan hæve bilen ca. 30 mm på den bekostning. Ellers skal du i gang med længere støddæmpere og andre fjedre.
Når jeg går i gang ved drejebænken (for de skal laves i stål) så kan vi måske godt finde ud af et ekstra sæt.
-
Kunne der måske falde et ekstra sæt mod fastlandet også?? ;)
Roder selv lidt med tanken om noget i nylon (udelukkende fordi jeg ikke har udstyret til at lave dem i stål), men stål holder nok bedre...
-
Super!
Det lyder bare spændende. Hvis man fik nogle nye fjedre og støddæmpere, kunne man så ryge endnu længere i vejret, tror du?
-
Hvad er dimmensionerne på dem? brede etc?
-
Super!
Det lyder bare spændende. Hvis man fik nogle nye fjedre og støddæmpere, kunne man så ryge endnu længere i vejret, tror du?
Hvis du går i de tanker er der næsten ingen begrænsninger. Der finde flere forskellige sæt med forstærkede fjedre, længere støddæmpere. forlængede trækaksler mv. Men.... sådan noget legetøj koster kassen.
-
Hvad er dimmensionerne på dem? brede etc?
Hej Morten
spaceren skal laves som kopi af den skål, som fedrene ligger i for oven. Nylonskiven mellem fjeder og karrosseri flyttes med ud så den ligger imellem fjeder og spacer. Foran skal spaceren være halv højde af den ønskede forøgelse, dvs. ca. 15mm høj. Bagpå skal spaceren være lidt højere.
Ellers er der i følge tyskerne mulighed for at montere T3 2x4 fjedre foran hvilket skulle give forhøjelse, samt T4 doka fjedre bagpå. De skulle angiveligt også løfte vores gamle øser.
Men husk at det ikke giver bedre køreegenskaber. Til gengæld får vi mere slid på trækakselleddene. :roll:
-
Min smertegrænse tror jeg er når træk akslerne skal til at forlænges : ).
Jeg har heavy duty knokkel led foran og de kan vist tage nogle flere grader end almindelige. Det ville jo bare være næsten en synd ikke at udnytte det...
HD shocks ligger på EUR 265/sæt (busman - så de kan sikkert findes billigere). OME ligger på EUR 500/4stk. Nye fjedre hele vejen rundt koster EUR 365. Det var så lige DKK 6500... Irk. Ja, det løber hurtigt op.
-
FuKK om det rager mig MEN....
Kommer i med en løsning der skal laves i Plast/Nylon/POM så er det bare en tegning der skal til.
Kender en meget flink mand der har firmaet som laver den slags.
(Hvorfor skulle man vælge at dreje dem i stål.???)
Kurt
-
Jeg kan se der kommer et marked for små trappestiger , til at sætte ved fordøren , når de herre skal indtage rattet i bryggerhestene :lol:
hilsen poul
-
jeg lytter også lige lidt med.... kunne også være interreseret i skiver/spacere... dem jeg har set på nettet er alle i nylon og hårdgummi? tor i ikke der er en grund til dette materiale valg? de havde også stål den gang de blev lavet originalt. Eller er der aldrig frmstillet spacere originalt?
hm...
-
Altså husmandsversionen er nogle af de billige nylon skærebrædder fra genbrug/loppemarked og så et stort kopbor.. Så kan man save en 3-4 skiver ud af en std. 6-7 mm tykt skærebrædt. Menøh.. Stål holder helt sikkert bedre :)
/Jan
-
Plastmanden har skam lavet fine spækbrætter til konen i både grøn og hvid.
Kom med en tegning.
VH Kurt